Pierwsza podróż Koną i przygody z ładowaniem

poppysmic

Zadomawiam się
Kia/hyundai zwalnia rygiel przy odblokowaniu auta, czy to z przycisku czy z pilota. Tutaj ewidentnie wystapil jakis blad ladowarki/aplikacji, gdzie komunikacja sie zawiesila. Auto nie moze pozwolic odryglowac podczas ladowania DC jesli ladowarka ciagle daje sygnal, ze ladowanie trwa (grozi nawet pozarem), aczkolwiek no auto powinno przerwac, jakis widac blad wystapil.
Bylo to awaria, wiec awaryjne uzycie przycisku stop na ladowarce i awaryjne zwolnienie rygla z poziomu auta jak najbardziej zasadne.
Kia/Hyundai np zawsze zwolni kabel DC po zakonczeniu ladowania, tzn odblokowuje rygiel, jest to logiczne, bo nie ma kabli DC luzem i nikt nie ukradnie, wiec jak ladowanie zakonczone, to kazdy moze wyjac wtyczke, a Tesla blokuje kabel DC na stale, nawet po zakonczeniu ladowania, kompletna glupota, powinno to byc jakos unormowane.
 

piotras24

Zadomawiam się
Kia/Hyundai np zawsze zwolni kabel DC po zakonczeniu ladowania, tzn odblokowuje rygiel, jest to logiczne, bo nie ma kabli DC luzem i nikt nie ukradnie, wiec jak ladowanie zakonczone, to kazdy moze wyjac wtyczke, a Tesla blokuje kabel DC na stale, nawet po zakonczeniu ladowania, kompletna glupota, powinno to byc jakos unormowane.
Jak wymusiłem zatrzymanie ładowania poprzez ograniczenie do 70%, to na ładowarce pokazał się komunikat, że ładowanie się skończyło. W samochodzie też była infromacja, że ładowanie jest skończone a mimo to, gniazdo nie zostało odryglowane. Probowałem zamknąć samochód z kluczyka i jeszcze raz otworzyć, ale to nie pomogło. Dalej nie mogłem wyciągnąć wtyczki.

Dziś z kolei podjechałem na GreenWay (tak dla testu) i tam ładowanie przebiegło wzorowo (zero problemów).
 

piotras24

Zadomawiam się
Pogrzebałem jeszcze w ustawieniach auta i są tam dwie opcje:

Blokada kabla ładowania
Blokada przy podłączonym kablu ładowania:
- Zawsze
Złącze standardowego ładowania zostanie zablokowane w chwili podłączenia. Zostanie odblokowane wraz z odblokowaniem drzwi.
- Podczas ładowania
Złącze zostanie zablokowane po rozpoczęciu standardowego ładowania i odblokowanie po jego zakończeniu

Ja mam zaznaczoną tą drugą. Wygląda na to, że odblkowanie portu ładowania wraz z odblokowaniem drzwi występuje tylko w tej pierwszej opcji ? W przypadku drugiej odblokowanie następi tylko po zakończenia ładowania (a że tu był jakiś błąd i ładowarka nie zakończyła tego od swojej strony to złącze zostało permanentnie zablokowane ?).
 

poppysmic

Zadomawiam się
A tak z ciekawości używał już ktoś tego awaryjnego przycisku?
masz na mysli na ladowarce DC? generalnie zasadnie nie, ale to nie odcina fizycznie pradu do calej stacji, a jedynie styczniki od ladowania no i softowo blokuje jakos, bo na czerwono zazwyczaj pojawia sie blad na ekranie, ze wtyczki niedostepne i w aplikacji na czerwono, ze niedostepna ladowarka. Warto znac dzialanie przycisku, bo juz 2 razy spotkalem, ze ktos dla zartu wcisnal przycisk i ladowarka jest wtedy niedostepna i wystarczy grzyba lekko przekrecic i pociagnac do siebie i wszystko wraca do normy.
 

poppysmic

Zadomawiam się
Pogrzebałem jeszcze w ustawieniach auta i są tam dwie opcje:

Blokada kabla ładowania
Blokada przy podłączonym kablu ładowania:
- Zawsze
Złącze standardowego ładowania zostanie zablokowane w chwili podłączenia. Zostanie odblokowane wraz z odblokowaniem drzwi.
- Podczas ładowania
Złącze zostanie zablokowane po rozpoczęciu standardowego ładowania i odblokowanie po jego zakończeniu

Ja mam zaznaczoną tą drugą. Wygląda na to, że odblkowanie portu ładowania wraz z odblokowaniem drzwi występuje tylko w tej pierwszej opcji ? W przypadku drugiej odblokowanie następi tylko po zakończenia ładowania (a że tu był jakiś błąd i ładowarka nie zakończyła tego od swojej strony to złącze zostało permanentnie zablokowane ?).
w ev6 (w koniec raczej to samo) ta opcja dotyczy tylko AC, w DC odblokowane jest zawsze po zakonczeniu ladowania, a w AC mam ustawione, zeby nie odbllookowywal sie, co moze zapobiec kradziezy kabla, bo jak ktos grzybem wylaczy stacje to wtedy moze Ci kabel zabrac. W obu opcjach przy AC odblokowanie przyciskiem otwarcia odblokowuje rygiel wtyczki.
 

