cojestdoktorku

Posiadacz elektryka
Dodam tylko, że " motywy opłacanego ruskiego trola",
Litości z tymi ruskimi trolami, ;/
W inym przypadku tylko na początku dyskusji można mieć takie wątpliwości wynikajace z braku wiedzy.
Ta, braki w wiedzy. To moze jeden brak wiedzy usunę w temacie "zanieczyszczeń PM 2.5"
Wyobraźmy sobie fabrykę w której się produkuje kwas askorbinowy, no i następuje eksplozja zbiornika z gotowym produktem który zostaje rozpylony i duza czesc jest w formie pyłu PM 2.5. Dopuszczalne stężenie 1000-krotnie przekroczone, czyli zgodnie z wiedzą popularną w mediach i na forach "ratuj sie kto może".
Jednak odrobina wiedzy pozwala ogarniętym nie uciekać tylko wejśc w teren skażony i oddychać pełną piersią ponieważ kwas askorbinowy to inaczej witamina C i oddychanie takie powietrzem z tym pyłem to jak dożylne podanie tej witaminy, tyle ze przez płuca.
To oczywiście przykład humorystyczny (bo witamina C wdychana wpływa tez drażniąco), ale pokazujący jak na potrzeby medialne stosuje się uproszczenia. Jest bardzo istotne czym dokładnie jest ten pył a nie tylko czy on jest 2.5 czy 10. Dla uprosczenia jednak wszyscy wrzucaja 2.5 do jednego worka zupełnie nie zwracajac ze 2.5 jednej substancji jest zupełnie czym innym niz 2.5 innej.
A po wyrwaniu się śmierci z ramion, dalej twierdził, że covid nie istnieje, a testy byly manipulacją i choroby nie było i dusił się, bo miał tylko kaszel i katar.
No to chyba o sobie piszesz, bo jak sie zatrujesz przypadkiem akurat toksynami ze startych opon to nawet w szpitalu ciągnąc butlę będziesz twierdził ze pył z opon nie szkodzi.
Dla mnie szkodza i spaliny i pył z klocków i pył z opon, ale widze niektórzy akurat pyłu z opon za szkodliwy uznać nie chcą.
 
Last edited:

skyactivwalker

Pionier e-mobilności
Rozwodzę się nad guma z opon tylko dlatego ze inni próbują ten fakt negować. Nie rozwodzę się nad spalinami bo wszyscy wiedza ze są złe, nie rozwodzę się już nad klockami bo skoro spalinowe produkuja pyły z klocków więcej to nikt nie ma wątpliwosci ze to złe.
Natomiast jakoś jest negowana ta guma z opon, a czemu? a bo tak się składa ze to problem również aut elektrycznych, wiec na forum pasjonatów aut elektrycznych normalne ze akurat ten problem będzie przez wielu nie mile widziany
A zastanowiłeś się ile unosi się cząstek z gumowych podeszw miliardów butów? Przecież one też się zużywają. A z pasków klinowych i wielorowkowych? @Bronek pewnie mógłby się wypowiedzieć o cząstkach z prezerwatyw ;) chociaż wg mnie to jednak podeszwy są największym problemem, powinniśmy na boso zaiwaniać.
 

cojestdoktorku

Posiadacz elektryka
A zastanowiłeś się ile unosi się cząstek z gumowych podeszw miliardów butów? Przecież one też się zużywają. A z pasków klinowych i wielorowkowych? @Bronek pewnie mógłby się wypowiedzieć o cząstkach z prezerwatyw ;) chociaż wg mnie to jednak podeszwy są największym problemem, powinniśmy na boso zaiwaniać.
Dobre, ale chodzi o "skalę".
Dawno temu mieliśmy benzynę ołowiową, ktoś ogarnął ze to problem i ze zaczniemy zaraz chorować na ołowicę, więc zajęto sie tym problemem i kombinowano z przejsciem na benzynę bezołowiową. Nikt nie przejmował sie kopcącymi dieslami, scieranymi oponami czy podeszwami.
Jak juz ogarnieto problem z ołowiem zwrócono uwagę na kolejne w "skali ważnosci" zagrożenie problem, a wiec trujace spaliny, zaczęto podnosić normy emisji tych spalin. Nie przejmowano się ścieranymi oponami bo to była wtedy nie ta skala w porównaniu z kopciuchami.
Skoro jednak obecne spaliny w nowych samochodach są czystsze setki albo i tysiace razy, a do tego wdrazamy samochody elektryczne to problem spalin w zasadzie rozwiazany, spaliny zaczynają znikać.
Mozna więc zwrócic uwagę na kolejne problemy. No i kolejnym sa klocki i opony. Teraz tutaj trzeba zacząc ograniczać emisję, bo w odróznieniu do spadajacej ilosci spalin ilośc pyłu z opon spadac nie bedzie, a wręcz przeciwnie.
Na razie chyba nikt intensywnie nie mysli o podeszwach butów bo ile przecietny człowek moze takiego buta w roku sproszkowac? 5 gram?
W artykule wyżej jest ze z opon wychodzi 1000gram na łebka, wiec jak już ograniczymy to ścieranie sie opon, albo zaczniemy je produkowac z materiałów biodegradowalnych to wtedy pewnie ktoś zwróci duża uwagę na podeszwy butów, gdyż ich emisje w porównaniu z oponami staną się istotne.
 
