Nowy hit sprzedaży?

Cav

Pionier e-mobilności
Tiaaa, czyli wybiórczo odniosłeś się tylko do jednego z wielu argumentów
Argumentów?
No bez żartów, to pitolenie bez ładu i składu, a nie argumenty.
Nijak toto nie ma żadnego związku z możliwością oceny samochodu, którego się na oczy nie widziało.

Generalnie to pomyliłeś chyba działy, skup się na dziale Tesli, a tutaj nie przeszkadzaj.
 

KRA

Fachowiec
Argumentów?
No bez żartów, to pitolenie bez ładu i składu, a nie argumenty.
Nijak toto nie ma żadnego związku z możliwością oceny samochodu, którego się na oczy nie widziało.

Generalnie to pomyliłeś chyba działy, skup się na dziale Tesli, a tutaj nie przeszkadzaj.
To może Ty się skup na dziale KIA? Auto można zamawiać a nie można oglądać wiec jak oceniać inaczej niż przez pryzmat prezentacji na YT? Faktem jest że to auto klasy B marki należącej do Chińczyków za bezsensowne jak na tą klasę samochodu pieniądze.
 

Cav

Pionier e-mobilności
To może Ty się skup na dziale KIA?Auto można zamawiać a nie można oglądać
No widzisz, tym się różnimy że ja je już i zamówiłem i obejrzałem na żywo
Ale nim nie jechałem, a ogląd był dość pobieżny, wiec fajnie byłoby poznać jakiś dodatkowe informacje.

Bezsensowne peany o Tesli niczego tu nie wnoszą, a tylko przeszkadzają w czytaniu wątku.
Wiadomo że TMY to najlepsze auto, ale w swojej klasie, a klienci na EX30 zazwyczaj oczekują jednak czegoś innego.
Dlatego o Tesli lepiej pisać w dziale Tesli.

Ale plusy w porównaniu do w/w też są i to poważne (a nie to czy Volvo należy do chińczyków czy nie):
wygląd, ilość serwisów, lepsze parametry w wysokich wersjach, znane i spisane na zamówieniu parametry, Android Auto na pokładzie, mniejsze rozmiary, możliwość zakupu bez szklanego dachu, możliwość zakupu bez ceraty na fotelach, możliwość odbioru auta 5 km od domu, w nieuwłaczających warunkach i bez pośpiechu, lub stania w kolejce, jednak ciągle niższa cena porównywalnych wersji itd.

Co kto lubi - jak dla mnie to właśnie są konkretne argumenty.
EOD w dyskusji z Tobą, prośba tylko żebyś się ogarnął na przyszłość.
 

KRA

Fachowiec
No widzisz, tym się różnimy że ja je już i zamówiłem i obejrzałem na żywo
Ale nim nie jechałem, a ogląd był dość pobieżny, wiec fajnie byłoby poznać jakiś dodatkowe informacje.
No to masz jaja żeby kupować auto bez jazdy próbnej, gratulacje! :) Miałeś możliwość posiedzenia w środku czy nie wpuścili?
Ale wiadomo że każdy wybiera to co woli więc życzę po odbiorze zadowolenia z samochodu.
Pochwal się jaką wersję wybrałeś, w co doposażyłeś, ile kosztowało, jaki rabat dostałeś i najważniejsze: kiedy odbiór?
Na pewno wielu którzy rozważają zakup jest ciekawych...
 

Savvas

Nowy na Forum
Widze mala burza się rozpętała przez mój post.
Napisałem ,że wybrałem Tesle Y ze względu na gabaryty bo cenowo do siebie wychodzą podobnie.
Dalej uważam .że EX30 to będzie świetne autko tylko i wyłącznie do miasta.Utwierdziły mnie w tym pierwsze polskie filmiki na YT.Ale odbęde jazdę testową jak tylko będzie możliwa.
 

marco_25

Posiadacz elektryka
Już był taki system że ludzie jeździli tylko słusznymi samochodami ale nawet wtedy byli tacy co mieli inne auta.
Jako obecny posiadacz tesli byłem w przeszłości nawet posiadaczem Alfy Romeo 😎 i nikomu do moich wyborów. Po to walczyliśmy o wolność żeby z niej korzystać. Ludzie chcą volvo to je kupują i dziwię się tutejszemu hejtowi "tesla lepsza".

