Niro EV po roku

andrzejkla

Zadomawiam się
Garść moich statystyk po około pół roku i 10 k km
Za danych z licznika z wallboxa + to co było w samochodzie przy odbiorze 1537kWh i 20 kWh testowo było naładowane DC.
 

Attachments

  • IMG-20231004-WA0009.jpg
    IMG-20231004-WA0009.jpg
    96 KB · Liczba wyświetleń: 28
  • IMG_20231004_070018.jpg
    IMG_20231004_070018.jpg
    3,5 MB · Liczba wyświetleń: 25

andrzejkla

Zadomawiam się
Bez przesady, ja po roku (czyli łącznie z okresem zimowym) mam niecały 1kWh więcej.

Wszystko kwestia prędkości i dynamiki jazdy.
Zimą będzie więcej, to jest jasne.
Ostatecznie przeliczając licznik energii na km wychodzi 15,4 kWh na 100km
 

nnnnn

Pionier e-mobilności
Garść moich statystyk po około pół roku i 10 k km
Za danych z licznika z wallboxa + to co było w samochodzie przy odbiorze 1537kWh i 20 kWh testowo było naładowane DC.
Czyli ładowania ze sprawnością 94.8%, ciekawe czy zimą nie spadnie.
 

kiki111

Fachowiec
Mi dali jakiś popsuty chyba. Właśnie minął rok, 21000km i z licznika prądu plus danych z ładowarek wyszło mi średnio 19,3kWh/100km dla całego okresu. Z auta niestety już nie mam bo przy serwisie mi wyzerowali ale na pewno było ponad 17. Tak ogólnie wyniki 15 i niżej nie często widuję ale też nigdy nie staram się uzyskać dobrych wyników.
Daszek nad klapą też mi lata przy zamykaniu.
 

Tompor

Fachowiec
Takie porównania chyba nie mają większego sensu. Jest tyle zmiennych zależnych od kierowcy, tras, pogody itp, że porównywanie jest niemiarodajne. Ja przez pierwszy rok notowałem wydatki na ładowanie, ale były też ładowania darmowe (Lidl, FV), nie ewidencjonowałem strat na ładowaniu, wskazań OBD itd. Średnio po roku wyszło ok 13-14 zł/100 km i mam ogólny obraz jak to wychodzi w moim przypadku, a szczegółowych analiz to mi się nie chce prowadzić. Teraz przestaję to analizować, jeżdżę i ładuję, w domu, na stacjach komercyjnych jak wynika z potrzeby.
 
Top