Ochrona lakieru - co radzicie?

Krisou

Zadomawiam się
Cześć,
Tak jak pisałem w którymś ze wcześniejszych postów we wtorek dołącze do szczęśliwej grupy posiadaczy samochodu Tesli ;) Śledzę to forum od kilku miesięcy czekając na realizację mojego zamówienia. Ze wszystkich wątki najbardziej problematyczny wydaje się lakier w tym samochodzie. Wiem, że były wcześniej wersje z USA teraz są z Chin. Wiem, że jest lepiej jakościowo ale jak w kwestii lakieru? Nie znalazłem podobnego wątku więc zakładam nowy (widziałem pojedyncze wzmianki w niededykowanych tematach).
Proszę Was o opinie lub opis doświadczeń czy ktoś stosował jakieś opcje zabezpieczenia lakieru folia, ceramika, powłoka elastomerowa itp.

1. Czy warto w coś takiego zainwestować? Wiem, że jeżdżą auta też bez tych bajerów ale może to faktyczne warte rozważenia? Rozumiem, że bez tego lakier sam nie odpadnie całkiem.
2. Póki co zastanawiałem się na powłoką elastomerową na całość ale z tego co wiem potem na to folii się już nie da nałożyć w prosty sposób i trzeba szlifować elastomer. Myślę w kontekście gdybym chciał na wiosnę okleić samochód w jakieś nietypowe barwy :)
3. Czy rzeczywiście wspomniane wcześniej metody są takie skuteczne w ochronie lakieru?
4. Czy trzeba to robić zaraz po zakupie prosto z Salonu czy można też później (zdaję sobie sprawę że im dalej tym lakier może być słabszy ale pytanie czy jest taki jakiś realny przedział gdy warto?)
5. Czy możecie polecić w Warszawie jakiś warsztat detailingowy gdzie warto oddać swoje cudo bez obaw? :)
6. Jak wyglądają kwestie praktyczne po tym mam na myśli brudzenie się samochodu, jego mycie itp.

Z góry dziękuję za Wasze opinie bo z tego co czytam mamy tu na pokładzie bardzo wielu merytorycznych kierowców z doświadczeniem :)

Krzysztof
 

T35LA

Zadomawiam się
Hej,

Ja zainwestowałem w folię ppf na przód + progi i ceramikę na całość - mam TM3 Q1 2021.
Zrobiłem to po przejechaniu ok 4000km - kiedy zaczeły pojawiać się pojedyńcze braki lakieru na progach (kropki od piasku, żwiru, itp).
Cała inwesytcja (+ wnętrze, felgi, szyby) wyniosła ok 10k PLN (w Kuro w KRK - polecam). Gwarancja na powłokę jest 5 lat.
Zobaczymy - przy poprzednim samochodzie sprawdzało się to nieźle. Zdecydowanie ułatwiało mycie i po kilku latach lakier wyglądał nadal dobrze.
Czy warto ?? Na to chyba sam musi sobie odpowiedzieć. Ja przy 5 letnim leasingu (później samochód musi zostać jeszcze 6 lat ;) ) chciałem mieć spokój z lakierem.
 

ciastek

Pionier e-mobilności
Dam PPF na progi za 1200 i ceramikę na całość za 1200. Kwarc jest za 700, ale mnie trwały. Podobno.
 

dawson

Fachowiec
U mnie (nie EV) ,poł roku i mam na masce kilka małych odprysków i jeden wielkości główki od zapałki także jak kupie M3 to od razu PPF , zderzak i błotniki , maska, lusterka , słupki A. To około 4-4,5k zł. Resztę , sam kładę ceramikę lub dobry syntetyczny wosk. Starcza na 12m-cy.
 

nyknow

Fachowiec
U mnie (nie EV) ,poł roku i mam na masce kilka małych odprysków i jeden wielkości główki od zapałki także jak kupie M3 to od razu PPF , zderzak i błotniki , maska, lusterka , słupki A. To około 4-4,5k zł. Resztę , sam kładę ceramikę lub dobry syntetyczny wosk. Starcza na 12m-cy.
to jest w sumie skandal, żeby trzeba było np. dopłacać do lakieru 5k. a potem jeszcze kłaść na nim coś co spowoduje, że ten lakier nie ulegnie zniszczeniu :) no ale tak się biznes kręci jeden z drugim.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
U mnie (nie EV) ,poł roku i mam na masce kilka małych odprysków i jeden wielkości główki od zapałki także jak kupie M3 to od razu PPF , zderzak i błotniki , maska, lusterka , słupki A. To około 4-4,5k zł. Resztę , sam kładę ceramikę lub dobry syntetyczny wosk. Starcza na 12m-cy.
A gdzie za 4000.- robia tyle elementow ?
To co wymieniles to z progami chca z 8000….
 
Top