podsumowanie różnych parametrów eksploatacyjnych

GrzesiekK

Zadomawiam się
U mnie nagle z dnia na dzień spadło o 2% :(
39200 km
 

Attachments

  • Screenshot_20240415-114634.png
    Screenshot_20240415-114634.png
    185,2 KB · Liczba wyświetleń: 20

p0li

Pionier e-mobilności
nowy miesiac - nowe dane
licznik przeskoczyl 60tys km
SOH spadl o 0.25%
przy 48,31% SOC dostepna energia to 19,09kWh
czyli przy 100% powinno byc 39,51 kWh
temp baterii 20°C

w sumie to nie wiem czy spadek o pojemnosci baterii 4kWh po 60tys km to duzo czy malo
 

Ronin78

Posiadacz elektryka
ja podejrzewam że te odczyty SOH są delikatnie mówiąc z du.., u mnie przy 92.3% SOH, maksymalna ilość energii to 38.2kWh przy temp 12st temp baterii. U ciebie przy 90% masz ponad 40kWh.
O tym pisałem, biorąc te Wasze najnowsze odczyty:
Jusand - 37,59 kWh - wg. aplikacji 89,88% SOH, wg matematyki 83,53% SOH (6,35% przekłamania)
Krzysztof - 38,25 kWh - wg. aplikacji 92,13% SOH, wg matematyki 85,00% SOH (7,13% przekłamania)
Grzesiek - 40,14 kWh - wg. aplikacji 90,63% SOH, wg matematyki 89,20% SOH (1,43% przekłamania)
Slaveq - 41,84 kWh - wg. aplikacji 97,75% SOH, wg matematyki 92,98% SOH (4,77% przekłamania)

Nie wiem czy szukaliście po internetach wykresu średniego SOH vs przebieg, dysponuję takim dla Leaf'a 40 z forum w stanach, gdzie tego dużo jeździ, możecie porównać sobie przebiegi vs wyniki - u Was powinno być lepiej ze wzgl. na technologię chłodzenia baterii.

Namieszać może rocznik produkcji i założenie, że każdy z innego rocznika mógłby mieć inne bazowe 100% kWh netto, wtedy ładu nie dojdzie :)
 

Attachments

  • ŚredniaSOHNissan.jpg
    ŚredniaSOHNissan.jpg
    120,3 KB · Liczba wyświetleń: 9

KrzysztofFly

Moderator
O tym pisałem, biorąc te Wasze najnowsze odczyty:
Jusand - 37,59 kWh - wg. aplikacji 89,88% SOH, wg matematyki 83,53% SOH (6,35% przekłamania)
Krzysztof - 38,25 kWh - wg. aplikacji 92,13% SOH, wg matematyki 85,00% SOH (7,13% przekłamania)
Grzesiek - 40,14 kWh - wg. aplikacji 90,63% SOH, wg matematyki 89,20% SOH (1,43% przekłamania)
Slaveq - 41,84 kWh - wg. aplikacji 97,75% SOH, wg matematyki 92,98% SOH (4,77% przekłamania)

Nie wiem czy szukaliście po internetach wykresu średniego SOH vs przebieg, dysponuję takim dla Leaf'a 40 z forum w stanach, gdzie tego dużo jeździ, możecie porównać sobie przebiegi vs wyniki - u Was powinno być lepiej ze wzgl. na technologię chłodzenia baterii.

Namieszać może rocznik produkcji i założenie, że każdy z innego rocznika mógłby mieć inne bazowe 100% kWh netto, wtedy ładu nie dojdzie :)
A Ty dalej swoje ;) Cały czas mieszasz SoC z SoH, nie bierzesz w ogóle pod uwagę, że dane które przyjmujesz do analizy, są tylko tym co akurat wyliczył sterownik akumulatora /samochodu. Nie uwzględniają one na przykład tego jaki jest bufor dolny i górny, bo przecież akumulator naładowany w nim do 100%, tak naprawdę nie jest naładowany do 100%. Kolejna rzecz którą całkowicie pomijasz, to kwestia temperatury akumulatora, a ona również bardzo zmienia wskazywane wyniki, poczytaj chociażby w wątku poniżej:
 

slaveq

Pionier e-mobilności
Chłop tak przezywa te statystyki jakby to jego baterie były :). Ja powiem tak, dziś żonę wysłałem pod Zakopane, bała się bo pierwszą podróż z międzyładowaniem (w dwie strony). Dziś dojechała po drodze postój 10 minut i w drogę, a w niedzielę powrót. SoH czy SoC czy inne niepotrzebne moce ładowania jakoś do niej nie przemawiają ale już widzę, że pierwsze koty za płoty i będzie sobie jeździć. Może nad morze pojedzie :).

Chyba zacznę mówić, że po półtorej roku na szybkich ładowarkach e208 spędził 10 minut. Szach mat miłośnicy benzyny :).
 

Ronin78

Posiadacz elektryka
Chłop tak przezywa te statystyki jakby to jego baterie były :)
Ano mogłyby być moje, biłem się mocno z myślami Leaf vs eC4 i dlatego fajnie teraz porównać co się z jednym i drugim modelem dzieje, chyba po to jest forum i chyba po to wrzucacie dane do sieci.
Nie podglądam żon tylko dane techniczne używanych wyborów których nie dokonałem. Nowa technologia i warto na przyszłość wyrobić sobie jakieś pojęcie. Minie chwila czasu i podejrzymy co tam w MG4 słychać. Na razie to wiem że MG ma duży apetyt na energię, moje 13.0kWh średniorocznie z 19kkm nie wypada najgorzej (auto nocuje pod wiatą).
 

Robur82

TM3 SR HL 24 Enyaq 80 23r
Ano mogłyby być moje, biłem się mocno z myślami Leaf vs eC4 i dlatego fajnie teraz porównać co się z jednym i drugim modelem dzieje, chyba po to jest forum i chyba po to wrzucacie dane do sieci.
Nie podglądam żon tylko dane techniczne używanych wyborów których nie dokonałem. Nowa technologia i warto na przyszłość wyrobić sobie jakieś pojęcie. Minie chwila czasu i podejrzymy co tam w MG4 słychać. Na razie to wiem że MG ma duży apetyt na energię, moje 13.0kWh średniorocznie z 19kkm nie wypada najgorzej (auto nocuje pod wiatą).
13kwh z liczników wydających energię, czy z tableta auta?
 

Ronin78

Posiadacz elektryka
13kwh z liczników wydających energię, czy z tableta auta?
13 kWh z poziomu auta, nie liczę tego co tracę na gniazdku, tak samo jak nie liczę ile weźmie mi klima czy lodówka. Z poziomu auta oddaje poziom obciążania baterii, co jest najistotniejsze. Baterie obciąża się zarówno ładowaniem jak i rozładowywaniem, wysoka "prędkość" w obu przypadkach nie jest wskazana, co jest też potwierdzone w dokumentacji po pierwszym przeglądzie.

Oczywiście każdy ma swoje podejście i nie zamierzam nikogo przekonywać.
 

Attachments

  • Screenshot_20240511-120400.png
    Screenshot_20240511-120400.png
    1,2 MB · Liczba wyświetleń: 10
Top