Nawigacja w tesli - użyteczność na dłuższe trasy po Polsce?

churro

Fachowiec
Głównie dlatego o czym piszesz myślę o zamontowaniu ekranu z carplayem do ABRP. Sama aplikacja nawigacji powinna sobie wyświetlić XD jak na trasie 100km proponuje mi cofnięcie się o 70km żebym naładował się na SuC dzięki czemu dojadę do celu na 30 a nie 15% baterii.
 

margielm

Zadomawiam się
No ja się zastanawiam nad tym (btw. piękne słowo "premiumowy" :D ):


wygląda bardzo fajnie, a do tego można schować. Tylko cena dość wysoka a do tego przesyłka za 20 euro :/
 

churro

Fachowiec
No ja się zastanawiam nad tym (btw. piękne słowo "premiumowy" :D ):


wygląda bardzo fajnie, a do tego można schować. Tylko cena dość wysoka a do tego przesyłka za 20 euro :/
nie warto, dobry ekran do carplaya kosztuje koło 1000zł a tu masz sam uchwyt MagSafe za 450 xD
 

margielm

Zadomawiam się
Zgadzam się, jednak jest to dużo mniejsza ingerencja w samochód, no i jak się komuś nie spodoba - zawsze można schować. Cena jest zaporowa, to prawda, (chociaż 350 a nie 450, do tego -5% zniżki i poszukuje możliwości darmowej wysyłki.) ale jednak ja wole uchwyt dobrej jakości niż ekran z aliexpressa które, dla mnie, wyglądają jak.. większość rzeczy z ali :).
 

churro

Fachowiec
Zgadzam się, ale dużo mniejsza ingerencja w samochód, no i jak się komuś nie spodoba - zawsze można schować. Cena jest zaporowa, to prawda, ale jednak ja wole uchwyt dobrej jakości niż ekran z aliexpressa.
podobno montaż tego za kierownicą jest bardzo łatwy więc wolę spróbować niż mieć jakieś zwisające kable koło środkowej konsoli
 

wxwx78

Fachowiec

margielm

Zadomawiam się

margielm

Zadomawiam się
podobno montaż tego za kierownicą jest bardzo łatwy więc wolę spróbować niż mieć jakieś zwisające kable koło środkowej konsoli
jak mówisz o tym, to dla mnie jednak nie... Zwłaszcza, że na co dzień jest mi to zupełnie zbędne.

co do kabli zwisajacych - to masz racje.. też mnie to boli. Szkoda ze nie ma gdzieś bliżej tego gniazda. Ale fajnym jest to ze w uchwycie od Jowua ten kabel można, na szczęście, odpiąć. W podobnym uchwycie od spigena - kabel jest na stałe.
 
Last edited:

Robur82

TM3 SR HL 24 Enyaq 80 23r
Głównie dlatego o czym piszesz myślę o zamontowaniu ekranu z carplayem do ABRP. Sama aplikacja nawigacji powinna sobie wyświetlić XD jak na trasie 100km proponuje mi cofnięcie się o 70km żebym naładował się na SuC dzięki czemu dojadę do celu na 30 a nie 15% baterii.
Nie rozumiem, o co tyle zachodu. W pl na jedno ładowanie dojedziesz w każde miejsce, tam gdzie masz suc/ miejsce docelowe gdzie będziesz ładował się w inny sposób. Wbijasz ten adres i pokazuje navi z mniej więcej jakim stanem baterii dojedziesz. Pokaże Ci -60%, (aku masz o pojemności 78kwh) to musisz po drodze doładować 78kwh x 0,6=47kwh + jakiś margines = 50kwh. Doładowujesz tam gdzie Ci najbardziej pasuje, według własnych kryteriów cena/operator/lokalizacja. Co z tego że Tesla będzie po obcych ładowarkach navigować, jak ona nie zna twoich kryteriów wyboru ładowania.
Czasem potrzeba Ci 5kwh żeby dojechać do celu/m-ca ładowania, na mopie po wysokiej cenie dokapiesz kilka elektronów i jedziesz dalej, albo inny uzytkownik powie pierd..... te co chwilowe zjazdy i nie patrzy, że na tym mopie nie ma żadnych ustawionych cen i pakuje do 80% po 3,5zł.
 

churro

Fachowiec
Nie rozumiem, o co tyle zachodu. W pl na jedno ładowanie dojedziesz w każde miejsce, tam gdzie masz suc/ miejsce docelowe gdzie będziesz ładował się w inny sposób.
Nie rozumiesz bo siedzisz w swojej bańce, otwórz głowę albo pojeździj na nawigacji Tesli w Warmińsko Mazurskim lub Kujawsko Pomorskim to zobaczysz jakim problemem jest ładowanie bo coś takiego jak "przy trasie" nie istnieje i często trzeba zjeżdżać wiele km żeby gdzieś podładować się na zapyziałej ładowarce co ledwo uciągnie 50kW.
Co z tego że Tesla będzie po obcych ładowarkach navigować, jak ona nie zna twoich kryteriów wyboru ładowania.
no widzisz, a ABRP zna moje kryteria i potrafi oszacować trasę tak żebym doładował się kiedy to najlepiej zrobić.
 
Top