Płatne czyszczenie zacisków po zimie w serwisie Tesli = katastrofa!

ztsgusz

Pionier e-mobilności
Ioniq5 - polecam rozważyć - od 3lat bez awarii a i Hiszpania, Francja, Włochy zaliczone - ładowanie w dalekich trasach wyłącznie na Ionity - 15 min.
Nie ma obecnie lepszego samochodu. V2L, panel solarny, 3000 mm rozstawu osi, wyciszenie, przyspieszenie 5,1 s.
SOH nadal 100% a 50 000 km przejechane.
Obawiam się że przy przejściu z Tesli Model 3 LR zasięg może być problematyczny, z drugiej strony znacznie szybsze ładowanie pewnie zrekompensuje mniejszy zasięg.

Ciekawym wyborem może być też (kiedy będzie dostępna) Kia EV6 AWD z 84kWh i zasięgiem WLTP ok. 530 jednostek.
 

Art79mod

Zadomawiam się
Ale i nowy Ioniq5 po liftingu to też fajna opcja.
 

piotrpo

Pionier e-mobilności
Jeżeli wykluczy się Teslę Model Y to wydaje mi się że z tą konkurencją jest dosyć słabo.
No właśnie to jest problem. Tesla nie robi najlepszych samochodów. Obsługa klienta również pozostawia sporo do życzenia, czytając opisy. Tylko jeżeli z tego "dużego rynku EV" wytniemy te ich 4 modele, a nawet 2 (3, Y), to nagle robi się dziwnie pusto, bo:
- Samochody japońskie to absurdalnie wycenione składaki.
- Stellantis jaki jest każdy widzi. Małe baterie, małe zasięgi ceny wywalone w kosmos.
- VAG pierwsze próby miał tragiczne, natomiast robi coraz lepsze EV i wyraźnie widać, że każda iteracja jest lepsza od poprzedniej. Pytanie czy i kiedy zaczną je robić w bardziej rozsądnych cenach.
- KIA/Hyundai robią bardzo fajne samochody, niestety za bardzo duże pieniądze.
- Volvo - 1 model EV, sensowne ceny, sensowne parametry. Jedna z w miarę nieabsurdalnych alternatyw.
Pomijam BMW, Mercedesa, Porsche, Audi, ze względu na niszową półkę cenową. Tak, EQS, Taycan, e-tron GT to super samochody i co z tego. Pomijam również mieszczuchy, bo o ile jako drugi EV są super pomysłem, to jako jedyny samochód już mocno takim sobie. Jest jeszcze chiński przyczółek, w PL mocno ograniczony. Po kilku latach obecności na rynku, prawdopodobnie będzie to dobra oferta, na razie dość ryzykowna.

Jak na razie te opisywane problemy z obsługą klienta mnie nie dotknęły. Porównując z poprzednimi samochodami jest raczej na plus. Jak na razie mój kontakt z Teslą to jazda próbna, zakup samochodu, odbiór, kupno WC w ich sklepie i naprawa klapki, która przestała reagować na dotyk.
Jazda próbna - bardzo pozytywne wrażenia, umówiłem się, wsiadłem, pojeździłem, pogadałem. Odbiór podobnie - szybko, sprawnie. Zakup ze sklepu - kliknięcie, następnego dnia WC wysłany kurierem. Serwis klapki - mobilny, zgłoszenie przez aplikację, ustawiony termin, jedyny "bałągan", że technik zadzownił kilka dni wcześniej i przyśpieszył wizytę, przyjechał, naprawił, zapytał, czy wszystko inne w porządku, sam sprawdził czy nie ma jakichś dodatkowych błędów, na koniec zostawił numer do siebie w razie pytań. Oczywiście to, że z mojego punktu widzenia jest do tej pory wzorowo, nie znaczy, że w innych przypadkach również. Podobnie nie wiele znaczy fakt, że kijankę kupiłem dopiero u 3 dealera, bo poprzednich 2 zwyczajnie mnie wkurzyło, a nie jestem osobą, która się denerwuje łatwo, strzela fochy itp. Każdemu zdarza się dać ciała, pytanie jak często to się dzieje.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
- Stellantis jaki jest każdy widzi. Małe baterie, małe zasięgi ceny wywalone w kosmos.
- VAG pierwsze próby miał tragiczne, natomiast robi coraz lepsze EV i wyraźnie widać, że każda iteracja jest lepsza od poprzedniej. Pytanie czy i kiedy zaczną je robić w bardziej rozsądnych cenach.
- KIA/Hyundai robią bardzo fajne samochody, niestety za bardzo duże pieniądze.
Bez przesady, w porównaniu do Stellantisa to mają non stop promocje......
Bo w tych samych cenach możesz kupić auta klasę albo i dwie klasy wyżej, z bardzo dużymi bateriami i mega szybkim ładowaniem.

A teraz mają je faktycznie (promocje) na auta z zeszłego roku, ceny całkiem spoko.
- Volvo - 1 model EV,
Nie przesadzajmy, mają ich kilka.
Jeden robiony od początku jako elektryk, ale nie jest jedyny.

Tyle że wszystkie kosmicznie drogie i mocno prądożerne.
 

piotrpo

Pionier e-mobilności
Bez przesady, w porównaniu do Stellantisa to mają non stop promocje......
Ok, może kwestia mojego niedopasowania kulturowego i fakt, że chcę widzieć ceny normalnie nie nie schowane gdzieś za promocjami.
Tyle że wszystkie kosmicznie drogie i mocno prądożerne.
EX30 jest w sensownym zakresie, ale faktycznie jest to niewielki samochód. Konwersje z ICE... cóż, nie było jeszcze dobrej i chyba nie będzie.

Ogólnie nie chce mi się kłócić czy tesla jest najlepszym wyborem, każdy kupuje co chce. Natomiast moim zdaniem to, że jak odrzucimy jej ofertę, robi się dość biednie z wyborem.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Ok, może kwestia mojego niedopasowania kulturowego i fakt, że chcę widzieć ceny normalnie nie nie schowane gdzieś za promocjami.
I z tego powodu chcesz dopłacić np. kilkadziesiąt tys gdzie indziej?
No to ja jednak wolę przejrzeć otomoto i poznać realne ceny.
Sugerowanie się oficjalnym gołym cennikiem rzadko nie mija się z celem.
EX30 jest w sensownym zakresie, ale faktycznie jest to niewielki samochód. Konwersje z ICE... cóż, nie było jeszcze dobrej i chyba nie będzie.

Ogólnie nie chce mi się kłócić czy tesla jest najlepszym wyborem
Źle zrozumiałeś, nie twierdzę że Tesla to najlepszy wybór, a wręcz przeciwnie, dla mnie takim nie jest.
Głównie dlatego, że nie mają nic mniejszego, ale nie tylko.

Gorzej że inni też nie do końca pasują.
Bo jak się coś fajnego w dobrej cenie znajdzie, to i tak zawsze czegoś brakuje:
a to dobrego finansowania, a to dobrej wartości rezydualnej, a to napędu na 4, a to dużej baterii, a to niskiego zużycia, a to wysokiego nadwozia.

I wychodzi na to, że te oferty ciągle nie są ostatecznie w stanie przebić mojego kilkuletniego soula, który minusów ma łącznie jakby mniej.
A do tego na poziomie wartość połowy tych ofert, no i już wolno spadającą....
 
Top