Nowe salony i serwisy Tesli w Polsce

inter

Pionier e-mobilności
Czyli tak jak pisałem powyżej...
Niestety tak. Pewnie przyłącze na SuC, zajmie więcej czasu, a WC3 mogą w ramach salonu zainstalować.
Nowe samochody muszą doładować przed wydaniem.
 

nabrU

Pionier e-mobilności
Widać wyraźnie było, że kabelki za cienkie na SuC, ale nie chcieliście słuchać (nie dziwię się, bo aż się prosi o większą ilość SuC w PL).
 

AntoniFerdynand

Posiadacz elektryka
Jak naliczyłem w Polsce aktualnie jest ok. 12-13 lokalizacji SuC (od północy na południe - Szczecin - za chwilę, Ciechocinek, Białystok, Poznań, Warszawa, Lućmierz, Radom, Lublin, Kostomłoty, Katowice (2 lokalizacje), Rzeszów, Kraków) nie wliczając w to warszawskiego hotelu Regent.

Z punktu widzenia racjonalności pokrycia niezbędne byłoby kolejne 12 w okolicach:
1) Koszalina (to chyba zapowiedziane),
2) 3-miasta (to chyba także),
3) na A1 w połowie trasy między Ciechocinkiem a Gdańskiem,
4) na S7 w połowie trasy między Warszawą a Gdańskiem,
5) na przecięciu A2 i S3 (Jordanowo?) czyli miedzy Poznaniem a Franfurtem nad Odrą,
6) we Wrocławiu
7) w okolicach Radomska (to chyba nawet zwyciężyło jakiś plebiscyt)
9) w Kielcach
10) w Gliwicach
11) w Tarnowie
12) Nowym Targu
i to jest całkowite minimum aby jeździć po Polsce w oparciu o sieć SuC (abstrahując od natężenia elektryków i miejsc)

Kolejne 12 lokalizacji to zapewne większe aglomeracje miejskie (typu Opole, Bielsko Biała, Gorzów Wlkp., zagęszczenie na śląsku i w Warszawie, Poznań, Łódź, itp) ale to już pobożne życzenie.

Reasumując - 40-50 lokalizacji w 38-milionowym kraju zrobiłoby robotę (abstrahując ile tego jest w Europie Zachodniej) - ciekawe czy i kiedy dożyjemy takiej sieci Tesli.
 

slaveq

Pionier e-mobilności
Jak naliczyłem w Polsce aktualnie jest ok. 12-13 lokalizacji SuC (od północy na południe - Szczecin - za chwilę, Ciechocinek, Białystok, Poznań, Warszawa, Lućmierz, Radom, Lublin, Kostomłoty, Katowice (2 lokalizacje), Rzeszów, Kraków) nie wliczając w to warszawskiego hotelu Regent.

Z punktu widzenia racjonalności pokrycia niezbędne byłoby kolejne 12 w okolicach:
1) Koszalina (to chyba zapowiedziane),
2) 3-miasta (to chyba także),
3) na A1 w połowie trasy między Ciechocinkiem a Gdańskiem,
4) na S7 w połowie trasy między Warszawą a Gdańskiem,
5) na przecięciu A2 i S3 (Jordanowo?) czyli miedzy Poznaniem a Franfurtem nad Odrą,
6) we Wrocławiu
7) w okolicach Radomska (to chyba nawet zwyciężyło jakiś plebiscyt)
9) w Kielcach
10) w Gliwicach
11) w Tarnowie
12) Nowym Targu
i to jest całkowite minimum aby jeździć po Polsce w oparciu o sieć SuC (abstrahując od natężenia elektryków i miejsc)

Kolejne 12 lokalizacji to zapewne większe aglomeracje miejskie (typu Opole, Bielsko Biała, Gorzów Wlkp., zagęszczenie na śląsku i w Warszawie, Poznań, Łódź, itp) ale to już pobożne życzenie.

Reasumując - 40-50 lokalizacji w 38-milionowym kraju zrobiłoby robotę (abstrahując ile tego jest w Europie Zachodniej) - ciekawe czy i kiedy dożyjemy takiej sieci Tesli.
Witam, chyba nigdy…
 

Pepek

Posiadacz elektryka
Ja bym dorzucił do tej listy jeszcze jako prywatę coś w okolicach Łodzi, pewnie najlepiej w pobliżu skrzyżowania A1 i A2, ale może być też np. przy łączeniu S8 z A1 albo i w okolicach GW na KFC Rokicińska (bo to niby nie na trasie, ale 500m od A1, więc jesteś tam po 1 minucie od zjazdu z trasy, prawie jak MOP). Wiem, że jest Lućmierz, ale jadąc A1 pn-płd to jest dramat tam zjeżdżać,
 

AntoniFerdynand

Posiadacz elektryka
Ja bym dorzucił do tej listy jeszcze jako prywatę coś w okolicach Łodzi, pewnie najlepiej w pobliżu skrzyżowania A1 i A2, ale może być też np. przy łączeniu S8 z A1 albo i w okolicach GW na KFC Rokicińska (bo to niby nie na trasie, ale 500m od A1, więc jesteś tam po 1 minucie od zjazdu z trasy, prawie jak MOP). Wiem, że jest Lućmierz, ale jadąc A1 pn-płd to jest dramat tam zjeżdżać,
Przyglądałem się filozofii lokalizacji SuC we Włoszech - jest ona nieco inna niż w Austrii (trudno mi ocenić to do reszty cywilizowanego świata). We Włoszech pieką zazwyczaj dwie pieczenie na jednym ogniu, tj. blisko ważnej autostrady a jednocześnie w ramach jakiejś aglomeracji aby z jednej strony obsłużyć tranzyt a z drugiej jakieś skupisko lokalsów.

Jeżeli taka filozofia miałaby obowiązywać w Polsce to aż sie prosi aby zamiast SuC w okolicach Radomska (który wygrał jakiś pebiscyt) powstały docelowo SuC w 2 lokalizacjach - w okolicach Piotrkowa Trybunalskiego na styku A1 i S8 oraz w Częstochowie blisko A1 - sieć istotnie skraca dystanse między ładowaniami na trasie Katowice - Warszawa po A1-S8 i Katowice-Łódź po A1 a to chyba kluczowe arterie transpotrowe Polski - a przy okazji ogarnia Częstochowę i Piotrków. .

O Łodzi juz pisałem - i dodam że ni wyobrażam sobie aby tak duże miasto w centrum Polski nie miało SuC - Lućmierz to najgłupsza lokalizacja ale pewnie nic sie już z tym nie zrobi.
 

TSK

Zadomawiam się
Przejeżdżałem dzisiaj koło salonu w Katowicach i w dniu dzisiejszym rozpoczęli montaż totemu reklamowego Tesla:)
Zdjęcia brak za szybko jechałem:p
 
Top