Niro EV po roku

Jobski

Fachowiec
Garść moich statystyk po około pół roku i 10 k km
Za danych z licznika z wallboxa + to co było w samochodzie przy odbiorze 1537kWh i 20 kWh testowo było naładowane DC.
U mnie zrobienie takiego przebiegu zajęło jakieś 3 i pół miesiąca.
Patrząc na dane z auta mam wyższe zużycie, myślę że to kwestia tego, iż użytkuję auto w górzystym terenie i codziennie zahaczam o autostradę.
Jeżeli dobrze rozumuję to odejmując od "Cumulative Energy Charged" wartości "Accumulated quic/normal charging energy" uzyskujemy informację ile auto wyprodukowało energii.
I tutaj wynik mam o blisko 200 kWh lepszy, ale to też może być zasługa górek
Screenshot_20231006-060249~2.png
 

pbr

Posiadacz elektryka
Mi dali jakiś popsuty chyba. Właśnie minął rok, 21000km i z licznika prądu plus danych z ładowarek wyszło mi średnio 19,3kWh/100km dla całego okresu. Z auta niestety już nie mam bo przy serwisie mi wyzerowali ale na pewno było ponad 17. Tak ogólnie wyniki 15 i niżej nie często widuję ale też nigdy nie staram się uzyskać dobrych wyników.
Daszek nad klapą też mi lata przy zamykaniu.
Możesz z OBD sczytać
 

pbr

Posiadacz elektryka
Moja jazda ev po miesiącu:
- światła led słabe, jak nie ledy wogole.
- w zakręty strach trochę szybciej wchodzić, opony za waskie do masy chyba, zawieszenie wygodne ale tylko do prosta.
- przełącznik klimą/radio upierdliwy.
- tempomat adap. w zakrętach lubi zgubic auto z przodu.
- asystent pasa hda przy większych prędkościach cały czas wykonują szybkie mikro ruchy kierownica prawo lewo
- tylny spojler na klapie przy zamykaniu skacze jak by miał odpaść. Wygląda na tandetnie zamontowany.
- brak tymnej półki tylko szmata.
- pokrętło od temperatury jest za blisko przelacznika Autoclima. I często kręcąc wciska się dotykiem zmianę badz wylacza. Upierdliwe jednym słowem.

Plusow jest więcej niż minusów. Są to rzeczy bardziej upierdliwe niż ciężkie wady.
- światła się w pełni zgadzam, w moim 6 letnim peugeocie (czyli żadne premium) światła są o niebo lepsze
- u siebie takich problemów nie zauwazyłem
- potwierdzam, u mnie pomogło jak gdzieś w ustawieniach znalazłem że ma po X sekundach (chyba 10 wracać do ekranu klimy) więc zawsze mam klime i przełączam tylko jak potrzebuję coś z tego drugiego panelu co zdarza się rzadko a potem i tak samo wróci do klimy. Teraz mi już nie przeszkadza
- u mnie podobnie (dodam tylko że chodzi o konkretne zakrenty, takie z 90stopni. Najgorsze jest jak zaczyna nagle przyśpieszać bo ma się 90 na tempomacie a ktoś skręcił albo go tempomat zgubił - w sumie nauczyłem się że że staram się przestawiać tempomat tak by pasował mniej więcej do przepisowej prędkości wtedy nawet jak ktoś skręci (się zgubi) to nie ma tego nagłego przyśpieszenia.
- mikro ruchów nie zauważyłem natomiast mam wrażenie że jest zbyt wrażliwy i często zaczyna hamować gdy ja wiem że samochód przede mną spokojnie zdąży zjechać na drugi pas.
- nie zauważyłem u siebie (zamykanie ręczne). Natomiast pamiętam że na początku klapa ciężko chodziła i trzeba było solidnie trzasnąć by się zamknęła. Zgłosiłem to jak jechałem jakoś po miesiącu odebrać "twardy" dowód rejestracyjny, coś tam poprawili i od tego czasu zamyka się "normalnie".
- ja się ciągle zastanawiam czy to plus czy minus :) bo już nie raz przydało się że to szmata i sie albo wygnie albo się złoży i nawet można ją do schowka czy pod siedzenie wcisnąć.
- tego też u siebie nie zauważyłem

Od siebie dodam że mi chyba najbardziej przeszkadza powolność wyboru profilu kierowcy po uruchomieniu samochodu. Praktycznie za każdym razem mógłbym już jechać a muszę czekać te kilka kilkanaście sekund zanim to się załaduje i przełączy ;)
 

Olecki

Pionier e-mobilności
Od siebie dodam że mi chyba najbardziej przeszkadza powolność wyboru profilu kierowcy po uruchomieniu samochodu. Praktycznie za każdym razem mógłbym już jechać a muszę czekać te kilka kilkanaście sekund zanim to się załaduje i przełączy ;)
Nie musisz czekać, ruszasz od razu i po kilkunastu sekundach sam się 'potwierdzi'.
 

Lupus

Posiadacz elektryka
Chodzi o ten kawał plastiku nad szyba w którym jest pasek led od stopu. Jak zamykamy klapę to skacze jak baranie jaja...
Potwierdzam trzęsie się ten spojler przy zamykaniu bagażnika, jakby miał zaraz się urwać...
Przy ręcznej trzeba zdrowo trzepnąć i niestety spoiler wpada w wibracje.
Potwierdzam, też się trzęsie ten spojler przy zamknięciu bardziej energicznym.
Panowie, zepsuliście mi auto!
Teraz widzę, że u mnie też się trzęsie.
 
Last edited:

Mariano

Nowy na Forum
A jak wasze zasięgi? Nowego NiroEV?

Żona w tym tygodni 280km zrobiła od 100%do 15% bateri.
Ale lubi ciepełko i grzeje do 23 stopni C
i ma ciężką nogę, auto stoi pod chmurką i nie ma pompy ciepła
 

less

Posiadacz elektryka
A jak wasze zasięgi? Nowego NiroEV?
Ja mam niro ev od końca grudnia. Przebieg tylko 9 kkm. Średnie zużycie z tego dystansu to 15,4 kWh. Auto stoi na zewnątrz, co zimą było istotne. Jazda głównie miasto, a właściwie aglomeracja katowicka, co oznacza również autostrady i drogi szybkiego ruchu.
Że zużycia wynika że zasięg 0-100 % byłby ok. 420 km.
 

mimx

Fachowiec
Zasięgi - bardzo różnie. Przy temp. pow. 15 st. w cyklu miejsko-podmiejskim ok. 500 km (12,5-13 kWh/100), tzn. teoretycznie, bo do 100% ładuję tylko przed trasą. A w trasie to wszystko zależy od "fantazji" ;) Dla celów planowania zakładam zużycie na poziomie 1% / 3 km, chociaż realnie jest ciut lepiej.
 
Top