Nowe salony i serwisy Tesli w Polsce

piotrpo

Pionier e-mobilności
przewidział, zaprojektował to tak żebyś musiał rozebrać pół auta żeby żarówke wymienić, bo zarabia na serwisie
Od kiedy to nakład pracy wymagany przy serwisie ma coś wspólnego z ceną tego serwisu? Przecież nawet w "zwykłych" markach przycinają ile się da na koszcie roboczogodziny, bo musisz ten serwis zrobić i w praktyce musisz go również zrobić w ASO. I jeszcze przytną x3 za części, które od tych tanich różnią się wyłącznie nadrukiem na opakowaniu.

W tym przypadku mowa o samochodzie dla miliarderów, który w bieda wersji kosztuje 3 miliony dolarów i nikt go za tyle nie kupuje, bo są wersje po 8 milionów, które można doposażyć za ile dusza pragnie. Komplet opon kosztuje bodaj 40k USD, a ten serwis olejowy z tego co kojarzę obejmuje też przesłanie samochodu w tę i z powrotem do Francji, gdzie wymienią olej, pierdną w oponkę specjalnym francuskim azotem i dokręcą śrubki. To musi tyle kosztować, żeby właściciel nadal mógł czuć się wyjątkowy.
 

lookash_c

Pionier e-mobilności
No tak - w końcu wymiana oleju to operacja bardziej skomplikowana niż wymiana silnika w aucie popularnym. Porostu producent nie przewidział takich operacji w toku projektowania i produkcji.
Ów producent zbudował auto, które rozwija prędkość grubo ponad 400 km/h, ironizowanie dotyczące takich a nie innych rozwiązań inżynierskich świadczy IMO o niewiedzy.
 

lookash_c

Pionier e-mobilności
Od kiedy to nakład pracy wymagany przy serwisie ma coś wspólnego z ceną tego serwisu?
Ktoś to sobie jakośtam liczy i to tak, by na tym zarabiać (o to przecież chodzi).
OIDP koszt roboczogodziny w Tesli to 600 pln netto, więc w sumie "premium" ;-)

Przecież nawet w "zwykłych" markach przycinają ile się da na koszcie roboczogodziny, bo musisz ten serwis zrobić i w praktyce musisz go również zrobić w ASO. I jeszcze przytną x3 za części, które od tych tanich różnią się wyłącznie nadrukiem na opakowaniu.
Fakt, części są polem do popisu (choć nie zawsze), ale można przywieźć swoje :)
 
K

Konto_usuniete_2024-07-16

Gość
W tym przypadku mowa o samochodzie dla miliarderów, który w bieda wersji kosztuje 3 miliony dolarów i nikt go za tyle nie kupuje, bo są wersje po 8 milionów, które można doposażyć za ile dusza pragnie. Komplet opon kosztuje bodaj 40k USD, a ten serwis olejowy z tego co kojarzę obejmuje też przesłanie samochodu w tę i z powrotem do Francji, gdzie wymienią olej, pierdną w oponkę specjalnym francuskim azotem i dokręcą śrubki. To musi tyle kosztować, żeby właściciel nadal mógł czuć się wyjątkowy.
Podsumowanie

Aczkolwiek licząc proporcjonalnie do ceny zakupu auta to np usługi serwisowe dla KIA są 3 razy droższe niż Bugatti.
 

inter

Pionier e-mobilności
Obiecane zdjęcia Salonu i SuC w Katowicach.
IMG20240414091821.jpg
 

Attachments

  • IMG20240414091813.jpg
    IMG20240414091813.jpg
    204,1 KB · Liczba wyświetleń: 67
  • IMG20240414091758.jpg
    IMG20240414091758.jpg
    164,9 KB · Liczba wyświetleń: 70
  • IMG20240414091839.jpg
    IMG20240414091839.jpg
    71,1 KB · Liczba wyświetleń: 63

inter

Pionier e-mobilności
Nadal uważam, że to nie pod SuC. Stanowiska SuC mają swoje prefabrykowane fundamenty, które wyglądają inaczej, kable wyglądają na za cienkie.
To się okaże za jakiś czas. A te przewody są za grube i nie wepniesz je do Wall Conectora.
 
Top