Nowe TMX i TMS?

Sliszue

Zadomawiam się
Tesler na kursie i ścieżce 😎 ↘️
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Jak pisalem dla mnie do do S dać powinni , to co ma X z drzwiami przednimi - elektrykę. Przednia kamerka - wiadomo , w X elektryczne skladanie foteli 2 i 3go rzędu jak w Y .

Wyginanie blach i światełkamledy itd. , to perdolameto dla mlodych i gniewnych co im się Toyoty podobają .
Tesla powinna trzymać linię na chama jak Porsche a podbijać rynek tym co zwykłe robiła, czyli szeroką ofertą komfortu w standardzie i osiągami .Te ostatnie są już optymalne , tylko teraz dodać jeszcze komfortu , ciszy i ergonomi ? .
Tu niewiele zostalo do zrobienia : masaż tylka , wentylacja na tyl i to co wyzej napisalem z fotelami, no może ekrany na plecy przednich foteli ?

A mi sie marzy KABRIOLET
 

piotrpo

Pionier e-mobilności
Wyginanie blach i światełkamledy itd. , to perdolameto dla mlodych i gniewnych co im się Toyoty podobają .
Niby masz rację, ale to jest jakiś segment rynku. Inna sprawa, że S i X to nie są modele w rozwój których warto inwestować, bo ile ich sprzedadzą więcej rocznie? Duże samochody sprzedają się w USA i może w Azji. Pozostaje jeszcze obszar byłego RWPG i turecka diaspora w Niemczech, ale mam wrażenie, że ta grupa docelowa to raczej do ICE jest przyklejona.
tylko teraz dodać jeszcze komfortu , ciszy i ergonomi ?
Żeby sprzedawać, to brakuje poczucia nowości. S i X na dzisiaj wyglądają staro, są odbierane jako stare modele. Kupując nowy samochód za pół bańki (znaczy nie kupisz, bo go nie ma w ofercie), dostajesz wózek, który wygląda na używany. Nie każdy nabywca oczekuje tego komfortu, ciszy i ergonomii.

I, żeby nie było - dla mnie jako inżyniera, to podejście wykonywania drobnych, płynnych zmian jest OK, rozumiem i cenię strategię drobnych kroków do doskonałości. Ale realia są takie, że większość klientów chce kupować "nowe modele", a przynajmniej takie, które wyglądają na nowe.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
U nas są w inventory i to od cholery nowych Wczora sprawdzałem z 22 calowymi oponami od 500+ do 600+
Przy tych mocach i osiagach plus np falcony w X nie bardzo jest co zmieniać aby nie wzrósł CX .
Tylko czasy epatowania przyspieszeniem itp minely , ale chyba tęż traktowanie Xsa i Ski jako wabika .To chyba jest teraz nawet balast.
I dobrze , auto u mnie super bezawaryjne w porownaniu do innych a ze nie bedzie nastepcy to jak dla mnie nawet lepiej . A gdyby przestali profilować to już super .
Raczej nikt niż takich drzwi skrzydlatych nie zrobi i ok 2,6 do setki w suvie nie da ?
 
Last edited:

piotrpo

Pionier e-mobilności
Raczej nikt niż takich drzwi skrzydlatych nie zrobi i ok 2,6 do setki w suvie nie da ?
Ale ja nie dyskutuję na temat "czy to dobry samochód i czy ma dużo bajerów" Z punktu widzenia firmy pytanie brzmi raczej, czy się sprzedaje. W tej chwili to raczej takie pokazanie możliwości. Sprzedaż z tego co kojarzę spada i będzie spadać, bo zwyczajnie pojawiła się lepiej zrobiona i bardziej "prestiżowa" konkurencja. To super samochód, ale czy dzisiaj kupiłbyś S/X, czy np. EQS, i7, iX, G? To widać we wszystkich segmentach, w których Tesla ma "coś". 2 lata temu nie było konkurencji na podobnym poziomie cen/osiągów/bajerów, a dzisiaj jest. Dodatkowo pojawiają się modele w innych segmentach, na które Tesla nie ma żadnej odpowiedzi.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Ale ja nie dyskutuję na temat "czy to dobry samochód i czy ma dużo bajerów" Z punktu widzenia firmy pytanie brzmi raczej, czy się sprzedaje. W tej chwili to raczej takie pokazanie możliwości. Sprzedaż z tego co kojarzę spada i będzie spadać, bo zwyczajnie pojawiła się lepiej zrobiona i bardziej "prestiżowa" konkurencja. To super samochód, ale czy dzisiaj kupiłbyś S/X, czy np. EQS, i7, iX, G? To widać we wszystkich segmentach, w których Tesla ma "coś". 2 lata temu nie było konkurencji na podobnym poziomie cen/osiągów/bajerów, a dzisiaj jest. Dodatkowo pojawiają się modele w innych segmentach, na które Tesla nie ma żadnej odpowiedzi.
"Punkt widzenia firmy" o ile ona nie pada , bo ważne by były części i serwis , to mi akurat wisi. Im mniej Xsow tym lepiej . Mniejsze poczucie bycia lemingiem .:)

