Po co wallbox?

pompon

Zadomawiam się
Nie mam elektryka, przymierzam się do kupna i doszkalam w zakresie potrzebnego osprzętu.

Jaka jest przewaga wallboxa nad przenośną stacją ładowania podłączaną do gniazda siłowego?
Z mojej perspektywy wallbox ma same wady:
- trudniejszy montaż (i demontaż gdyby trzeba było zmienić)
- cegłę i tak warto mieć na wyjazdy

Co mi umknęło?
 

adamusek

Posiadacz elektryka
Ciekawa opcja do stabilizacji napięcia
Ktoś testował ?
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Ciekawa opcja do stabilizacji napięcia
Ktoś testował ?
Nie wiem jak inne auta ale dc o tak niskiej mocy w tesli bedzie mialo straty po 20-30% bo bedzie grzac baterie.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Nie wiem jak inne auta ale dc o tak niskiej mocy w tesli bedzie mialo straty po 20-30% bo bedzie grzac baterie.
Przecież to nie ma związku z DC. To po prostu podbija napięcia na wszystkich fazach do 250V, żeby się szybciej ładować na AC. Tak jakby fotowoltaika mi za mało podbijała...
 

karol.kar

Posiadacz elektryka
1. Jeśli masz więcej niż 1 dom/lokalizacje w których mieszkasz to EVSE przenośne 3f ma sens.
np. domek letniskowy, wizyty u rodziny itp (oraz chcesz tam się szybciej podładować)
2. Natomiast ładowanie po trasie na miejscu docelowym (wakacje, jakiś nocleg booking itp.) tam bym celował w ładowanie z jednej fazy. Oczywiście dobre EVSE 3f ogarnie przejściówkę z gniazdka 230V.

Zatem jeśli odpada pkt.1 to nie ma sensu wozić grubych kabli z ładowarą pod 3f.
Ja mam Wallbox w garażu + teslową cegłę 1f. I w zupełności zaspokaja moje potrzeby wyjazdowe na docelowe lokalizacje.
 

pompon

Zadomawiam się
Wallbox zostal zaprojektowany do pracy ciaglej. Evse nie, jednak realnie nic nie stoi na przeszkodzie zeby powiesic sobie evae na haku i ladowac a w razie czego zabierac. Jednak czesto tanie evse uzywane regularnie z duzymi pradami potrafia sie psuc.

Jeśli dobrze kojarzę to Ty miałeś Evstona 11kw i używałeś go jak wallboxa? Sprawdził Ci się taki sposób użytkowania?
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Jeśli dobrze kojarzę to Ty miałeś Evstona 11kw i używałeś go jak wallboxa? Sprawdził Ci się taki sposób użytkowania?
Ja uzywalem rok zencara 11kW i dzialal ok. Jednak zmienilem bo teslowy wallbox ma guzik.
 

kswad12

No to z prądem
Ja uzywalem rok zencara 11kW i dzialal ok. Jednak zmienilem bo teslowy wallbox ma guzik.
Z brakiem guzika poradziłem sobie trochę inaczej.
Integracja HomeAssistant <-> Tesla. (Tutaj jest trochę dłubania, własną domena wymagana i Cloudflare (reverse proxy do HA)
Przycisk zigbee na ścianę, który przez HA wysyła komendę do tesli (API) odblokuj port ładowania.
Jedyny minus tego rozwiązania, to ze komunikacja zajmuje kilkanaście sekund.
 

KrzysztofFly

Moderator
Z brakiem guzika poradziłem sobie trochę inaczej.
Integracja HomeAssistant <-> Tesla. (Tutaj jest trochę dłubania, własną domena wymagana i Cloudflare (reverse proxy do HA)
Przycisk zigbee na ścianę, który przez HA wysyła komendę do tesli (API) odblokuj port ładowania.
Jedyny minus tego rozwiązania, to ze komunikacja zajmuje kilkanaście sekund.
W sumie jeśli komuś bardzo zależy na możliwości otwierania przyciskiem, a jego EVSE go nie ma, to zawsze może go dokupić za kilkanaście złotych na chińskich platformach ;). Zapewne, to dużo prostsza opcja, niż powyższa kombinacja.
Zrzut ekranu 2024-10-22 110556.png
 

karol.kar

Posiadacz elektryka
Jeszce tylko dodam, że bardziej na wyjazdach w obcych destynacjach przydaję się dobry przedłużacz 20m, aby teslową 1f ładowarkę podłączyć (ta ma kabel 7m).
Chcąc mieć 3f na wyjazdy będziesz dodatkowo potrzebował różne przejściówki 32A->16A, 5p->4p.
Może się potem okazać, że cały dolny bagażnik to ładowarka, przejściówki itp. :) , a faktycznie ładowania z siły "gdzieś tam" użyjesz 2x w ciągu posiadania auta.
 

kswad12

No to z prądem
W sumie jeśli komuś bardzo zależy na możliwości otwierania przyciskiem, a jego EVSE go nie ma, to zawsze może go dokupić za kilkanaście złotych na chińskich platformach ;). Zapewne, to dużo prostsza opcja, niż powyższa kombinacja.
View attachment 21330
Otwarcie klapki to nie problem (stuknąć w port ładowania), chodzi o możliwość odblokowania kabla po zakończonym ładowaniu, a to już w wallconnectorze (i w Superchargerach) odbywa się po kablu ładowarki.
 
Top