Pierwsza jazda Scenic

Euronymous

Fachowiec
To taki ukłon w kierunku polskich klientów - jeśli sprzedają w DE o X EUR taniej niż w PL, to znaczy, że ciągle im się sprzedaż musi opłacać, bo nikt nie prowadzi biznesu, aby do niego dopłacać. A zatem jeśli w PL jest X EUR drożej za to samo auto, to wiadomo, że producent złupił polskiego klienta o dopłatę, bo równie dobrze mógł mu sprzedaż w cenie z DE (w której już była jego marża), ale sprzedał mu za cenę z DE + powiedzmy 30k PLN (dopłata). Jeśli zatem taki klient z PL kupił już w tak zawyżonej cenie, to nie byłoby mu miło, gdyby sąsiad z PL kupił z DE dużo taniej, a więc producent, mimo że łupieżca, zachował się ostatecznie bardzo przyzwoicie wobec tegoż właśnie polskiego klienta, nie pozwalając kolejnemu klientowi z PL kupić w cenie z DE, bo i po co napięcia między sąsiadami.

A teraz poważnie - mam wrażenie, że jeśli ktoś chce kupić EV na własność, to wszędzie lepiej niż w PL. Różne auta można kupić taniej i w Norwegii, i w Danii, w Niemczech, w Czechach czy nawet na Węgrzech. To jest tylko kwestia trochę większego wysiłku, ale przy cenach aut myślę, że warto. W efekcie może się to mocno opłacić, bo nie dość, że cena nie będzie PL, to i PL-dotacja nie jest uzależniona od zakupu w PL.
 

eimi

Pionier e-mobilności
Mówiąc o kosztach, to w Polsce konfigurator zaczyna się od 203k PLN. W Norwegii w przeliczeniu na PLN - 115k. I jak tu się dziwić, że na północy 95% to EV, a w PL 3%.
W Polsce konfigurator dla wersji 87kWh zaczyna się od 220k. W Norwegi jest promocja do końca kwietnia i wersja 87kWh jest za 390k NOK = 140,4k PLN + 23% VAT = 172,7k. Cena bez promocji 440k NOK = 158,4k + 23% VAT = 194,8k PLN - nadal taniej. Ciekawe, bo nawet licząc z polskim VATem obecnie wychodzi 47k taniej.
 

eimi

Pionier e-mobilności
Nawet we francji cena bez dotacji to 46990 EUR, przeliczając ich 20% VAT na nasz 23% to wychodzi 201,3k czyli prawie 10% taniej.

Może auta mamy droższe ale przynajmniej zarabiamy mniej.
 

OldSeb

Posiadacz elektryka
Warto się popytać po dealerach bo te ceny cennikowe to jest jakiś żart za taki samochód. Na otomoto na przykład stoi ładny czerwony z baterią 87 w wersji jaka by mi podchodziła czyli techno + pakiet driver assist + pakiet winter za 189 tysięcy. To oczywiście dalej jest 30k PLN różnicy ale nie wiadomo jak z dotacją za takie importowane auto, ktoś przerabiał temat ? Jak z dotacją nie pójdzie to sie robi różnica ok 12 tysiecy tak średnio na jeża biorąc po uwagę że trochę wysiłku trzeba żeby taki import ogarnąć.
 

lookash_c

Pionier e-mobilności
Warto się popytać po dealerach bo te ceny cennikowe to jest jakiś żart za taki samochód. Na otomoto na przykład stoi ładny czerwony z baterią 87 w wersji jaka by mi podchodziła czyli techno + pakiet driver assist + pakiet winter za 189 tysięcy. To oczywiście dalej jest 30k PLN różnicy ale nie wiadomo jak z dotacją za takie importowane auto, ktoś przerabiał temat ? Jak z dotacją nie pójdzie to sie robi różnica ok 12 tysiecy tak średnio na jeża biorąc po uwagę że trochę wysiłku trzeba żeby taki import ogarnąć.
OIDP nie ma przeszkód by dostać dotację na auto z importu.
 
Top