cooler

Pionier e-mobilności
Nieprawda.
Zasięgi są podawane wg norm, a i tak takie normy łatwiej osiągnąć w bev jak w ice.
W mieście rzecz jasna, na trasie, to tylko na takiej wokół komina i tylko latem.

W ice jest dokładnie tak samo, nie licząc większych (procentowo) przepałów w mieście.

A obiecali, że to zasięgi przy 150 km/h?
Nie?
No to najpierw trzeba wiedzieć co się czyta.
Cały czas mówię o sobie i moim użytkowaniu auta - głównie trasy.
Ja się czuję oszukany, nikt w materiałach Tesli nawet się nie zająknął że możliwy jest aż 36% wzrost zużycia z powodu np deszczu. A nawet nie było zimno, bo wtedy co? -60%?
Wszystko pięknie wygląda w California, Murica, Fuck Yeah!
 

Robur82

TM3 SR HL 24 Enyaq 80 23r
Podaj przykładowe trasy jakie robiłeś autostradą, jakie były warunki pogodowe, temp/opady, jakie miałeś zużycie, co ile km zatrzymywałeś sie na ładowanie, ile czasu zajmowało doładowywanie. Jak pamiętasz oczywiście.
TM3?
 

cooler

Pionier e-mobilności
Podaj przykładowe trasy jakie robiłeś autostradą, jakie były warunki pogodowe, temp/opady, jakie miałeś zużycie, co ile km zatrzymywałeś sie na ładowanie, ile czasu zajmowało doładowywanie. Jak pamiętasz oczywiście.
TM3?


Nie raz pisałem już na tym forum, drugi link jest z Twojego wątku :) który nawet komentowałeś.
 
Last edited:

Cav

Pionier e-mobilności
Cały czas mówię o sobie i moim użytkowaniu auta - głównie trasy.
Ja się czuję oszukany, nikt w materiałach Tesli nawet się nie zająknął że możliwy jest aż 36% wzrost zużycia z powodu np deszczu.
Ale że co, liczysz, że podobne ice, na podobnych kołach i oponach, spaliłoby Ci w takich warunkach 6l, tak jak napisano w jego katalogu?
Czy o co chodzi?

Naprawdę nie wiedziałeś, że niektóre czynniki wpływają na wzrost zużycia i to czasem mocny?
Oraz że w przypadku bev, które nie ma ciepła odpadowego, z uwagi na mega efektywny napęd, będzie konieczne zużycie prądu na grzanie?

Gadasz jak jakiś amerykanin, który ma pretensje do producenta mikrofali, że nie napisał na opakowaniu (bo instrukcji i tak by nie przeczytał), iż nie nadaje się ona do suszenia kota....
 

cooler

Pionier e-mobilności
Ale że co, liczysz, że podobne ice, na podobnych kołach i oponach, spaliłoby Ci w takich warunkach 6l, tak jak napisano w jego katalogu?
Czy o co chodzi?

Naprawdę nie wiedziałeś, że niektóre czynniki wpływają na wzrost zużycia i to czasem mocny?
Oraz że w przypadku bev, które nie ma ciepła odpadowego, z uwagi na mega efektywny napęd, będzie konieczne zużycie prądu na grzanie?

Gadasz jak jakiś amerykanin, który ma pretensje do producenta mikrofali, że nie napisał, iż nie nadaje się ona do suszenia kota....
Gadam jak osoba która ma już spore doświadczenie z BEV i niestety się zawiodła w praktycznie każdym aspekcie i chciałbym oszczędzić rozczarowania i wtopienia kasy potencjalnym nabywcom którzy też mogą nie wiedzieć tych wszystkich rzeczy o których piszesz, a skuszą się chwytnymi hasłami ekomobilności, wydajności i oszczędności i zasięgowi WLTP.

Nikt kupując samochód nie doktoryzuje się z falowników, nie analizuje wzorów na opory toczenia czy wpływu bocznego wiatru na opory aerodynamiczne. Może Ty tak zrobiłeś ale ja nie i teraz dzielę się z Wami doświadczeniem że jest słabo.

Lubię jeździć tym autem bo ma świetną trakcję oraz przyśpieszenie, sama idea elektryków mi się podoba, ale jestem szczęśliwy że nie sprzedałem żadnego ze swych ICE.
 
