Nowe salony i serwisy Tesli w Polsce

inter

Pionier e-mobilności
Czyli tak jak pisałem powyżej...
Niestety tak. Pewnie przyłącze na SuC, zajmie więcej czasu, a WC3 mogą w ramach salonu zainstalować.
Nowe samochody muszą doładować przed wydaniem.
 

nabrU

Moderator
Widać wyraźnie było, że kabelki za cienkie na SuC, ale nie chcieliście słuchać (nie dziwię się, bo aż się prosi o większą ilość SuC w PL).
 

AntoniFerdynand

Posiadacz elektryka
Jak naliczyłem w Polsce aktualnie jest ok. 12-13 lokalizacji SuC (od północy na południe - Szczecin - za chwilę, Ciechocinek, Białystok, Poznań, Warszawa, Lućmierz, Radom, Lublin, Kostomłoty, Katowice (2 lokalizacje), Rzeszów, Kraków) nie wliczając w to warszawskiego hotelu Regent.

Z punktu widzenia racjonalności pokrycia niezbędne byłoby kolejne 12 w okolicach:
1) Koszalina (to chyba zapowiedziane),
2) 3-miasta (to chyba także),
3) na A1 w połowie trasy między Ciechocinkiem a Gdańskiem,
4) na S7 w połowie trasy między Warszawą a Gdańskiem,
5) na przecięciu A2 i S3 (Jordanowo?) czyli miedzy Poznaniem a Franfurtem nad Odrą,
6) we Wrocławiu
7) w okolicach Radomska (to chyba nawet zwyciężyło jakiś plebiscyt)
9) w Kielcach
10) w Gliwicach
11) w Tarnowie
12) Nowym Targu
i to jest całkowite minimum aby jeździć po Polsce w oparciu o sieć SuC (abstrahując od natężenia elektryków i miejsc)

Kolejne 12 lokalizacji to zapewne większe aglomeracje miejskie (typu Opole, Bielsko Biała, Gorzów Wlkp., zagęszczenie na śląsku i w Warszawie, Poznań, Łódź, itp) ale to już pobożne życzenie.

Reasumując - 40-50 lokalizacji w 38-milionowym kraju zrobiłoby robotę (abstrahując ile tego jest w Europie Zachodniej) - ciekawe czy i kiedy dożyjemy takiej sieci Tesli.
 

slaveq

Pionier e-mobilności
Jak naliczyłem w Polsce aktualnie jest ok. 12-13 lokalizacji SuC (od północy na południe - Szczecin - za chwilę, Ciechocinek, Białystok, Poznań, Warszawa, Lućmierz, Radom, Lublin, Kostomłoty, Katowice (2 lokalizacje), Rzeszów, Kraków) nie wliczając w to warszawskiego hotelu Regent.

Z punktu widzenia racjonalności pokrycia niezbędne byłoby kolejne 12 w okolicach:
1) Koszalina (to chyba zapowiedziane),
2) 3-miasta (to chyba także),
3) na A1 w połowie trasy między Ciechocinkiem a Gdańskiem,
4) na S7 w połowie trasy między Warszawą a Gdańskiem,
5) na przecięciu A2 i S3 (Jordanowo?) czyli miedzy Poznaniem a Franfurtem nad Odrą,
6) we Wrocławiu
7) w okolicach Radomska (to chyba nawet zwyciężyło jakiś plebiscyt)
9) w Kielcach
10) w Gliwicach
11) w Tarnowie
12) Nowym Targu
i to jest całkowite minimum aby jeździć po Polsce w oparciu o sieć SuC (abstrahując od natężenia elektryków i miejsc)

Kolejne 12 lokalizacji to zapewne większe aglomeracje miejskie (typu Opole, Bielsko Biała, Gorzów Wlkp., zagęszczenie na śląsku i w Warszawie, Poznań, Łódź, itp) ale to już pobożne życzenie.

Reasumując - 40-50 lokalizacji w 38-milionowym kraju zrobiłoby robotę (abstrahując ile tego jest w Europie Zachodniej) - ciekawe czy i kiedy dożyjemy takiej sieci Tesli.
Witam, chyba nigdy…
 

Pepek

Posiadacz elektryka
Ja bym dorzucił do tej listy jeszcze jako prywatę coś w okolicach Łodzi, pewnie najlepiej w pobliżu skrzyżowania A1 i A2, ale może być też np. przy łączeniu S8 z A1 albo i w okolicach GW na KFC Rokicińska (bo to niby nie na trasie, ale 500m od A1, więc jesteś tam po 1 minucie od zjazdu z trasy, prawie jak MOP). Wiem, że jest Lućmierz, ale jadąc A1 pn-płd to jest dramat tam zjeżdżać,
 

AntoniFerdynand

Posiadacz elektryka
Ja bym dorzucił do tej listy jeszcze jako prywatę coś w okolicach Łodzi, pewnie najlepiej w pobliżu skrzyżowania A1 i A2, ale może być też np. przy łączeniu S8 z A1 albo i w okolicach GW na KFC Rokicińska (bo to niby nie na trasie, ale 500m od A1, więc jesteś tam po 1 minucie od zjazdu z trasy, prawie jak MOP). Wiem, że jest Lućmierz, ale jadąc A1 pn-płd to jest dramat tam zjeżdżać,
Przyglądałem się filozofii lokalizacji SuC we Włoszech - jest ona nieco inna niż w Austrii (trudno mi ocenić to do reszty cywilizowanego świata). We Włoszech pieką zazwyczaj dwie pieczenie na jednym ogniu, tj. blisko ważnej autostrady a jednocześnie w ramach jakiejś aglomeracji aby z jednej strony obsłużyć tranzyt a z drugiej jakieś skupisko lokalsów.

Jeżeli taka filozofia miałaby obowiązywać w Polsce to aż sie prosi aby zamiast SuC w okolicach Radomska (który wygrał jakiś pebiscyt) powstały docelowo SuC w 2 lokalizacjach - w okolicach Piotrkowa Trybunalskiego na styku A1 i S8 oraz w Częstochowie blisko A1 - sieć istotnie skraca dystanse między ładowaniami na trasie Katowice - Warszawa po A1-S8 i Katowice-Łódź po A1 a to chyba kluczowe arterie transpotrowe Polski - a przy okazji ogarnia Częstochowę i Piotrków. .

O Łodzi juz pisałem - i dodam że ni wyobrażam sobie aby tak duże miasto w centrum Polski nie miało SuC - Lućmierz to najgłupsza lokalizacja ale pewnie nic sie już z tym nie zrobi.
 

TSK

Zadomawiam się
Przejeżdżałem dzisiaj koło salonu w Katowicach i w dniu dzisiejszym rozpoczęli montaż totemu reklamowego Tesla:)
Zdjęcia brak za szybko jechałem:p
 

Najnowsze dyskusje

Top