Polacy pokochali Teslę

Sceptyczny entuzjasta

Posiadacz elektryka
A nie jest to czasem tak, że Tesla ma bliżej do ściany niż konkurencja (w kwestii napędu czy aerodynamiki), natomiast bardzo mocno wyprzedza wszystkie inne firmy w kwestii hardware i software? BYD już nie sprzedaje baterii (bo Y z BLADE wyszedł za dobry i to na 400V), CATL jeszcze nie ma nic porównywalnego, a Tesla nie wchodzi w 800V bo nie musi?
Może i nie musi wprowadzać 800V, ale przy tym co zaczyna oferować konkurencja, chyba jednak powinna. Czas ładowania Tesli to jak dla mnie jej najsłabszy punkt. Krótkie postoje co 2-3h są ok, nawet wskazane, ale czas powyżej 15-20 minut zaczyna się strasznie dłużyć. Jedyny wyjątek to dłuższa przerwa na konkretny posiłek, ale kilka obiadów w trasie nie dam rady zjeść 🙂
 

solik

Pionier e-mobilności
Jestem ciekaw jak w tak gorącym klimacie się sprawdzi. Czy degradacja będzie większa niż w Norwegii? Wszelkie dane co do baterii mówią że gorąco nie służy, to samo mówiono mi na studiach co do komponentów silników elektrycznych jak uzwojenia, styczniki, i generalnie elektronika.

Ostatnio zostawiłem auto na pełnym słońcu w PL i miałem w środku 83 stopnie, to ile będzie w Indiach? Ten szklany dach to jest porażka zarówno latem jak i zimą (skrzypi). Widział ktoś jakieś akcesoria typu zewnętrzna nakładka aluminiowa w kształcie dachu żeby się tego żaru latem pozbyć?
W Meksyku robią bez szklanego dachu, oraz bez ceraty.Chyba bym wolał "tanią" Teslę bez tych udziwnień.
zlec oklejenie dachu dobra folia jak jest to irytujace, sa takie ktore odbijaja promienie

a na cerate to wentylacja foteli ale retrolift prosty nie bedzie
 

Kovalsky

Fachowiec
Może i nie musi wprowadzać 800V, ale przy tym co zaczyna oferować konkurencja, chyba jednak powinna. Czas ładowania Tesli to jak dla mnie jej najsłabszy punkt. Krótkie postoje co 2-3h są ok, nawet wskazane, ale czas powyżej 15-20 minut zaczyna się strasznie dłużyć. Jedyny wyjątek to dłuższa przerwa na konkretny posiłek, ale kilka obiadów w trasie nie dam rady zjeść 🙂
Dlatego cieszę się, że mam BLADE: 10-80% w 18 minut (400V jak by nie było).
 

cooler

Pionier e-mobilności
zlec oklejenie dachu dobra folia jak jest to irytujace, sa takie ktore odbijaja promienie

a na cerate to wentylacja foteli ale retrolift prosty nie bedzie
Z dachem to dobry pomysł, mozesz w okolicach Warszawy coś polecić? Zrobiłbym od razu boczne szyby z tyłu i jakąś folie odbijającą z przodu, stanowczo za bardzo do środka się dostaje słońce.

Wentylacja już jest od myfrierndów i się sprawdza, tym bardziej że wziąłem białą, co dodatkowo pomaga tak nie nagrzewać wnętrza.
 

Młody

Follow the White Rabbit
Z dachem to dobry pomysł, mozesz w okolicach Warszawy coś polecić? Zrobiłbym od razu boczne szyby z tyłu i jakąś folie odbijającą z przodu, stanowczo za bardzo do środka się dostaje słońce.

Wentylacja już jest od myfrierndów i się sprawdza, tym bardziej że wziąłem białą, co dodatkowo pomaga tak nie nagrzewać wnętrza.

Poszukaj dobrego lakiernika to pomaluje ci dach na czarno i będzie wypas.
 

solik

Pionier e-mobilności
Z dachem to dobry pomysł, mozesz w okolicach Warszawy coś polecić? Zrobiłbym od razu boczne szyby z tyłu i jakąś folie odbijającą z przodu, stanowczo za bardzo do środka się dostaje słońce.

nie moje okolice ale ja oklejalem tyl w HL i zdecydowanie mniej sie nagrzewa i lepiej wyglada
 

cooler

Pionier e-mobilności
Gdzie wy tymi Teslami jeździcie? Od 2 tygodni leje i mi się ogrzewanie w Tesli włącza bo zimno a Wam słońce grzeje
No właśnie nigdzie nie jeździmy. :confused:
Po pierwszym wyjeździe do Turcji i na Sardynię 4 lata temu Tesla została wykluczona z wyjazdów do ciepłych krajów, głównie przez potworne nagrzewanie się, niestabilność chłodzenia oraz żenującą wydajność chłodzenia dla pasażerów z tyłu, w dodatku pseudo 3 strefie, nie wiadomo nawet jak regulowaną.

Wróciłem do minivana z wydajną, stabilną i prawdziwą wielostrefową klimą, zwykłym dachem i porządnie przyciemnionymi szybami (wszystkimi, auto kupione na Florydzie, przednie trochę mniej), nazwy nie wspomnę bo prześladuje mnie tu pewien moderator znany z wypowiedzi w stylu "A u nas w UK"... Może w UK Tesla się sprawdza, ale nie w 40 stopniach przy słońcu prawie w zenicie.
 
Top