Ochrona lakieru - co radzicie?

Bronek

Pionier e-mobilności
@Bronek nie wiem z jakiego okresu są te zdjęcia, bo na tej myjni stosowali różową pianę. Po kilku myciach zauważyłem że obwódki wokół czujników parkowania zafarbowały na różowo.
Bylem specjalnie na Koszalińskiej, faktycznie podczas mycia różową pianą Tesla robi sie "zielonkawa" i pozostaje różowa obwódka na czujnikach
 

domingo

Fachowiec
A propos mycia i pieszczenia się z tym, zwanym "detailingiem", czy to normalne ile syfu jest w progach w drzwiach i w progach w bagażniku? W tych miejscach chyba tylko mikrofibrą przecierać. Brudna woda z drogi tam zasycha, a po myciu to tam najwyżej troszkę wody zwilży te miejsca.
Poza tym pod maską na tych plastikach i na masce od spodu masa piany i wody po myciu bezdotykowym - norma u Was?
 

ciastek

Pionier e-mobilności
Ceramika całość za 1200 to bardzo niska cena. W Warszawie szukałem to w polecanych miejscach to poniżej 3k nie zejdziesz 🤔
Dobra, odebrałem.
Korekta lakieru (oczyszczenie?), PPF na zewnętrzne progi i przednie lampy, ceramika na całość - 4800 brutto. W przyszłym roku ma podrożeć.
 

solik

Pionier e-mobilności
Nigdy mi sie nie zdarzylo w zadnym aucie uszkodzic lampy a byly to mocne wozy i na autostradzie raczej wolno nie bylo. Nie rozumiem tego PPF na lampy. Najwiecej odpryskow to na zderzaku i masce.. no i szyby przednie (od czasu jak trzymam wieksze dystane jadac za kims problem sie rozwiazal)

Ceramika to protoplasta oklejania - trzeba to odnawiac, nie myc bylejak bo sie "zatka".. ale to z czasem niektorzy sie musza sami przekonac :D lepiej poczekac i dolozyc do folii gdzie wspolczesne sa odporne nawet na jakies zamki od kurtek czy klucze "lekkiego kalibru".
 
Last edited:

solik

Pionier e-mobilności
czy to normalne ile syfu jest w progach w drzwiach i w progach w bagażniku
tak, w crossoverze gdzie drzwi przykrywaja prog to mozna otworzyc drzwi i delikatnie sobie myjka splukac ale w TM3 niebardzo widze jak.. tutaj jeszcze na drzwiach od wewnatrz jest cala blacha ufajdana szlamem :D
 

dawson

Fachowiec
A propos mycia i pieszczenia się z tym, zwanym "detailingiem", czy to normalne ile syfu jest w progach w drzwiach i w progach w bagażniku? W tych miejscach chyba tylko mikrofibrą przecierać. Brudna woda z drogi tam zasycha, a po myciu to tam najwyżej troszkę wody zwilży te miejsca.
Poza tym pod maską na tych plastikach i na masce od spodu masa piany i wody po myciu bezdotykowym - norma u Was?

Strumień wody na myjce ciśnieniowej jest "płaski" , skieruj go równolegle do szczelin w drzwiach i bagażnika. Na koniec otwórz drzwi po myciu i spłukuj ostrożnie próg i dolną krawędź drzwi. Jeśli zrobisz to dobrze , woda nie poleci do środka.
"odpalasz" dysze i dopiero kierujesz na progi , np. gdzieś na podłogę myjni i w stronę auta już działającą.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Folia na lampy sie przydaje… po 10 latach sa jak nowe. Pytanie kto trzyma auto 10lat :)
A mnie juz zycie nauczylo ze jak bys nie dbal o auto i ile dodatkow nie dolozyl to sie nie zwraca przy odsprzedazy… wiec mam w nosie. Jak kamien trafi w reflektor to taniej bedzie zmienic lampe niz te wszystkie folie.
Polozyl bym PPF na przedni zderzak to dziure po Jeleniu mial bym taka sama… a ubezpieczyciel autostrady i tak pokazal mi gdzie sa drzwi…
 
Top