Cav

Pionier e-mobilności
Ale zgodzicie się że wydobywanie odpowiednich pierwiastków do budowy baterii nie jest ekologiczne, do tego same fabryki w większości nie są zasilane energią odnawialną
Dość tego bełkotu.
PLONK
 

mALEK

Pionier e-mobilności
Hmm ustawiłem Polskę jako miejsce jeżdżenia i mamy duży rozjazd ze średnia unijną:

Jak damy EU to wygląda to dwa razy lepiej.

Jeśli wybierzesz ładowanie z PV to emisja spada do 46g/km

do "srednia unijna 170" jednak brakuje ;) ladowarki publiczne, to glownie "zielona" energia, wiec i tam blizej im do EU niz do PL. argumenty przeciw BEV topnieja w oczach. ale zawsze znajdzie sie jakis archeolog, ktory wykopie cos byle pasowalo do jego teorii, chociaz temat BEV zna tylko z internetu. i to tej jego czesci, ktora jest w stanie pojac. czyli bardzo ograniczonej.
 

nnnnn

Pionier e-mobilności
do "srednia unijna 170" jednak brakuje ;) ladowarki publiczne, to glownie "zielona" energia, wiec i tam blizej im do EU niz do PL. argumenty przeciw BEV topnieja w oczach. ale zawsze znajdzie sie jakis archeolog, ktory wykopie cos byle pasowalo do jego teorii, chociaz temat BEV zna tylko z internetu. i to tej jego czesci, ktora jest w stanie pojac. czyli bardzo ograniczonej.
Jeśli do mnie pijesz to BEV znam z autopsji, a dane są ze strony, którą sam podałeś.

Obiektywnie patrząc na Polskę to u nas ze względu na mix energetyczny BEV pozostawiają spory ślad węglowy. Oczywiście to tylko statystyka.
 

danielm

Pionier e-mobilności
Jeśli do mnie pijesz to BEV znam z autopsji, a dane są ze strony, którą sam podałeś.

Obiektywnie patrząc na Polskę to u nas ze względu na mix energetyczny BEV pozostawiają spory ślad węglowy. Oczywiście to tylko statystyka.
co to znaczy spory ślad węglowy? według badań zakładających że paliwo magicznie pojawia się samo w baku, BEV mają o połowę mniejszy ślad węglowy niż auta spalinowe a do tego nie emitują innego gówna
 

Belkot

Posiadacz elektryka
CO tak sie uparliscie na ten slad węglowy. CO2 naturalnie wystepuje w srodowisku i nie jest dla nas szkodliwy. Gorsze są weglowodory, benzeny, cząstki stałe inny syf które wydobywają sie z rury wydechowej. To powinien byc najwazniejszy argument bo to truje nas i nasze dzieci tu i teraz. Szczegolnie jak ktos mieszka w centrum miasta. To ze prąd jest produkowany w elektrowni węglowej która ma najlepsze na rynku filtry to mniejszy problem. Lokalne zanieczyszczenie wplywa na nas najbardziej.
 

nnnnn

Pionier e-mobilności
co to znaczy spory ślad węglowy? według badań zakładających że paliwo magicznie pojawia się samo w baku, BEV mają o połowę mniejszy ślad węglowy niż auta spalinowe a do tego nie emitują innego gówna
Jest na grafikach stronę wcześniej.
Statystycznie w PL BEV korzystając z prądu produkowanego w PL produkuje 144gCO2/km
w EU przy miksie energetycznym całej UE wartość średnia wynosi 74gCO2/km
przy produkcji energii tylko ze słońca ślad wynosi 46gCO2/km

Dla porównania auto spalinowe benzynowe produkuje 215gCO2/km

Podaje tylko dane które @mALEK zaproponował. Bądźmy obiektywni w argumentach za i przeciw.

W PL BEV jest o 1/3 mniej emitujące jeśli chodzi o sam CO2, w UE jest o połowę, a jeśli ktoś ładuje się tylko bezpośrednio z PV to jest 4 krotnie czystszy niż ICE
 

nnnnn

Pionier e-mobilności
CO tak sie uparliscie na ten slad węglowy. CO2 naturalnie wystepuje w srodowisku i nie jest dla nas szkodliwy. Gorsze są weglowodory, benzeny, cząstki stałe inny syf które wydobywają sie z rury wydechowej. To powinien byc najwazniejszy argument bo to truje nas i nasze dzieci tu i teraz. Szczegolnie jak ktos mieszka w centrum miasta. To ze prąd jest produkowany w elektrowni węglowej która ma najlepsze na rynku filtry to mniejszy problem. Lokalne zanieczyszczenie wplywa na nas najbardziej.
Bo nie do końca CO2 nie jest nieszkodliwe. Wzrost CO2 powoduje zmiany klimatyczne, te zmiany destabilizują ekosystem który znamy. Teraz zmierzamy do podgrzania całej planety bo zwiekszenie CO2 powoduje zwiększoną kumulację energii na Ziemi. Wcześniej również były tego typu zmiany ale trwały dziesiatki-setki tysiecy lat. Problemem nie jest sam proces zwiększania się CO2, problemem jest szybkość tego procesu.
 

danielm

Pionier e-mobilności
Bo nie do końca CO2 nie jest nieszkodliwe. Wzrost CO2 powoduje zmiany klimatyczne, te zmiany destabilizują ekosystem który znamy. Teraz zmierzamy do podgrzania całej planety bo zwiekszenie CO2 powoduje zwiększoną kumulację energii na Ziemi. Wcześniej również były tego typu zmiany ale trwały dziesiatki-setki tysiecy lat. Problemem nie jest sam proces zwiększania się CO2, problemem jest szybkość tego procesu.
pozatym zamiast o CO2 powinno się mówić o jego ekwiwalencie ale media wiedzą lepiej
 

mALEK

Pionier e-mobilności
Jest na grafikach stronę wcześniej.
ale spokojnie :) nigdzie nie napsialem, ze jest "0", chociaz KE tak twierdzi ;) odnioslem sie tylko do sugesti, ze "ok 170" , jest wartoscia srednia w EU, a to nie jest prawda., jest zdecydowanie mniej. w PL tez nie jest tak zle jak to maluja, bo jak wspomnialem, ladowarki publiczne to glownie "zielona" energia, a wiekszosc ladujacych w domu ma PV.
 
Top