ale ta Wasza aplikacja zawyża i to grubo.
Przecież aplikacja CS wyświetla, to co jej udostępnia komputer, ona nie mierzy fizycznie pojemności i stanu akumulatora. Musisz wziąć pod uwagę, że producent zakłada jakiś zakres pracy akumulatora, a także dolny i górny bufor, który jest dla użytkownika niedostępny, więc nawet jak teoretycznie używasz akumulatora w zakresie 0-100%, to fizycznie nie koniecznie tak jest. Oczywiście te zakresy pracy i bufory są różne u różnych producentów, więc nie da się w prosty sposób porównać odczytów np. z Nissana i Citroena. Zdecydowanie łatwiej porównać wskazania w bliźniaczych modelach z koncernu Stellantis, z tym samym typem akumulatora, co też my w tym wątku czynimy.
Co do wartości wskazywanych przez CS w Stellantisach, to wskazania SoH powyżej 100%, wynikają zapewne z tego, że zmierzona przez sterownik ilość energii zgromadzona w akumulatorze jest większa niż zaprogramował producent, więc sterownik wskazuje taki a nie inny stan SoH.
Jeśli poczytasz dokładniej ten wątek, to zauważysz także, że np. nie zawsze wskazanie 100%, 50% czy 30% SoC, oznacza tą samą ilość energii zgromadzonej w akumulatorze, oraz, że wcale nie jest to skala liniowa.
Zerknij np. tutaj.
https://forum.elektrowoz.pl/threads/podsumowanie-roznych-parametrow-eksploatacyjnych.1578/post-80843