Last edited:

ELuk

Pionier e-mobilności
Emisja zanieczyszczeń ze ścieranych opon jest faktem, ale głównie dotyczy to ICE, a konkretnie transportu towarowego, auta osobowe to przy tym margines.
A suma zanieczyszczeń eksploatacyjnych i tak jest niekorzystna dla ICE, więc nie ma co tu dyskutować.
ZAMYKAM TEMAT. ✌️👍😎
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Kur wa jak gieź i do, tego piszący. Ewolucja owadów poszla w zlym kieruku. To ostateczne jakiś licealista przed maturą,?
Ja tych enuncjacji nawet nie czytam, rzuci mi sie na oczy "opony" i "klocki" i daje spokój. Taka sraczka czy rock and roll literacki, a na pewno grafomania.
Nawet jak sie da do ignorowanych to i tak post widać.
 

PabloPN

Posiadacz elektryka
1kg na osobe pyłu rocznie... 8 mld ludzi... 1,3 mld samochodów na świecie... czyli 6,15 kg pyłu z jednego samochodu na rok? Czyli średnio 1,5 kg z każdej założonej w samochodzie opony? Jakoś ciężko w to uwierzyć... na komplecie opon jeżdżę około 3 - 4 lat... chodzi o to że niby zużyta opona jest lżejsza o około 4,5 do 6 kg od nowej??? Coś nie tak te badania...
Przypomnę że podawanie danych z jednego badania mija się z celem... błędy się zdarzają... niektóre mają skutki na lata... np. jeśli zapytam który pokarm ma najwięcej żelaza to większość pomyśli o szpinaku... tymczasem nawet płatki owsiane czy suszone śliwki mają go więcej... ten stereotyp i mit powstał przez błąd w obliczeniach... ktoś kto liczył ilość żelaza w szpinaku to coś tam pomylił z przecinkiem w obliczeniach i tak powstała bajka na której cierpią głównie dzieci 😉...
wniosek taki że jak czytam o tym że każda z moich opon średnio wydziela 1,5kg rocznie pyłów to osobiście takie badania poddaję w wątpliwość bo chociaż opon nie ważyłem to za jasny ch&^ nie odzwierciedla to stanu wizualnego zużycia...
 

Michal

Moderator
Opcje są dwie:
Ruski troll - pisze na zlecenie kremla.
Pożyteczny idiota - przeczytał to co napisano na zlecenie kremla i teraz powtarza jako swoje "przemyślenia".
 

lookash_c

Pionier e-mobilności
1kg na osobe pyłu rocznie... 8 mld ludzi... 1,3 mld samochodów na świecie... czyli 6,15 kg pyłu z jednego samochodu na rok? Czyli średnio 1,5 kg z każdej założonej w samochodzie opony? Jakoś ciężko w to uwierzyć... na komplecie opon jeżdżę około 3 - 4 lat... chodzi o to że niby zużyta opona jest lżejsza o około 4,5 do 6 kg od nowej??? Coś nie tak te badania...
Zwłaszcza, że wagę nowej opony 16" można przyjąć ok. 10 kg.
 

mALEK

Pionier e-mobilności
wniosek taki, ze nalezy zakazac sprzedazy produktow "oponopodobnych" i zaraz sie znajdzie zagubione 20% z duzym bonusem ;) tylko znowu zacznie sie placz, ze za prawdziwa opone musi zaplacic 400zl, a nie 150 :D
 

Lupus

Posiadacz elektryka
Rozwodzę się nad guma z opon tylko dlatego ze inni próbują ten fakt negować. Nie rozwodzę się nad spalinami bo wszyscy wiedza ze są złe, nie rozwodzę się już nad klockami bo skoro spalinowe produkuja pyły z klocków więcej to nikt nie ma wątpliwosci ze to złe.
Natomiast jakoś jest negowana ta guma z opon, a czemu? a bo tak się składa ze to problem również aut elektrycznych, wiec na forum pasjonatów aut elektrycznych normalne ze akurat ten problem będzie przez wielu nie mile widziany
Jakby UE wprowadziła zakaz produkcji obecnych opon i nakazała zastąpienie ich jakimś bardziej eokologicznym materiałem, to byś się cieszył czy krytykował taki pomysł? :)
 
Top