Nowe zawieszenie i izolacja akustyczna w Tesli Model Y Juniper

lind.maykl

Zadomawiam się
Cześć, przez ostatnie kilka dni testowałem TMY Juniper i mam kilka pytań dotyczących miękkości zawieszenia oraz izolacji akustycznej. Posiadam TM3 z 2023 roku i mam wrażenie, że nowy TMY prawie nie różnią się od mojego modelu, z wyjątkiem tego, że zniknęły metaliczne dźwięki. Czy przejście z TM3 na nowy TMY faktycznie nie daje żadnej poprawy w komforcie jazdy?

Zauważyłem, że nowy TM3 Highland ma lepszą izolację i komfort. Rozumiem, że TM3 jest mniejsza, ale może ktoś miał doświadczenie z zamianą TM3 Highland na TMY Juniper?
 

solik

Pionier e-mobilności
W Krakowie sa dwie demowki obok siebie, HL i Juniper - tez po przesiadce na HL mam odczucia, ze ma bardziej jedrne zawieszenie zwlaszcza na dziurawych drogach niedaleko parkingu. Juniper jest taki, hmm... podskakujacy? Mniej niz stare Y ale czuc ze baza gdziestam sie dzieli ze starym Y, w HL zupelnie nie czuc podobienstw do starej 3.

Wyciszenie to kwestia opon, wiatru. Juniper bedzie bardziej podatny na wiatr, to zrozumiale. Opony to zalezy jakie byly w demowce, w HL ktorym jezdzilem nadal w maju byly zimowe.
 

Edison

Posiadacz elektryka
Jeździłem na testach 3HL i jest zdecydowanie bardziej miękki, niż Juniper. Oczywiście tragedii nie ma, ale teraz po miesiącu posiadania Y, troszkę zaczyna mi to przeszkadzać. Zawieszenie rzeczywiście jest ciche, zdecydowanie głośniejszy jest tył od przodu, ale samochód ma tendencje do podskakiwania. Omijam "kocie łby" z daleka. Wcześniej posiadałem Forda Mondeo i ten przy Y-ku był jeżdzącą kanapą.
 

solik

Pionier e-mobilności
Ford Explorer ma zdecydowanie troche lepsze zawieszenie niz Juniper ale jest mniejszym autem

HL z kolei niektorzy narzekaja, ze za bardzo kanapowoz - mi to pasuje bo jazda dynamiczna wszedzie i zawsze juz mi sie znudzila a nadal auto ma osiagi samochodow spalinowych za 2x tyle

No ale ja np nie uznaje sportowych SUV (jak Y Performance) wiec jestem troche dziwny
 

Edison

Posiadacz elektryka
Myślę, że jest to wypadkowa kilku rzeczy, dużej mocy, wyższego środka ciężkości niż w 3HL oraz wyższego skoku amortyzatorów. To jest raczej sportowy SUV nawet w wersji LR AWD. Zawieszenie musiało być twardszę, żeby nie bujało na zakrętach , a jednocześnie przy dużych hopach samochód mocniej nurkuje i się wybija przy większej bezwładności. Nie, że usprawiedliwiam Teslę, ale pewnie jakby zrobili miękką kanapę to by mówili że nie skręca. albo przy przyspieszaniu przysiada na gleby ;). Kwesja pewnego kompromisu przy tym zawieszeniu. Musieliby dać pneumatyczne, żeby było i komfortowo i nie przechylało na zakrętach, ale to raczej półka X-a. DObrze że jest przynajmniej cichsze ;)
 

solik

Pionier e-mobilności
poprawic poprawili, stary Y podskakiwal jak mial w dodatku pechowe opony jak civic na gwincie
 
Top