Byłoby bardzo smutno gdyby wszędzie jeździły tylko tesle. W gospodarce konkurencja napędza rozwój oraz obniża ceny. W dalszej perspektywie nie ma lepszego mechanizmu regulacyjnego.
 

KRA

Fachowiec
Już był taki system że ludzie jeździli tylko słusznymi samochodami ale nawet wtedy byli tacy co mieli inne auta.
Jako obecny posiadacz tesli byłem w przeszłości nawet posiadaczem Alfy Romeo 😎 i nikomu do moich wyborów. Po to walczyliśmy o wolność żeby z niej korzystać. Ludzie chcą volvo to je kupują i dziwię się tutejszemu hejtowi "tesla lepsza".

Byłoby bardzo smutno gdyby wszędzie jeździły tylko tesle. W gospodarce konkurencja napędza rozwój oraz obniża ceny. W dalszej perspektywie nie ma lepszego mechanizmu regulacyjnego.
Oczywiście że jest tak jak mówisz. Konkurencja napędza rozwój i daje wybór klientowi a mamy tyle marek produkujacych elektryki jak wspomniana Tesla, VW, Skoda, Audi czy bardzo dobrze wykonane elektryki od Hyundai-a oraz KIA że wybór jest duży i raczej nikt nie stoi przed wyborem tylko pomiędzy amerykańską Teslą vs chińskim Volvo. Po prostu polityka cenowa Volvo z małym autem segmentu B w cenie innych marek mających w tej cenie klasę D dodatkowo z filmikami na YT Volvo moim zdaniem zakrzywiającymi rzeczywistość żeby miejsce z tyłu wydawało się tak duże jak w klasie D wywołał tą skąd inąd burzliwą dyskusję.
 

Olecki

Pionier e-mobilności
No dobrze, oglądałem, macałem, przymierzałem się, pojeździć się nie dało bo miał wgrany soft z trybem 'Showroom'.
Najpierw kilka informacji do tych wszystkich Mietków co to 'wydaje mnie sie bo widziałem na youtube' na podstawie tego co mi się przewinęło tutaj i w innych miejscach:
- mechaniczny przycisk do świateł awaryjnych jest (awaryjne można włączyć i z przycisku i z tabletu)
- sterowanie szybami przez pasażerów z tyłu jest
- klamki w drzwiach są bardzo fajne, wyglądają świetnie i są wygodne w użyciu. Kawał żelastwa, aż się zdziwiłem że w dobie walki o każdy gram wagi zamiast czegoś plastikowego wrzucili taki odlew. Tu akurat design wygrał z ekonomią.
- manualne sterowanie kierunkami nawiewu z kratek jest dość... niekonwencjonalne. Kratki są pionowe (ciężko będzie o jakikolwiek uchwyt na telefon mocowany na kratce) a dźwigienka na pierwszy rzut oka nie jest przymocowana na stałe do kratki. Tak jakby była przypięta czymś w rodzaju dużej trytytki. Nie wygląda to źle, na pewno niespotykanie i to też raczej jest kwestia designu niż oszczędności.
- miejsce z przodu i z tyłu. Ok, nie jestem wysoki (170 cm), za kierownicą usadziłem się bardzo wygodnie (jest dużo wygodniej niż w moim Niro), za sobą byłem w stanie też usiąść wygodnie. Przy porównywalnym ustawieniu fotela było mniej miejsca między kolanami a oparciem fotela (około 4 cm w EX30 do około 7,5-8cm w Niro, które jest dłuższe o ponad 20 cm) ale podróżować by się dało. Dawno nie jeździłem z tyłu, swego czasu byłem kilka razy w Chorawcji Golfem i C-klasą, na pewno tu nie było dla mnie ciaśniej. Większym problemem był chyba wąski otwór tylnych drzwi. Dało się wsiąść ale musiałem kilka razy się przymierzyć żeby się nauczyć wsiadać (podobnie było jak miałem Hondę i przez pierwsze 2 tygodnie uczyłem się jak wsiadać do samochodu żeby nie walnąć łbem w słupek A :p ). 4 osoby po 180+ cm rzeczywiście mogą mieć niezbyt wygodnie ale chyba nie ma się tu co dziwić przy takich wymiarach samochodu.
- Bagażnik jest ok jak na tę klasę samochodu, trochę ponad 300 litrów. Frunk symboliczny.
- 'lastryko' na panelach to dodatkowa płatna opcja. Każda z tapicerek ma własny wzór paneli, których faktura też się różni. Ta prezentowana na pokazach to jasno niebieska tapicerka z 'lastryko', moim zdaniem najbrzydsza z dostępnych opcji ale z jakiegoś powodu ją promują. Wełniana jest pierwsza klasa. Pozostałe dwie - 'jeansowa' i zielona to połączenie materiału przypominającego sztuczną skórę ale bardziej miękkiego i delikatnego oraz dzianiny.
- jakość plastików jest różna ale nie ma tragedii. Na plus to absolutnie minimalna ilość piano black.

