Nowe dopłaty do samochodów elektrycznych, program "Mój elektryk"

BigB00

Posiadacz elektryka
Czyżby informacje miały pojawić się za 2-3 tygodnie?
Dopłaty do samochodów elektrycznych pod nazwą "Mój elektryk" to nowe rozdanie dofinansowania rządowego. "Rozszerzono katalog beneficjentów, system wsparcia umożliwi dopłaty do pojazdów w leasingu. Budżet to 500 mln zł" – powiedziała dziennik.pl Agnieszka Szmit z NFOŚiGW.
– Program będzie skierowany do szerokiej grupy beneficjentów: osób fizycznych, jednostek sektora finansów publicznych, instytutów badawczych, przedsiębiorców, stowarzyszeń, fundacji, spółdzielni, rolników indywidualnych, kościołów i innych związków wyznaniowych oraz ich osób prawnych.
– Został rozszerzony katalog beneficjentów, przede wszystkim o firmy. System wsparcia umożliwi dopłaty do pojazdów w leasingu, który jest dziś głównym sposobem finansowania nowych pojazdów.
 

lookash_c

Pionier e-mobilności
Irytują mnie w obecnej chwili takie wrzutki ;-) Już w zasadzie się zdecydowaliśmy, a tutaj "a może jednak poczekać, zamiast demo kupić nowy z dopłatą"...
 

Łukasz Bigo

Pionier e-mobilności
Członek redakcji
Czyżby informacje miały pojawić się za 2-3 tygodnie?
Dopłaty do samochodów elektrycznych pod nazwą "Mój elektryk" to nowe rozdanie dofinansowania rządowego. "Rozszerzono katalog beneficjentów, system wsparcia umożliwi dopłaty do pojazdów w leasingu. Budżet to 500 mln zł" – powiedziała dziennik.pl Agnieszka Szmit z NFOŚiGW.
– Program będzie skierowany do szerokiej grupy beneficjentów: osób fizycznych, jednostek sektora finansów publicznych, instytutów badawczych, przedsiębiorców, stowarzyszeń, fundacji, spółdzielni, rolników indywidualnych, kościołów i innych związków wyznaniowych oraz ich osób prawnych.
– Został rozszerzony katalog beneficjentów, przede wszystkim o firmy. System wsparcia umożliwi dopłaty do pojazdów w leasingu, który jest dziś głównym sposobem finansowania nowych pojazdów.

Mniej więcej tydzień temu to samo pisał Samar (i to ich informacja była źródłowa), a wiceminister klimatu mówił o starcie dopłat na przełomie II i III kwartału. O rozszerzonym katalogu wiadomo było już wcześniej. Proponuję uważać na teksty na Dziennik.pl, bo oni podbierają cudze tematy i opatrują je komentarzem "jak się dowiedział Dziennik.pl". O nowych lokalizacjach stacji Ionity, o których jako pierwszy napisał Elektrowóz, też ostatnio przeczytałem na Dziennik.pl, że to "wynika z ich ustaleń. Cytuję:

Z naszych ustaleń wynika, że nowe stacje IONITY mają być dostępne m.in. w następujących lokalizacjach:

  • Świecko – dzięki temu podróżując autostradą A4, przed wjazdem do Niemiec będzie można szybko uzupełnić prąd w akumulatorze;
  • Kaszewy Kościelne (niedaleko Kutna) - przy skrzyżowaniu autostrady A1 z drogą krajową nr 92 (w pobliżu stacji Shell i magazynów HILLWOOD);
  • kierunek Gdańsk – MOP Olsze w biegu autostrady A1;
  • autostrada A2 MOP Nowostawy, w obu kierunkach (Warszawa i Poznań);
  • Poznań.

Ani słowa o tym, że te informacje podał Elektrowóz. Ba, są tak niezorientowani, że nie wiedzą, że Poznań jest już oficjalny. To oczywiście miłe, że tyle mediów wykorzystuje nasze informacje, ale mimo wszystko brak wzmianki o źródle to podcinanie gałęzi na której się siedzi.

Ps. MOP Niesułków też właśnie pojawił się na oficjalnej mapie Ionity. Dziennik nazywa go niewłaściwie "MOP Nowostawy w obu kierunkach", tymczasem tam są Nowostawy+Niesułków. Nasze źródła podały nam spis, tutaj jest przeklejka z błędem, którego żaden operator czy producent samochodów by nie zrobił :)
 
Last edited:

vwir

Pionier e-mobilności
Technicznie rzecz biorąc napisali prawdę. Wynika to z ich ustaleń, a na podstawie jakiego źródła ustalali to inna sprawa.
 

planzero

Fachowiec
jak myślicie, czy jest jakaś szansa, że program pokryje jakiekolwiek zakupy wstecz? bo my podpisujemy leasing w tym tygodniu :)
 

Łukasz Bigo

Pionier e-mobilności
Członek redakcji
jak myślicie, czy jest jakaś szansa, że program pokryje jakiekolwiek zakupy wstecz? bo my podpisujemy leasing w tym tygodniu :)

Znikoma, dążąca do zerowej, niestety.

Technicznie rzecz biorąc napisali prawdę. Wynika to z ich ustaleń, a na podstawie jakiego źródła ustalali to inna sprawa.

Nie. Prawo prasowe dość ściśle reguluje kwestie źródeł, cytatów itd. Jest też coś takiego, jak elementarna uczciwość. Oczywiście Elektrowóz sobie z tym poradzi, gorzej ludzie, którzy wyrabiają normę dla kogoś, bo sami podkopują swoją pozycję :)
 

marcinb

Zadomawiam się
Nie. Prawo prasowe dość ściśle reguluje kwestie źródeł, cytatów itd. Jest też coś takiego, jak elementarna uczciwość. Oczywiście Elektrowóz sobie z tym poradzi, gorzej ludzie, którzy wyrabiają normę dla kogoś, bo sami podkopują swoją pozycję :)
Nikt nie pisał, że to "nieistotne" tylko, że to "inna sprawa", inaczej "nie ma sensu tutaj tego rozwijać bo to forum o samochodach, nie komisja etyki zawodowej".
 

Łukasz Bigo

Pionier e-mobilności
Członek redakcji
Nikt nie pisał, że to "nieistotne" tylko, że to "inna sprawa", inaczej "nie ma sensu tutaj tego rozwijać bo to forum o samochodach, nie komisja etyki zawodowej".

Słuszna uwaga :)
 

BigB00

Posiadacz elektryka
A jaki ma być limit? Nadal 125tys?
Średnia cena nowego auta spalinowego dochodzi do 130tys obecnie, a że wiemy, że auta elektryczne są droższe to niby czemu mają zwiększyć ten limit? Nie będą przecież dotować zabawek dla bogatych /s

A na serio. Jeśli nie zwiększą limitu minimum do 150 tys (a najlepiej 160 tys) to wróżę podobny sukces jak przy poprzedniej edycji.
 
Top