danielc

Zadomawiam się
Pogrzebałem jeszcze w ustawieniach auta i są tam dwie opcje:

Blokada kabla ładowania
Blokada przy podłączonym kablu ładowania:
- Zawsze
Złącze standardowego ładowania zostanie zablokowane w chwili podłączenia. Zostanie odblokowane wraz z odblokowaniem drzwi.
- Podczas ładowania
Złącze zostanie zablokowane po rozpoczęciu standardowego ładowania i odblokowanie po jego zakończeniu

Ja mam zaznaczoną tą drugą. Wygląda na to, że odblkowanie portu ładowania wraz z odblokowaniem drzwi występuje tylko w tej pierwszej opcji ? W przypadku drugiej odblokowanie następi tylko po zakończenia ładowania (a że tu był jakiś błąd i ładowarka nie zakończyła tego od swojej strony to złącze zostało permanentnie zablokowane ?).
Mam wrażenie, że w Niro dwukrotne otwarcie z pilota odblokowuje kabel AC.
 

Kona EV

Fachowiec
Akurat nie z Elocity, ale miałem przygodę, że aplikacja padła i nie miałem jak zastopować ładowania. Nie wpadłem na ten pomysł z ustawieniem limitu, ale przypomniało mi się, ze na forum gdzieś czytałem, że jest na to patent. Działa od razu na koniec ładowania i też na odpięcie wtyczki. Wystarczy przetoczyć samochód o "kawałek". Systemy bezpieczeństwa w autach są poustawiane tak żeby nie urwać w razie czego kabla i kończą ładowanie i zwalniają blokadę. Ja mam prosto, bo lekkie auto. W większych pewno trochę siły trzeba mieć. Ale sprawdzone i działa.
przetaczać auto...
 

Kona EV

Fachowiec
Zrobiłem dziś pierwszą, dłuższą trasę moją Koną i jestem pozytywnie zaskoczony osiągniętym zużyciem.
Średnia z 251km wychodzi 13kWh/100km. Czyli wygląda, że nawet 500km można zrobić w dobrych warunkach.
Dodatkowo, 90km z tej trasy to była droga ekspresowa, gdzie średnia prędkość wyniosła 111km/h, więc nie było wleczenia się za tirami.

Wszystko byłoby super, gdyby nie jedna sytuacja. Podjechaliśmy pod Lidla, żeby dokupić parę rzeczy. Żona poszła na zakupy a ja stwierdziłem, że z ciekawości sprawdzę tą ładowarkę Lidlową.
Na początku chciałem zrobić to z apki Lidla, ale najpierw trzeba było uzupełnić adres (z czym miałem problem, bo GUI coś szwankowało) a na koniec okazało się, że zapomniałem PIN.
No dobra, myślę sobie, spróbuję zapłacić kartą. Pierwszy problem to ten ekran dotykowy. Praktycznie nie reagował na dotyk. Nieżle musiałem się namęczyć, żeby coś zaskoczyło.
Jak już zarezerwował 50zł na koncie, podłączyłem kabel do auta.... i nic. Zero komunikacji z samochodem. Podpinanie i odpinanie kabla nie pomogło.
OK, to może Elocity ? Wybrałem ładowarkę, kliknałem ładuj i bingo ! w końcu poszło. Po 7 minutach ładowania musiałem się juz odpinać i tu znowu problem. Komunikat "Wystąpił błąd. Żądany zasób nie został odnaleziony".
No i jak tu teraz zatrzymać to ładowanie ? Restart aplikacji nie pomógł a nawet pogorszył sytuację, bo stacja niby była "wolna", więc nie mogłem niczego zastopować. No to próbuje zastopować na ekranie stacji - tu też sie nie da bo wyskoczył komunikat, żeby zastopować z aplikacji. Kolejna próba to wyłączenie z poziomu aplikacji bluelink. I tu znowy zonk... wyskakuje błąd, że nie mozna.
Moja frustracja już zaczyna sięgać zenitu. Za bardzo nie wiedziałem jak to wyłączyć z poziomu auta, więc po prostu ustawiłem limit ładowania do 70% (auto miało 76%). Sukces ! Super, to teraz odpiąć kabel i jedziemy.
Zacząłem się siłować z kablem a on nie chce w ogóle wyjść. Wygląda na to, że dalej był zaryglowany. Ostatecznie podnisłem maskę i zwolniłem blokadę manualnie.

Tak więc ładowanie auta, które w sumie nie było konieczne, troche popsuło obraz całej podróży.

Czy w ustawieniach auta jest jakaś opcja, żeby przewać ładowanie i odblokować port ładowania ?
Gdzie można zweryfikować, że port ładowania jest zaryglowany ? (żeby nie ciągnąć wtyczki za każdym razem ?)
Mieliście w ogóle podobne problemy z Elocity ? Jak sobie radzicie w takich sytuacjach ?
Jeśli nic już nie pomaga to zarygluj auto pilotem, odrygluj i naciśnij przycisk obok portu ładowania na klika sekund.
 
Top