Po co kupować coś innego niż Teslę?

Teslowychopak

Posiadacz elektryka
Taki wątek pojawił się na angielskim odpowiedniku Elektrowozu:

Why buy anything other than a Tesla?

Osobiście nie widzę nic co by mnie w Tesli przekonywało do zmiany naszych dwóch nie-Teslowych EV. Ale nie jestem reprezentatywny bo nigdy żadną Teslą nie jechałem.

Mam wrażenie, że to Forum też w większości jest 'opanowane' przez właścicieli/użytkowników Tesli więc ciekaw jestem Waszych opinii. I tych co mają Teslę i tych 'innych' :p

P.S. Tylko bez 'wojenek' proszę ;)
Każdy kupuje co chce albo to na co go stać jakby Tesle były po 150tys i to model S to nie było by tych pytań.
 

Teslowychopak

Posiadacz elektryka
U mnie podobnie.

Tesla nie spełniała moich wymagań: nie ma V2L lub V2X.
Kia spełniała wszystkie i miała najlepszy zasięg w stosunku do ceny.
Tesla była droższa, a oprócz lepszej aplikacji nie miała cech które by mnie zachęciły. Np: szybkiego ładowania nie używam, ładuję tylko w domu; lepszego przyspieszenia nie potrzebuję, autopilota póki co nie chcę.
Nie ma co porównywać KIA do Tesli nawet BMW i4 M50 który jest zajebistym Ev ma ciężko ,sam jeździłem różnymi Ev Audi Kia opel,BMW i4M50 545KM, BMw X3e Cupra Elborn ID3,Id5 i ostatnio Id Buss który w środku jest żałosny , ale kupiłem Tesle 3SR+ i nawet nią nie jechałem wcześniej i ku mojemu zdziwieniu i moich znajomych jest to dla mnie najlepsze auto na baterie ,nie potrzebuje ambientu i innych pierdół w środku potrzebuje zasięgu i najlepszej sieci SUC jaka ma Tesla na świecie ,jeszcze jak zrobią serwis w Katowicach to już nigdy nie przesiądę się na inne auto a jeździłem od 20lat głównie BMW ostatnia to G31 Hybryda Pług In.Dodam że wybietrając się do Chorwacji nie muszę mieć 20 aplikacji, ponieważ mam TESLE.
 

nabrU

Moderator
z drugiej strony @nabrU - skoro jeżeli ładowarka pozwala i nawet w niskiej temperaturze masz >100kW to utwierdza mnie w Cuprze jako dobrym wyborze.

Bo to wcale nie jest zła platforma to MEB... ;)

Zbieg okoliczności, pojawienie się dużej kasy, inflacja w której trzeba spierdzielać z forsą, i nagle pierwsza dostawa pojeb... czy odjechanego kompletnie auta - Sp lub X p?

@Bronek, Dżentelmeni o pieniądzach nie rozmawiają, ale ja mam wrażenie, że osobiście nigdy mnie na TMXp stać nie będzie. Więc mój tok myślenia na ten temat może być zgoła odmienny od Twojego :unsure:
Sporo też Tesli (i innych EV) na forum jest na firmę i gdyby to był kompletnie prywatny zakup, to być może byłaby inna gadka. Plus ze względu na ceny tych samochodów, Forum jest niejako mało obiektywne, bo zaglądają tu raczej ludzie nieźle zarabiający. Ilu wypowiadających się tu na Forum ma starego (czytaj taniego) Leafa czy Zoe czy poprzedni model Ioniq'a?

Nie ma co porównywać KIA do Tesli nawet BMW i4 M50 który jest zajebistym Ev ma ciężko

Ale tu nie chodzi o porównania, bo nie każdy Tesli potrzebuje. Jeśli mamy mówić o rozwoju jakieś elektromobilności to nie da się tego osiągnąć jedną marką z kilkoma modelami nawet najlepszego EV.

,nie potrzebuje ambientu i innych pierdół w środku potrzebuje zasięgu i najlepszej sieci SUC jaka ma Tesla na świecie ,jeszcze jak zrobią serwis w Katowicach to już nigdy nie przesiądę się na inne auto a jeździłem od 20lat głównie BMW ostatnia to G31 Hybryda Pług In.Dodam że wybietrając się do Chorwacji nie muszę mieć 20 aplikacji, ponieważ mam TESLE.

Np. w UK SuC nie dają tej marce żadnej (w mojej opinii) decydującej przewagi bo ISTNEJE w miarę sensowna niezależna infrastruktura (co zresztą Tesla czuje, bo po co otwierałaby SuC dla innych). Wybierając się z UK do PL też nie miałem 20 apek, bo używałem wyłącznie Ionity i Fastned (poprzez Bonnet) i dopiero jazda w PL 'zmusiła' mnie do używania GW. Więc nie wszędzie i nie dla każdego SuC są 'zbawieniem', które dostaje się z marką na T ;)
 

Michal

Moderator
Bateria Panasonica co ??
Na LG tak różowo to nie wygląda,
Natomiast tak naprawde mniej ważny jest max moc ładowania a przebieg krzywej i średnia moc w danych zakresach %.

z drugiej strony @nabrU - skoro jeżeli ładowarka pozwala i nawet w niskiej temperaturze masz >100kW to utwierdza mnie w Cuprze jako dobrym wyborze.
Panasonic, ale @krzyss też podobno taką ma.
 

