Realne zużycie energii na Autostradzie przy gpsowym 140km/h, jakieś linki do testów

Robur82

TM3 SR HL 24 Enyaq 80 23r
Skoro mam elektrykiem jeździć w trasy to potrzebuje danych z realnej jazdy, a nie naciąganych testów zakochanych użytkowników EV. Nie chcę słuchać, że zwolnisz do 120 czy 110 i niewiele później dojedziesz. Jak taka podróż 140 autostradą wygląda w warunkach zimowych, opadach śniegu. Na razie widzę, że jedyne auto w rozsądniej cenie którym da się tak jechać jest Tesla3 jakieś 25kwh/100 chyba. Tesla Y 30kwh/100, EV 6 i Loniq5 przy 140 grubo ponad 30kwh, Więc realnie przejadą 200k max 250km, więc w podrózy 1,5h jazdy i ponownie zwiedzanie stacji ładowania przez jakies 40min albo więcej.
Jest coś na rynku co zużyje na autostradzie podobną ilość energii co Tela 3, ale ma bagażnik do którego coś załaduje się?
Jak ktoś ma test elektryka z boxem na dachy lub rowerami chętnie obejrzę, oczywiście nie goscia co ciągnie się 90-100km/h, wiadomo że opory powietrza mocno skróca zasięg.
Jak przeglądam Youtuba i filmiki ludzi testujących elektryki to mnie krew zalewa, jeżeli jest to test auta która z założenia ma latać koło domu to jak najbardziej spoko. Ale jak gość pokazuje film o podróży set albo tysięcy km i jedzie z krakowa nad morze przez Wolbrom Koniecpol, póżniej wyjeżdża na A1 za Częstochową i ciągnie się w robotach do Łodzi, a następnie jedzie w rzędzie za tirami i tylko w jego lewej szybie widzę kolejne mijające go non stop pojazdy. Teksty stanołem na kawę ale nie musiałem, bo ładowałem się wcześniej, ale jestem zmęczony, a na porzednim parkingu nawet kawy nie można kupić.
Potrzebuje realnego/prawdziwego nienaciąganego tekstu obiektywnego gościa, a nie człowieka który ma zajawkę na EV i wszystko naciąga na korzyśc, albo obraca w małe niedogodności. Przepisowa prędkość na Autostradach w PL 140 , a 130 w całej Europie + niecałe 10km/h tolerancji i chciałbym jechać jak kążdy.
Jak pojadę dieslem o takiej wadze i taką prędkością jak elektryki w testch to 4l/100 nie przekrączę a niektórymi zejdę do 3l/100. Na długiej trasie będe tankował prąd po cenach komercyjnych z ładowarek, odpowiedź jest jasna
Wiem że w mieście i tankowaniu z domowego gniazdka albo fotowoltaiki elektryk jest nie do pobicia, pod warunkiem że przejedziesz w ten sposób ze 20tys/rok minimum
 

krzyss

Pionier e-mobilności
To poczytaj moje posty ... już w innym temacie ci wskazałem ...



Bardzo prawdopodobnie Y .. ale co do bagażnika TM3 to byłem w wielkim szoku jak zacząłem użytkować.
Poprzednie auta BMW3GT , Audi Q5, Audi Q7 ... wszystko wydawało się dużo większe. To teraz cię zaskoczę że w TM3 jestem w stanie lepiej się zapakować niż do Audi Q7. W TM3 wkładam dużo rzeczy do schowka pod podłoga z tyłu a poza tym wysokośc bagażnika jest ogromna.
Ja zazwyczaj jeżdżę z 2 niemałych dzieci oraz małżonką - często podróżujemy pomiędzy dwoma domami i mój starszy syn lubi zabierać ze soba swój komputer -- ogromna wieża + monitor .. a czasami 3 monitory .. bo my dodatkowo pracujemy zdalnie .. a w drugim domu na razie tylko 1 monitor, bo nie chcę wszystkiego duplikować. W TM3 wszystko wchodzi pięknie na 'sztorc' razem z walizkami .. w Q7 nic się nie mieściło na stojąco .. tak nisko była roleta .. nawet po jej zdjęciu miałem problemy z monitorami 27 cali gdyż potrafiły zahaczać o dolną krawędź bagażnika. Nie wspomnę o tym że zostaje jeszcze do dyspozycji sporo miejsca w przednim bagażniku.



