mimx

Fachowiec
Czy to ja mam jakiegoś pecha, czy dostępność części do Niro EV jest ogólnie tak beznadziejna?W 2023 r. czekałem 7 tygodni na ICCU, teraz czekam już czwarty tydzień na szybę czołową i termin dostawy jest taki "mniej więcej", tj. niby 25.06. Nigdy nie miałem tego typu problemów z innymi markami.
 

electricar

Zadomawiam się
U mnie listewkę zderzaka z chyba z Hiszpanii ściągali podobno. I kilkanaście dni trwalo. Te auta nie są przeznaczane do naprawy chyba. Drobna naprawa to złom od razu. Więc po co KIA ma trzymać części ?
 

radekmas

Zadomawiam się
U mnie listewkę zderzaka z chyba z Hiszpanii ściągali podobno. I kilkanaście dni trwalo. Te auta nie są przeznaczane do naprawy chyba. Drobna naprawa to złom od razu. Więc po co KIA ma trzymać części ?
Ja głównie przez to wybrałem Niro EV. Miałem nadzieję, że części do hybryd jednak będą, a jednak sporo się pokrywa z EV. A tutaj zonk.
 

pbr

Fachowiec
ICCU jeszcze ujdzie bo to rzeczywiście część pod EV ale szyba czołowa jest dokładnie taka sama jak w modelach spalinowych więc chyba coś ściemniają.
 

adamusek

Posiadacz elektryka
Informacyjnie: aktualizacje przesunęli z czerwca na lipiec 2024.
New version 18.0 will be available in July 2024.
 

mimx

Fachowiec
Odebrałem samochód po wymianie szyby czołowej. Równe 6 tygodni czekania. W tym czasie zastępczak (Merc EQA) ciężko pracował, zrobił prawie 5900 km :devilish:

Doradca uraczył mnie opowieścią z działu mechanicznego - klientka czekała rok na katalizator do Sportydża.
Ponoć szyby są aktualnie dostępne od ręki, tj. mają dostępność "falową";) Teraz akurat są.
 

deniro

Zadomawiam się
Odebrałem samochód po wymianie szyby czołowej. Równe 6 tygodni czekania. W tym czasie zastępczak (Merc EQA) ciężko pracował, zrobił prawie 5900 km :devilish:

Doradca uraczył mnie opowieścią z działu mechanicznego - klientka czekała rok na katalizator do Sportydża.
Ponoć szyby są aktualnie dostępne od ręki, tj. mają dostępność "falową";) Teraz akurat są.
Fatalnie z tymi częściami, zależy kto jak trafi.

Ciekaw jestem jak wypadł EQA w porównaniu do niro EV ?
 

mimx

Fachowiec
Powiem tak - nie zamieniłbym się.
To była wersja jakby skonfigurowana pod wynajem.
1-strefowa klima bez nawiewów na tył, brak wielu systemów (lane assist, czujnik martwego pola, ACC), połowiczny keyless, ręczne fotele, mały ekranik infotainment w trybie AA (bardzo dużo obcinał po bokach).

Z plusów: świetne światła, bardzo dobrze działający czujnik deszczu, 4x4, zaskakująco małe zużycie w trasie (ok. +1 kWh/100 vs Niro), znacznie lepsza krzywa ładowania, dobre wyciszenie, przycisk wyłączający ładowanie przy porcie ładowania, klima postojowa (specjalny przycisk) uruchamiana również bez apki, fajna grafika zegarów i możliwości konfiguracyjne, bardzo sprawnie działający infotainment MBUX, niebrudząca się kamera, ukryta pod znaczkiem

Z minusów: duże zużycie w mieście i w podmieściu (+3-4 kWh/100 vs Niro), bardzo źle działający pedał hamulca, trudny do wyczucia i czasami wibrujący, jakby się włączał ABS, beznadziejna rekuperacja w trybie auto, mylący się prawie ciągle system pokazujący ograniczenia prędkości, zapominanie wybranego trybu rekuperacji po wyłączeniu samochodu; czasem słyszalne dźwięki/stuki z napędu i jakieś bulgotanie, jakby płynu chłodniczego, brak frunka i malutki bagażnik

Z plusominusów: pasażerowie chwalili fotel, kierowcy - wręcz przeciwnie; początkowo trudne do wyczucia miziadełka na kierownicy, ale po paru tygodniach polubiłem; umiejscowienie portu ładowania - w domu wolę po mercedesowsku (prawy tył), pod ładowarkami publicznymi po kijowemu (przód)
 
Last edited:
Top