Opony zimowe R19

trevor

Zadomawiam się
Tesla Y LR AWD – niecałe 4 miesiące od zakupu.

W bieżącym tygodniu kupiłem i zamontowałem opony Goodyear UltraGrip Performance +.

Efekt? Zaskoczenie.

1. W porównaniu z letnimi Hankookami, głośność, w ocenie subiektywnej, obniżyła się o co najmniej 60% (na suchej powierzchni),

2. Zawieszenie, w odbiorze, z bardzo twardego stało się…twarde. A nadwozie nieco bardziej się kołysze (minimalnie, nie generuje niepokoju),

3. Przy temperaturach 5-12 stopni C nie zarejestrowałem różnicy w zużyciu energii w stosunku do jazdy na letnich oponach.

Wręcz z niecierpliwością czekam na zimową aurę.
 

testerpl

Nowy na Forum
Chciałem podbić temat, forum przeczytane ale brak konkretnej odpowiedzi jakich opon używacie i czy jesteście z nich zadowoleni?

Ja mam taką wycenę od wulkanizatora, możecie coś doradzić? Waham się między innymi niż w zestawieniu Continentalami 870 a GOODYEAR ULTRAGRIP PERFORMANCE +

PIRELLI PZERO WINTER 104V XL NCS ELT T0 1050 ZŁ BRUTTO

GOODYEAR ULTRAGRIP PERFORMANCE + 104V XL T0 SCT 1125 zł brutto

CONTINENTAL WINTER CONTACT TS860 104V XL CONTISILENT T0 1120 ZŁ brutto
 

spietrza

Zadomawiam się
Chciałem podbić temat, forum przeczytane ale brak konkretnej odpowiedzi jakich opon używacie i czy jesteście z nich zadowoleni?

Ja mam taką wycenę od wulkanizatora, możecie coś doradzić? Waham się między innymi niż w zestawieniu Continentalami 870 a GOODYEAR ULTRAGRIP PERFORMANCE +

PIRELLI PZERO WINTER 104V XL NCS ELT T0 1050 ZŁ BRUTTO

GOODYEAR ULTRAGRIP PERFORMANCE + 104V XL T0 SCT 1125 zł brutto

CONTINENTAL WINTER CONTACT TS860 104V XL CONTISILENT T0 1120 ZŁ brutto
Nie sugeruj sie ceną a parametrami/klasy jak zachowuje sie na mokrym. A/B/C/D/E ? I hałas wszystko powyżej 73 słabo.

Ja polecam https://www.oponeo.pl/dane-opony/pirelli-p-zero-winter-2-255-45-r19-104-w-xl-ncs-elt#497063481 . Aktualnie W i klasa A dla mokrej nawierzchni ideał. A przy tym 70 hałas jedynie.
 

honer

Nowy na Forum
Co byście wybrali. Continental WinterContact 8 S czy Bridgestone Blizzak 6? Pacjent to Tesla Y LR. Blizzak jest tańszy o ok 500 zł. Czy jest sens dopłacać do Conti?
 

Navyman

Nowy na Forum
Nie sugeruj sie ceną a parametrami/klasy jak zachowuje sie na mokrym. A/B/C/D/E ? I hałas wszystko powyżej 73 słabo.

Ja polecam https://www.oponeo.pl/dane-opony/pirelli-p-zero-winter-2-255-45-r19-104-w-xl-ncs-elt#497063481 . Aktualnie W i klasa A dla mokrej nawierzchni ideał. A przy tym 70 hałas jedynie.
A czy starsza wersja tej opony nie jest czasami lepsza? Kupiłem Winter 2 można powiedzieć w ciemno bo wcześniej zaznajomiłem się z technologiami jakie oferuje Winter (starszy model) i myślałem, że Winter 2 ma wszystko to samo tylko ulepszyli bieżnik. Okazuje się, że ona nie ma uszczelnienia Seal Inside (potrafi uszczelnić przy mniejszych przebiciach - do 85% typowych przebić), nie ma też wzmocnienia ścianek bocznych czyli nie ma technologii Run Flat. Patrząc na to, że nie mamy zapasówki w Tesli te dwie technologie mogą się o wiele bardziej przydać na trasie niż troszkę lepsze parametry Winter 2. Posiadam wprawdzie oryginalną pompkę Tesli wraz z uszczelniaczem ale jego użycie domniemywam zniszczy (oblepi) te prostokątne szare pianki czy gąbki wyciszające. Z gumy ten uszczelniacz można usunąć ale z tej gąbki to raczej się chyba nie da. Podczas jazdy na letnich Hankook Ventus S1 evo3 ev przebiłem ta oponę i uszczelnianie zadziałało - dopiero rano zorientowałem się, że coś nie tak z oponą choć na początku myślałem, że może nie jest przebita bo zeszło z 2,9 na 2,3. Podpompowałem i całkiem długo trzymało. Wulkanizator podczas naprawy wrócił uwagę, że sytem Seal Guard Hankooka całkiem dobrze sobie poradził.
 
Last edited:

Przemmo

Posiadacz elektryka
A czy starsza wersja tej opony nie jest czasami lepsza? Kupiłem Winter 2 można powiedzieć w ciemno bo wcześniej zaznajomiłem się z technologiami jakie oferuje Winter (starszy model) i myślałem, że Winter 2 ma wszystko to samo tylko ulepszyli bieżnik. Okazuje się, że ona nie ma uszczelnienia Seal Inside (potrafi uszczelnić przy mniejszych przebiciach - do 85% typowych przebić), nie ma też wzmocnienia ścianek bocznych czyli nie ma technologii Run Flat. Patrząc na to, że nie mamy zapasówki w Tesli te dwie technologie mogą się o wiele bardziej przydać na trasie niż troszkę lepsze parametry Winter 2. Posiadam wprawdzie oryginalną pompkę Tesli wraz z uszczelniaczem ale jego użycie domniemywam zniszczy (oblepi) te prostokątne szare pianki czy gąbki wyciszające. Z gumy ten uszczelniacz można usunąć ale z tej gąbki to raczej się chyba nie da. Podczas jazdy na letnich Hankook Ventus S1 evo3 ev przebiłem ta oponę i uszczelnianie zadziałało - dopiero rano zorientowałem się, że coś nie tak z oponą choć na początku myślałem, że może nie jest przebita bo zeszło z 2,9 na 2,3. Podpompowałem i całkiem długo trzymało. Wulkanizator podczas naprawy wrócił uwagę, że sytem Seal Guard Hankooka całkiem dobrze sobie poradził.
Zmartwiłeś mnie, bo miałem je właśnie kupić. Muszę jeszcze raz przemyśleć temat.
 
Top