Przestań pisać takie pierdoły ...
Tak załadowany Audi Q7 pali 10L diesla, Q5 palił 8L diesla, BMW3GT potrafiło wziąć 11L paliwa. Dokładnie te same prędkości co TM3LR co jest bardzo dobrze udokumentowane w powyższym wątku.

Przez 1,5 miesiąca zrobiłem 6k KM Teslą i zaoszczędziłem jakieś 4k PLN vs diesel do Q7. Czy warto dodać te 5-10min do czasu podróży . sam oceń. Ja cenię swój czas bardzo wysoko .. no ale nie zarabiam jednak w takim tempie jak Lewandowski.

Ale tak jak w w/w wątku zaznaczam .. do tego na razie jest tylko jeden (może jeszcze TMYLR jako drugi) elektryk. Trzeba być tego świadomym i podejmować świadome decyzje.

W zimę spodziewam się że nad morze dojadę bardzo podobnie jak teraz bo mam duży zapas na SuC (ponad 20%) , ewentualnie dobiję się może z 5-10min na jakieś wolniejszej ładowarce .. co raczej nie będzie stanowiło żadnego problemu. Ostani mój przejazd był w temp momentami 3 do 5 stopni i jak byłem rozgrzany to % generalnie wyszły praktycznie tak samo ... do tego stopnia że nie ładuję się na 100% tylko mniej żeby z mniejszymi % dojechać na SuC i wtedy mieć lepszą krzywą ładowania.
Zaczniesz używać to się przekonasz ....

Ja teraz z perspektywy czasu żałuje tylko jednego ... że jak wybierałem Q7 ponad rok temu to zaświtała mi myśl żeby wziąć TMYLR ale miałem już zamówione TM3LR i dokładnie te samy dylematy co ty i 'zero' doświadczenia z elektrykami. Nie udało mi się przekonać żony na 2 elektryki w rodzinie .. a teraz sama mnie do tego zmusza ... no ale TMYLR już o kilkadziesiąt tysięcy droższy :-(



Nie myślałem że kiedykolwiek będę mówił jednym głosem z kolegą @Michal ale tym razem podzielam jego zdanie :)
Potencjalnie jeden mniej w kolejce do ładowania ... już powoli przestaję przekonywać innych sceptyków do przejścia z ICE .. bo w sumie po co .. tylko sobie szkodzę ;-) No dobra .. może świeższe powietrze w okolicy przy okazji będe miał.
Mądrego miło posłuchać ;)
 
Last edited:

