Pobieranie opłat za Tesla destination charging

Michal

Moderator
W końcu wprowadzają możliwość pobierania opłat za korzystanie z destination charging:
1659534246133.png

[źródło]
 

Michal

Moderator
Mamy więc gotowe najtańsze do postawienia i wdrożenia rozwiązanie umożliwiające firmom stawianie ładowarek na swoich parkingach przy restauracjach itp..
2300 zł + koszt montażu - powiedzmy w sumie 5000 zł i możesz zarabiać na swoim parkingu albo chociaż dostawać zwrot kosztów pobranej energii! Albo budynki wielorodzinne mogą teraz stawiać takie ładowarki byle gdzie i po prostu podpinać do ogólnej sieci bez oddzielnego licznika i w ten sposób mieć zwrot kosztu energii albo nawet trochę zarabiać na jakieś remonty!
Wypas!

Aha, no i ta opcja będzie dostępna dla wszystkich, a nie tylko użytkowników Tesli - trzeba mieć tylko aplikację Tesla!

Ps. Ciekawe ile Tesla kasuje za takie pośrednictwo? Znając Teslę to pewnie jakieś minimalne koszty...
 

Michal

Moderator
Mardudy...
W galerii Mokotów jest chyba z 10 punktów ładowania Revnet i na bank mają papiery, ale obstawiam, że kosztowały po 20 tys za sztukę i jeszcze operator pobiera z opłat 50% albo więcej.
to będzie naprawdę bezkonkurencyjna opcja na rynku.
 
Last edited:

nabrU

Moderator
I mieć papier od UDT, jeśli stację ładowania się udostępnia.
Jak znam życie to przygotujcie się też na Urząd Skarbowy :unsure:
 

Michal

Moderator
No to wiadomo, że musisz mieć działalność, żeby sprzedawać takie usługi ładowania :p
 

tokwi

Pionier e-mobilności
Ale wcale nie płacenie podatków jest najgorsze.
Najgorsza jest niepewność wynikająca z niejasności prawnych.
To przekłada sie potem na zaległości, których normalnie by nie było.
Przykładowo do dziś nie ma jasnej interpretacji prawnej jak naliczać podatki od nieruchomości pod farmy PV. Jedni nie deklarują bo to przecież rolne nieużytki, inni od powierzchni działki przeznaczonej pod działalność, inni od powierzchni zajętej pod panele w rzucie pionowym, a jeszcze inni od powierzchni cienia rzucanego przez panele.
A dług się hoduje i rośnie. Te niejasności i niepewności właśnie są najgorsze.
W sumie to może dobrze, że jest ten limit 6 stacji, bo to już jakiś poziom uzasadniający rejestrację działalności i swego rodzaju zabezpieczenie dla "entuzjastów" którzy chcieliby tworzyc społeczność.

Ja chętnie widziałbym taką usługę w wersji społecznościowej na takiej infrastrukturze. Tj. żeby udostępniać sobie ładowanie wzajemnie - na zasadzie wymiany kWh i podróżować. Ellon billingowałby te punkciki, a w razie czego nadprodukcje zamieniał na darmowe mile w SuC.
 

Olecki

Pionier e-mobilności
Nie chciałbym zbytnio studzić waszego entuzjazmu ale w Polsce obrót energią elektryczną jest koncesjonowany. To co przedstawiła obecnie Tesla dokładnie wypełnia definicję OEE więc każdy kto chciałby z tego skorzystać musi wystąpić najpierw o koncesję. Jakaś społeczność i wymienianie się punktami / energią z Teslą - to jest śliski temat i pewnie jakiś prawnik musiałby dokładniej to przeanalizować.
I wiem o czym piszę bo moja firma ugrzęzła na ładowarkach dostępnych dla klientów - mamy klika (z zapasem) dla naszych potrzeb a klientom możemy udostępnić je albo za darmo (jak np. Lidl) albo w ogóle. W końcu wygodniej było nam dogadać się z Greenwayem i przekształcić to w ich punkt ładowania.
 
Top