nnnnn

Pionier e-mobilności
Bardzo mi sie podoba id3.
Fajnie jezdzi, moglby miec tak 300KM i byl by naprawde fajnym wozem, ale system multimedialny, uzytkowanie kierownicy, oraz wnetrze jest tak koszmarne ze nie da sie tego auta dla mnie uratowac.
Tesla ma tez swoje wady, tylko naped ma fajny.
Będzie id3 gtx, :D
 

lookash_c

Pionier e-mobilności
Nie ma co porównywać KIA do Tesli nawet BMW i4 M50 który jest zajebistym Ev ma ciężko ,sam jeździłem różnymi Ev Audi Kia opel,BMW i4M50 545KM, BMw X3e Cupra Elborn ID3,Id5 i ostatnio Id Buss który w środku jest żałosny , ale kupiłem Tesle 3SR+ i nawet nią nie jechałem wcześniej i ku mojemu zdziwieniu i moich znajomych jest to dla mnie najlepsze auto na baterie ,nie potrzebuje ambientu i innych pierdół w środku potrzebuje zasięgu i najlepszej sieci SUC jaka ma Tesla na świecie ,jeszcze jak zrobią serwis w Katowicach to już nigdy nie przesiądę się na inne auto a jeździłem od 20lat głównie BMW ostatnia to G31 Hybryda Pług In.Dodam że wybietrając się do Chorwacji nie muszę mieć 20 aplikacji, ponieważ mam TESLE.
Ty (nie) potrzebujesz tego czy tamtego. A ktoś inny potrzebuje np. proporcjonalnego i wyglądającego auta, gniazdka 230V w środku, możliwości zabrania czworonoga do bagażnika, V2X, opcji spania w aucie, etc. Plus ograniczenia finansów. Każdemu według potrzeb.
 

nabrU

Moderator
Będzie id3 gtx, :D
Jasne, już to słyszę od ponad roku :ROFLMAO:
Niech VW najpierw się ogarnie i dostarcza zwykłe ID.3 w jakimś sensownym terminie, a nie ludzie czekają ponad rok na realizację zamówienia.
I tu trzeba przyznać jest duży plus Tesli bo np. w UK TM3 i TMY są dostępne od ręki (y)
 

daniel

Señor Meme Officer
Taki wątek pojawił się na angielskim odpowiedniku Elektrowozu:

Why buy anything other than a Tesla?

Osobiście nie widzę nic co by mnie w Tesli przekonywało do zmiany naszych dwóch nie-Teslowych EV. Ale nie jestem reprezentatywny bo nigdy żadną Teslą nie jechałem.

Mam wrażenie, że to Forum też w większości jest 'opanowane' przez właścicieli/użytkowników Tesli więc ciekaw jestem Waszych opinii. I tych co mają Teslę i tych 'innych' :p

P.S. Tylko bez 'wojenek' proszę ;)
Jestem troche gadżeciarzem. Jak kupowałem poprzedni samochód to dopakowalem go aktywnym tempomatem, automatyczną skrzynią biegów, asystentem parkowania. Kupiłem Octavię chociaż żona namawiała na Superba. Ale myślałem, że parkuję pod blokiem to lepszy mniejszy, a po 3 latach będę szukał czegoś lepszego to przejdę na Superba. Jak kupię Superba od razu, to co kupię potem lepszego? W międzyczasie samochody elektryczne się rozwinęły pięknie. Po tych kilku latach uznałem, że nie opłaca się zmieniać samochodu. Ze spalinowego na spalinowy?
Wiedziałem, że diesla zmienię dopiero na elektryczny. Tesla ma najwięcej doświadczenia w robieniu elektryków. Rozważałem kolejną Skodę czyli Enyaq albo EV6, bo V2L i 800V, ale jakoś nie widzę siebie w SUVie. Poza tym, jak pokazywałem, mają mniejsze bagażniki niż Model 3, a nasza rodzina to 2+2 i wózek musi się jeszcze mieścić. Nie chciałem powtórzyć sytuacji, że kupię coś średniego, z planem, że za parę lat się zmieni na coś lepszego i utknę znowu z czymś przy czym będę miał niedosyt. Tesla zawiesza poprzeczkę do której reszta próbuje doskakiwać. Daje ciągle aktualizacje, które ulepszają funkcje. Naprawdę samochód robi się lepszy niż był. Wielki ekran jest super. Można go wykorzystać do oglądania filmów i grania w gry. Który inny producent w ogóle coś takiego przewiduje?
Przy innych producentach miałem obawy jaka będzie degradacja baterii. To będzie ich pierwszy model elektryczny i dopiero będą się uczyć co trzeba przy nich robić, o jakie sprawy dbać. Do tego ich model biznesowy z dealerami i utrzymywaniem się z napraw. Żeby móc naprawiać to coś się musi psuć. Taki jest biznesplan. Volkswagen już zmienił kurs i "to trzeba usiąść i na spokojnie". Celowe projektowanie elektryków jako tych gorszych, żeby nie zabić sobie sprzedaży spalinowców. Nadal mnie bawi powiadomienie o wymianie oleju w E-Tronie.
Po Tesli na drugim miejscu wskazałbym KIA/Hyundai. Myślę, że oni będą drudzy na europejskim rynku. Jeśli wytrzymają konkurencję z Chinami oczywiście.
Do wybrania czegoś innego niż Tesla skłoniłby mnie liftback wielkości Octavii z tą samą ilością miejsca w bagażniku, >180KM, porównywalnym zasiegu i wbudowanym Androidem Auto w cenie konkurencyjnej do Model 3. Not gonna happen. 😅

Dobra, koniec, bo zrobiła się ściana tekstu. ;)
 
Top