Niro EV vs Cupra Born

Slawoos

Zadomawiam się
Z racji przedłużającego się oczekiwania na Niro (zamówiłem pod koniec czerwca i na razie nawet nie ma VIN) postanowiłem sprawdzić dostępność w innych markach. Okazało się, że przy zamówieniu Cupry Born jestem w stanie odebrać auto na przełomie listopada/grudnia (tego roku :) ). Pojeździłem kilkadziesiąt kilometrów Bornem E-boost 231 KM i mam spostrzeżenia, jak również pytania do Was drodzy forumowicze.
W Niro mam V2L, Born nie ma
W Niro łopatki i automatyczna rekuperacja (bez włączania aktywnego tempomatu), Born nie ma.
W Niro utrzymanie w środku pasa standard, w Born wymaga pakietu za 3700zł
W Niro na minus wolniejsze ładowanie DC
Born ma 231 KM (czasowo) i napęd na tył i nie zrywa trakcji, Niro- wiadomo
Born jest wg mnie ładniejszy z tyłu, boku, Niro trochę bez wyrazu z tyłu (Focus).
Niro 10cm dłuższa, 2 wyższa, trochę szersza, bagażnik większy, jest frunk.
w Bornie mam 58kWh baterię, Niro 64kWh, zużycie jakie wykręciłem Bornem to 14 kWh/100km w jeździe mieszanej z przewagą miasta.
Cena praktycznie identyczna.

I teraz pytanie co Wy wybralibyście w tym zestawieniu mając na uwadze również dostępność. Na Niro pewnie poczekam jeszcze kilka miesięcy (obstawiam marzec kwiecień 2023), Borna mam w niektórych salonach w granicach połowy listopada, a na zamówienie spora szansa w tym roku, max w styczniu.
Czekam na Wasze opinie.
 

Keijo

Zadomawiam się
Szczerze jak dla mnie same to, że Niro nie jest marką VAG przemawia za tym, żeby jednak na nie poczekać. Przy okazji, skoro to marka VAG to nie będzie problemu z softem jak w ID i Skodach? 🤔 Panel zegarów wygląda jak w ID.5.

Kia jest IMO ładniejsza w środku i w moich testach ten soft wygląda na na prawdę dopracowany. Przy okazji, Kia ma coś co się nazywa Utility Mode co przypomina troche Camp mode w Teslach, dla mnie to jest coś co by mi się przydało, bo ostatnio coraz częściej śpię w samochodzie😅

To tylko moje spostrzeżenia i opinie, ale może jakoś pomogą Ci w wyborze.
 

Slawoos

Zadomawiam się
Kijanką EV już jeździłem ponad rok (Soul) i stąd bliżej mi do Kii, ale w Bornie podoba mi się tył napęd, czyli zwinniejszy przy zawracaniu i bez uślizgów przy ruszaniu. Największym minusem jest brak E-pedal i autorekuperacji w Bornie. Co do softu to chyba już poprawki w Cuprze są bo nic się nie zacinało, ani nie świeciło. W Kii jeśli chodzi o soft od ponad roku mieli problem z kasującymi się harmonogramami ładowania i podobno w Nowej Niro też tak jest.
 

nnnnn

Pionier e-mobilności
Born jest zwinniejszy, wielkością w środku wydaje się być bardzo podobny. Mnie bardzo brakuje łopatek:(
 

andrzejkla

Zadomawiam się
Testowo jeździłem i jednym i drugim. U mnie zwyciężyła Niro ze względu na wygląd, utrzymanie ceny z zamówienia a w Bornie w trakcie szukania optymalnej konfiguracji cena wzrosła o około 9k, a terminu dostawy nie można było w żaden sposób określić. I powstały obawy, że niż samochód dojedzie to cena znowu wzrośnie.
 

nabrU

Moderator
W Niro łopatki i automatyczna rekuperacja (bez włączania aktywnego tempomatu), Born nie ma.

Największym minusem jest brak E-pedal i autorekuperacji w Bornie.

Kompletna bzdura: Born jak i bliźniaki VW ID ma świetnie działającą autorekuperację w trybie D (bez włączania ACC). Samochód więc zwalnia / regeneruje samoczynnie na rondach, zakrętach, z górki (nawet pokazuje aby zdjąć nogę z gazu), ograniczeniach prędkości i gdy inny samochód przed nami zwolni itp.
Na dowód film poniżej:

 

nabrU

Moderator
W jeździe tego nie czułem. Tyle że w testów e nie było Travel Asista więc może te funkcje się łączą. Jeśli jest autoreku bez włączania tempomatu to zmienia to postać rzeczy.
Samochód w filmie nie ma TA (mój też nie) i to działa.
Być może problemem są polskie mapy VW bo samochód skądś musi brać dane że zbliża się do ronda, skrzyżowania czy jedzie z górki.

Uwierz mi to działa (i to bardzo dobrze) stąd łopatki są kompletnie do niczego nie potrzebne.
 

nnnnn

Pionier e-mobilności
Samochód w filmie nie ma TA (mój też nie) i to działa.
Być może problemem są polskie mapy VW bo samochód skądś musi brać dane że zbliża się do ronda, skrzyżowania czy jedzie z górki.

Uwierz mi to działa (i to bardzo dobrze) stąd łopatki są kompletnie do niczego nie potrzebne.
Ale wiesz w łopatkach prawie jak w F1:D
Co do wyglądu to Cupra wygląda o niebo lepiej niż ID.3 a czy lepiej niż Niro EV to już subtelne różnice w mojej opinii. Cupra jest bardziej kobieca i pewnie dlatego moja żona się na nią zdecydowała. Ja dwa tyg temu dowiedziałem się ze cupra powinna się właśnie produkować, dziś kontaktowałem się z doradcą, czekam na cenę ostateczną. Zobaczymy co zaproponują.
 
Last edited:
Top