Ogrzewanie baterii trakcyjnej

Szaruś

Peugeot e208, 10.2022
Ja Szaruś się na publicznych ładuję stosunkowo niewiele w porównaniu do ilości ładowań w domu. A w domu ładuję się na 1f z ustawieniem zwykle 16A a jak się bardzo spieszę to czasem zwiększam w zależności od potrzeb do maks 32A. W każdym razie 99% ładowań u mnie to 16A i mam świadomość że dla baterii to jest korzystne. Co do szybkości ładowania na publicznych to widziałem jakieś 70-80kW u siebie ale fakt 100kW nie widziałem. Jednak ja się zastanawiam nad tym czy istnieje jakiś lifehack żeby skłonić auto do ogrzania pakietu. Są auta że taka funkcja jest dostępna normalnie ale w Corsie nie ma jej jednak czasem ludzie mający większe pojęcie o tym jak to działa itd mają wiedze jak coś obejść/wymusić - i to mnie bardzo ciekawi.
U mnie stosunek AC:DC to 79%:21%. Więc też zdecydowanie więcej na AC. Zazwyczaj na AC ładuję z mocą 5,5 kW (3 x 230V x 8A).

A w Stellantisach podgrzewania baterii przez guzik nie ma. Trzeba kombinować jak koledzy pisali (gaz, rekuperacja, gaz, ...).
 

slaveq

Pionier e-mobilności
U mnie stosunek AC:DC to 79%:21%. Więc też zdecydowanie więcej na AC. Zazwyczaj na AC ładuję z mocą 5,5 kW (3 x 230V x 8A).

A w Stellantisach podgrzewania baterii przez guzik nie ma. Trzeba kombinować jak koledzy pisali (gaz, rekuperacja, gaz, ...).
A to nie wynika z faktu, że stelantis nie przewidział osobnego grzania baterii? W tesli można to włączyć bo jest cały mechanizm dostarczania ciepła a tutaj to pewnie jest chłodzenie ale grzania już nie.
 

nnnnn

Pionier e-mobilności
Ciekawe, co piszesz. Myślałem że ma i podgrzewanie i chłodzenie. Niezależne od PC kontrolującej temp. w kabinie.
U mnie najniższa temperatura baterii jaką widziałem to w zeszłym roku -7 st C (dwa dni silnych mrozów a auto nie było garażowane). Jak uruchomiłem auto nie było problemu z brakiem mocy, według CS w trybie sport było 85kW, bardzo szybko podeszło do 2-3 st C.
 

slaveq

Pionier e-mobilności
Ciekawe, co piszesz. Myślałem że ma i podgrzewanie i chłodzenie. Niezależne od PC kontrolującej temp. w kabinie.
Ja tutaj jakby co spekuluje, dla mnie ev od stelatisa to jest czarna skrzynka - nic o nich właściwie nie wiadomo bo nie ma społeczność. W tesli mam manuale do części i cały yt danych a tutaj? Tutaj jeszcze rok temu był jeden film pokazujący jak wygląda bateria trakcyjna :).
 

KrzysztofFly

Moderator
Zgadzam się. Może z czasem będzie więcej danych, wiedzy. Sam na ten moment nieco błądzę.
Poczytaj tutaj, opisywałem moje obserwacje i dodałem trochę zrzutów z CS.
 

KrzysztofFly

Moderator
Ja Szaruś się na publicznych ładuję stosunkowo niewiele w porównaniu do ilości ładowań w domu. A w domu ładuję się na 1f z ustawieniem zwykle 16A a jak się bardzo spieszę to czasem zwiększam w zależności od potrzeb do maks 32A. W każdym razie 99% ładowań u mnie to 16A i mam świadomość że dla baterii to jest korzystne. Co do szybkości ładowania na publicznych to widziałem jakieś 70-80kW u siebie ale fakt 100kW nie widziałem. Jednak ja się zastanawiam nad tym czy istnieje jakiś lifehack żeby skłonić auto do ogrzania pakietu. Są auta że taka funkcja jest dostępna normalnie ale w Corsie nie ma jej jednak czasem ludzie mający większe pojęcie o tym jak to działa itd mają wiedze jak coś obejść/wymusić - i to mnie bardzo ciekawi.
Jeśli głównie ładujesz na AC, to nie musisz zaprzątać sobie głowy temperaturą akumulatora. Akumulator jest zarządzany przez elektronikę, która czuwa nad procesem ładowania. W najgorszym przypadku zmniejszy Ci prędkość ładowania (tego raczej na AC nie odczujesz).
Generalnie wychodzi na to, że akumulatory w naszych Stellantisach są tylko chłodzone, raczej nie wpadli na to, aby je także podgrzewać ;).
 

evlida

Nowy na Forum
Jeśli głównie ładujesz na AC, to nie musisz zaprzątać sobie głowy temperaturą akumulatora. Akumulator jest zarządzany przez elektronikę, która czuwa nad procesem ładowania. W najgorszym przypadku zmniejszy Ci prędkość ładowania (tego raczej na AC nie odczujesz).
Generalnie wychodzi na to, że akumulatory w naszych Stellantisach są tylko chłodzone, raczej nie wpadli na to, aby je także podgrzewać ;).
Kto wie. Właśnie ostatnio jak podczas jazdy w minusowej temperaturze zdecydowałem się podpiąć CS i przyznam że odnosiłem wrażenie że ta bateria się za bardzo nie ogrzewa. Ale nie byłem pewien czy ma 0st bo się ogrzała (nie zaobserwowałem temperatury na początku trasy) czy po prostu tyle miała a w takcie drogi mi się zrobiło 1st ale to już też słońce wyszło trochę. Trochę szkoda ale nie można mieć wszystkiego.
 

evlida

Nowy na Forum
Jeśli głównie ładujesz na AC, to nie musisz zaprzątać sobie głowy temperaturą akumulatora. Akumulator jest zarządzany przez elektronikę, która czuwa nad procesem ładowania. W najgorszym przypadku zmniejszy Ci prędkość ładowania (tego raczej na AC nie odczujesz).
Generalnie wychodzi na to, że akumulatory w naszych Stellantisach są tylko chłodzone, raczej nie wpadli na to, aby je także podgrzewać ;).
Dziś sprawdziłem czy zaplanowanie ogrzewanie auta z podłączonym EVSE wpłynie jakoś na akumulator. Wiem że to dwa osobne układy ale mimo wszystko byłem ciekaw czy coś się zmieni w temperaturze baterii. Niestety nie. Serio wychodzi na to ze nie mamy ogrzewania baterii. Nie ukrywam że mnie to mocno zaskoczyło.
 
Last edited:
Top