nabrU

Moderator

viallos

Pionier e-mobilności

cooler

Pionier e-mobilności
Skoro mam elektrykiem jeździć w trasy to potrzebuje danych z realnej jazdy, a nie naciąganych testów zakochanych użytkowników EV. Nie chcę słuchać, że zwolnisz do 120 czy 110 i niewiele później dojedziesz. Jak taka podróż 140 autostradą wygląda w warunkach zimowych, opadach śniegu. Na razie widzę, że jedyne auto w rozsądniej cenie którym da się tak jechać jest Tesla3 jakieś 25kwh/100 chyba. Tesla Y 30kwh/100, EV 6 i Loniq5 przy 140 grubo ponad 30kwh, Więc realnie przejadą 200k max 250km, więc w podrózy 1,5h jazdy i ponownie zwiedzanie stacji ładowania przez jakies 40min albo więcej.
Jest coś na rynku co zużyje na autostradzie podobną ilość energii co Tela 3, ale ma bagażnik do którego coś załaduje się?
Jak ktoś ma test elektryka z boxem na dachy lub rowerami chętnie obejrzę, oczywiście nie goscia co ciągnie się 90-100km/h, wiadomo że opory powietrza mocno skróca zasięg.
Jak przeglądam Youtuba i filmiki ludzi testujących elektryki to mnie krew zalewa, jeżeli jest to test auta która z założenia ma latać koło domu to jak najbardziej spoko. Ale jak gość pokazuje film o podróży set albo tysięcy km i jedzie z krakowa nad morze przez Wolbrom Koniecpol, póżniej wyjeżdża na A1 za Częstochową i ciągnie się w robotach do Łodzi, a następnie jedzie w rzędzie za tirami i tylko w jego lewej szybie widzę kolejne mijające go non stop pojazdy. Teksty stanołem na kawę ale nie musiałem, bo ładowałem się wcześniej, ale jestem zmęczony, a na porzednim parkingu nawet kawy nie można kupić.
Potrzebuje realnego/prawdziwego nienaciąganego tekstu obiektywnego gościa, a nie człowieka który ma zajawkę na EV i wszystko naciąga na korzyśc, albo obraca w małe niedogodności. Przepisowa prędkość na Autostradach w PL 140 , a 130 w całej Europie + niecałe 10km/h tolerancji i chciałbym jechać jak kążdy.
Jak pojadę dieslem o takiej wadze i taką prędkością jak elektryki w testch to 4l/100 nie przekrączę a niektórymi zejdę do 3l/100. Na długiej trasie będe tankował prąd po cenach komercyjnych z ładowarek, odpowiedź jest jasna
Wiem że w mieście i tankowaniu z domowego gniazdka albo fotowoltaiki elektryk jest nie do pobicia, pod warunkiem że przejedziesz w ten sposób ze 20tys/rok minimum
Tu masz przelot pomiędzy 2 Ionity na A1 przy prawie stałej 142 (ok 141GPS) oraz co ważne temperaturze okolice 0-1stC, sucha jezdnia: Zużycie samochód pokazywał ok 250W/km, ale Teslamate liczy prawdziwe, czyli ile musiał samochód doładować, bo Tesla niestety mocno oszukuje:

Drive Details - Grafana.png


Tutaj masz odwrotną sytuację, temperaturka przyjemne 33stC, przelot włoską autostradą w stylu: staramy się utrzymać 140km/h, a jest raz więcej a raz mniej, auto raportowało sporo poniżej 200W/km:
Screenshot 2022-11-14 at 17-08-58 Drive Details - Grafana.png


Masz też ekstremalny przypadek z Niemiec, gdzie leciałem gdzie się da 150 (tam gdzie płasko, max tempomatu) lub więcej, nawet na robotach 80km/h leciałem duużo więcej, temperaturka ok 15stC i sucho:
Screenshot 2022-11-14 at 17-06-11 Drive Details - Grafana.png


Reasumując, Model 3 całkiem nieźle nadaje się na trasy, dostępność SC na zachodzie powoduje bezstresową jazdę z przystankiem co 2-2,5h.
Ale i tak chciałbym mieć 2x taką baterię, takie dostępne 110-120kWh baaardzo ułatwiało by podróże, więc te obiecane przez Muska 614km na autostradzie było by osiągalne i jak znalazł. Jak przekonałem się też w Italy, elektrykom pomimo żaru nie straszne stanie w korku, zużycie jest minimalne i wręcz oszczędzamy jak stoimy w korku :)
 

viallos

Pionier e-mobilności
Reasumując, Model 3 całkiem nieźle nadaje się na trasy,
A takie recenzje tego kolegi należy traktować ze szczególną przydatnością ... jak ja bym miał takie przygody z TM3LR to chyba nawet przez myśl nie przeszłoby mi chwalenie tego samochodu ;-).
 