Nie wiem dlaczego na portalach ludzie zachowują się jak byli CEO Tesli czy innych marek i doradzają strategię. Np "mala Tesla" , akurat u mnie na kilkanascie osob w bliskiej rodzinie nikomu się nie marzy.
Naprawdę fajne byly czasy gdy elektrykow bylo jak na lekarstwo , teraz Tm3 czy Y to jak Maluchy czy Fiaty 125p albo Passaty .
Ale malo elektrykow to malo stacji ładowania , więc albo rybka albo pipka.

Kupił bym na pewno Xsa P ponownie , jakbym musiał , tym bardziej że staniał w stosunku do pierwszego transportu
EQSa nawet nie chcę za darmo , na 100%
Gelende z sentymentu mogobym rozważać bo to auto w swej bryle jak te skrzydla w Xsie - spektakularne ale też zrobili w środku rokokoko i ten plecaczek !
BMW raczej unikałem , podobnie jak Audi , nie lubie być dymany, zresztą w Mercu bylo podobnie .. Chyba jednak BMW najlepiej rokuje o ile nie zaszaleją z konfiguratorem , a to potrafią i super zamulić wybór.
 
Last edited:

Grzesiek

Pionier e-mobilności
"Punkt widzenia firmy" o ile ona nie pada , bo ważne by były części i serwis , to mi akurat wisi. Im mniej Xsow tym lepiej . Mniejsze poczucie bycia lemingiem .:)

Nie wiem dlaczego na portalach ludzie zachowują się jak byli CEO Tesli czy innych marek i doradzają strategię. Np "mala Tesla" , akurat u mnie na kilkanascie osob w bliskiej rodzinie nikomu się nie marzy.
Naprawdę fajne byly czasy gdy elektrykow bylo jak na lekarstwo , teraz Tm3 czy Y to jak Maluchy czy Fiaty 125p albo Passaty .
Ale malo elektrykow to malo stacji ładowania , więc albo rybka albo pipka.

Kupił bym na pewno Xsa P ponownie , jakbym musiał , tym bardziej że staniał w stosunku do pierwszego transportu
EQSa nawet nie chcę za darmo , na 100%
Gelende z sentymentu mogobym rozważać bo to auto w swej bryle jak te skrzydla w Xsie - spektakularne ale też zrobili w środku rokokoko i ten plecaczek !
BMW raczej unikałem , podobnie jak Audi , nie lubie być dymany, zresztą w Mercu bylo podobnie .. Chyba jednak BMW najlepiej rokuje o ile nie zaszaleja z konfiguratorem a to potrafia super zamulić
z identycznego powodu właśnie nie kupię takiego Xsa. Akurat lepiej mi się żyje kiedy wszyscy utożsamiają mnie i moją rodzinę z "lemingiem" czy jak to ja rozumiem, zwykłym ludziem.
Mój podjazd nie jest dla sąsiada, ani dom, ani nic co w nim mam To moja prywatna sprawa. Dlatego przez chwilę zastanawiałem się nad nowym Y - totalna masówka dla zwykłych ludzi.
Kiedyś nawet przeszło mi przez myśl czy może nowa S czy X. Ale... przeszło mi.
Ogólnie nie tylko mi, bo ten temat jakoś ledwo się ma. Nikogo nie grzeje ani nie ziębi... . A przynajmniej powinno. Bo to topowe modele. Nawet jeśli kogoś nie stać powinny powodować jakąś nutkę pożądania.
A tu... jakieś słabe odczucia to generuje.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Ja zamówiłem pierwotnie Ske i to LR (dalej tkwi na moim koncie) , ale nagle pojawily się Plaidy w pierwszym transporcie do UE .
I Xsa żona wybrała ,bo nie lubi niskich samochodów i chwała jej za to, bo nie żałuję Iz posłuchałem blondynki.
Uleglem choć, to miało być głównie moje auto.... Skończyło sie tym , że ja lubię je prowadzić a Ona być jego pasażerem.
Wilk syty o owca cała , bo nagłe okazalo sie ze wystarczy nam jedna osobówka
 
Top