W sumie nazywanie EX30 suvem to trochę na wyrost, to raczej crossover bo na suva jest moim zdaniem zbyt niski. Opcjonalne felgi 20 cali wyglądają strasznie nienaturalnie, za bardzo wypełniają nadkola - osobiście chyba pozostałbym przy 19. Soft miał sporo poblokowanych funkcji ale wyglądał bardzo dobrze na pierwszy rzut oka. Chyba wszystkie kolory są mocno perłowe i wyglądają inaczej przy różnym oświetleniu - nie polecam zdawać się na zdjęcia tylko obejrzeć na żywo, choćby próbnik. Biały i żółty wydają mi się najfajniejsze. W tylnych drzwiach wydawało mi się że jest kratka na głośnik, przynajmniej tak to wyglądało, a podobno miał być tylko soundbar. To co mi najbardziej nie pasuje to mocno ograniczona personalizacja - nie znalazłem dokładnie takiej opcji jak bym chciał, albo czegoś nie da się dodać albo usunąć z konfiguracji, nawet za dopłatą.
 

Cav

Pionier e-mobilności
No to masz jaja żeby kupować auto bez jazdy próbnej, gratulacje! :) Miałeś możliwość posiedzenia w środku czy nie wpuścili?
Ale wiadomo że każdy wybiera to co woli więc życzę po odbiorze zadowolenia z samochodu.
Pochwal się jaką wersję wybrałeś, w co doposażyłeś, ile kosztowało, jaki rabat dostałeś i najważniejsze: kiedy odbiór?
Na pewno wielu którzy rozważają zakup jest ciekawych...
Gdybyś zaczął udział na forum od czytania, a nie od razu rzucania się na pisanie to byś to wiedział.
Choćby ten wątek mógłbyś przeczytać.....
 

Cav

Pionier e-mobilności
- miejsce z przodu i z tyłu. Ok, nie jestem wysoki (170 cm), za kierownicą usadziłem się bardzo wygodnie (jest dużo wygodniej niż w moim Niro), za sobą byłem w stanie też usiąść wygodnie. Przy porównywalnym ustawieniu fotela było mniej miejsca między kolanami a oparciem fotela (około 4 cm w EX30 do około 7,5-8cm w Niro, które jest dłuższe o ponad 20 cm)
Czyli tragedii nie ma.
Ale i tak jestem ciekaw, czy przy wzroście 187 dam radę tam wleźć, zakładając, że fotel będzie podlewarowany w górę tak wysoko jak się da?
Wtedy nie musi być wysunięty w tył tak daleko, jak przy płaskim ustawieniu.
W sumie nazywanie EX30 suvem to trochę na wyrost, to raczej crossover bo na suva jest moim zdaniem zbyt niski. Opcjonalne felgi 20 cali wyglądają strasznie nienaturalnie, za bardzo wypełniają nadkola - osobiście chyba pozostałbym przy 19.
Też mi się nie podobały te koła, stwarzały ewidentny dysonans, zakłócając linię nadwozia.
Przy mniejszych powinno to wyglądać bardziej spójnie.
 
Top