cooler

Pionier e-mobilności
A takie recenzje tego kolegi należy traktować ze szczególną przydatnością ... jak ja bym miał takie przygody z TM3LR to chyba nawet przez myśl nie przeszłoby mi chwalenie tego samochodu ;-).
Zawsze podkreślam że psuje sie jak gupia (tydzień temu padła klima i nie znajduje portu ładowania co jakiś czas, termin w serwisie na 30 listopada), ale jak znajdzie port to ładuje sie i jeździ bardzo dobrze. Akurat napędowo-elektrycznej części samochodu nie można wiele zarzucić, tylko te wykonanie i niedoróby wszędzie indziej... W czasie ostatniej wiztyt nawet wszystko w środku podokręcali bo przestała trzeszczeć tak mocno...Za to zepsuli schowek podczas naprawy trzeszczącego słupka. I tak na okrągło.
 

viallos

Pionier e-mobilności
Panie... to ma 100l więcej pojemności bagażnika. W rodzinie mamy 2 GTki i są o wiele bardziej pojemne niż moja TM3.
Nie do końca jasno napisałeś czy tu masz czy ktoś ma ... zdecydowanie łatwiej mi było załadować się do tego samochodu niż do np Q7, choć najlepiej ładowało się Q5 .. jakaś taka foremna i ustawna była .. nie za długa .. wystarczajaco wysoka ... ale żeby w 3GT przewieźć monitory 27cali na stojąco to niestety obie półeczki musiały wylecieć z bagażnika. Tutaj nie ma jak blachy wyjąć a monitory stoją.
Suma bagażników jednak wypada na korzyść Tesli.
 
Last edited:

Robur82

TM3 SR HL 24 Enyaq 80 23r
Przestań pisać takie pierdoły ...
Tak załadowany Audi Q7 pali 10L diesla, Q5 palił 8L diesla, BMW3GT potrafiło wziąć 11L paliwa. Dokładnie te same prędkości co TM3LR co jest bardzo dobrze udokumentowane w powyższym wątku.
Pisałm o teścia Leafa II 40kwh i porównuje diesla tej samej klasy C

Gdybył to był test Mustanga albo innego EQE lub elektrycznej BMW IX3 czy tam jakieś 5, EV6 to bym porównał diesla tej samej klasy, zdaje sobie sprawę że klasa D lub E w automacie do 4l nie zejdzie
 

Robur82

TM3 SR HL 24 Enyaq 80 23r
Tu masz przelot pomiędzy 2 Ionity na A1 przy prawie stałej 142 (ok 141GPS) oraz co ważne temperaturze okolice 0-1stC, sucha jezdnia: Zużycie samochód pokazywał ok 250W/km, ale Teslamate liczy prawdziwe, czyli ile musiał samochód doładować, bo Tesla niestety mocno oszukuje:

View attachment 7491

Tutaj masz odwrotną sytuację, temperaturka przyjemne 33stC, przelot włoską autostradą w stylu: staramy się utrzymać 140km/h, a jest raz więcej a raz mniej, auto raportowało sporo poniżej 200W/km:
View attachment 7492

Masz też ekstremalny przypadek z Niemiec, gdzie leciałem gdzie się da 150 (tam gdzie płasko, max tempomatu) lub więcej, nawet na robotach 80km/h leciałem duużo więcej, temperaturka ok 15stC i sucho:
View attachment 7493

Reasumując, Model 3 całkiem nieźle nadaje się na trasy, dostępność SC na zachodzie powoduje bezstresową jazdę z przystankiem co 2-2,5h.
Ale i tak chciałbym mieć 2x taką baterię, takie dostępne 110-120kWh baaardzo ułatwiało by podróże, więc te obiecane przez Muska 614km na autostradzie było by osiągalne i jak znalazł. Jak przekonałem się też w Italy, elektrykom pomimo żaru nie straszne stanie w korku, zużycie jest minimalne i wręcz oszczędzamy jak stoimy w korku :)
Dzięki, fajna dawka wiedzy
 
Top