Last edited:

vwir

Pionier e-mobilności
następnym ograniczeniem wolności
Zawsze mnie rozwalał ten argument odnośnie elektryków.
- "Mam jechać na orlena i zapłacić za paliwo tyle ile sobie życzą, bez żadnych alternatyw? Pełna wolność"
- "Część osób sama sobie zrobi prąd ze słońca, a część musi zapłacić tyle ile sobie życzą operatorzy ładowarek? Hurr durr, ograniczenie wolności!!!"
 

cooler

Pionier e-mobilności
Zawsze mnie rozwalał ten argument odnośnie elektryków.
- "Mam jechać na orlena i zapłacić za paliwo tyle ile sobie życzą, bez żadnych alternatyw? Pełna wolność"
- "Część osób sama sobie zrobi prąd ze słońca, a część musi zapłacić tyle ile sobie życzą operatorzy ładowarek? Hurr durr, ograniczenie wolności!!!"
Jasne, zawsze ten sam argument. Bo można zrobić prąd ze słońca. I dojechać na nim do Sardynii.
Zieeew...
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Podaj przykładowe trasy jakie robiłeś autostradą, jakie były warunki pogodowe, temp/opady, jakie miałeś zużycie, co ile km zatrzymywałeś sie na ładowanie, ile czasu zajmowało doładowywanie. Jak pamiętasz oczywiście.
TM3?
A co to za roznica ? Ja mam tak samo, ostatnia trasa Gdansk-Warszawa A1… deszcz i wiatra, zuzycie przy 130km/h 25-26kWh…
 

Cav

Pionier e-mobilności
Nikt kupując samochód nie doktoryzuje się [..] nie analizuje wzorów na opory toczenia czy wpływu bocznego wiatru na opory aerodynamiczne.
Tyle że tłumaczę Ci, iż to nie jest związane jedynie z bev, ale ogólnie z całą motoryzacją.
Różnica jest taka, że łatwiej to zauważyć w bev.
I tylko taka.

Na ice działa to DOKŁADNIE tak samo.

Więc jeśli postulujesz, żeby zrezygnować z samochodu w ogóle - to wtedy ma to sens.
 

Kuba K.

Posiadacz elektryka
Gadam jak osoba która ma już spore doświadczenie z BEV i niestety się zawiodła w praktycznie każdym aspekcie i chciałbym oszczędzić rozczarowania i wtopienia kasy potencjalnym nabywcom którzy też mogą nie wiedzieć tych wszystkich rzeczy o których piszesz, a skuszą się chwytnymi hasłami ekomobilności, wydajności i oszczędności i zasięgowi WLTP.

Nikt kupując samochód nie doktoryzuje się z falowników, nie analizuje wzorów na opory toczenia czy wpływu bocznego wiatru na opory aerodynamiczne. Może Ty tak zrobiłeś ale ja nie i teraz dzielę się z Wami doświadczeniem że jest słabo.

Lubię jeździć tym autem bo ma świetną trakcję oraz przyśpieszenie, sama idea elektryków mi się podoba, ale jestem szczęśliwy że nie sprzedałem żadnego ze swych ICE.
Żadne moje ICE nie spalało katalogowych wartości a większość oszukiwała na spalaniu vs dystrybutor.
Czemu na ICE ludzie łykają że jak chodzi klima to pali więcej, że jak ciśniesz na wysokich obrotach to też będzie palić więcej niż katalogowo. Nie dziwią się że hybryda Toyota w mieście pali 4 a jak wciśniesz na trasie 140 to 8 i to jest normalne.
A przy EV - wielki zaskok że w każdych warunkach nie robi WLTP.
To brak jakiegokolwiek obiektywizmu.
To co wymieniasz jako wady EV jest takie samo w ICE (poza zużyciem energii na ogrzewanie). Za to ICE nie odzyska Tobie energii z hamowania.
Niestety kupując cokolwiek trzeba mieć jakąś świadomość tego co się robi. I nie dotyczy to tylko samochodów, ale pralek, żelazek, telewizorów czy laptopów. Bo łatwo się naciąć na reklamę pisaną wielkimi literami.
 
Top