Pozwolę sobie założyć nowy wątek - Tesla 3 Performance 2024 felgi 18, czy wejdą, drgania, itd.

eimi

Pionier e-mobilności
Teraz wywazalem całoroczne Hankooki na hunterze, 4 nowe opony prosto z magazynu hankooka i 4szt mają promieniowe bicie od 6 do 12kg. Na tesli nic nie czuć, jedzie jak po stole, sprawdziłem tylko do 150kmh.
 

chris89

Posiadacz elektryka
@zip masz rację, ale nie mam jakiegoś mega warsztatu i huczenie powyżej 110 jest z pewnością wadą fabryczną, wibracje mnie irytowały jedynie w 5%, w 95% były dziury. Mogę też powiedzieć, że te adaptacyjne zawieszenie działało śmiesznie, czasami jadąc po dziurach było naprawdę komfortowo, a czasami mega twardo, jakby Tesla nie potrafiła ocenić drogi. Zastanawiałem się, czy jakby tak miękko było cały czas to czy bym na 18 zmienił, ale to tak fenomenalnie nie działało i stwierdziłem, że jak dam 18 to będzie dobrze, a ewentualnie jak Tesla da miększe nastawy to będzie poezja. Aktualnie w sumie nie wyczuwam zmian nastawień.

@autorus dziękuję. Imo nigdzie na forach nikt nie zrobił takiego testu i ludzie sprowadzają felgi z USA niepotrzebnie. Fajnie, że 18 Photon pasuje bo można dekle założyć, jak dojdą to dam znać jaka była różnica w konsumpcji energii, ale widząc różnicę na 20 calach to jednak dobre 30% więc myślę, że jednak poza miastem dekle warto.

@bart dzięki! No właśnie ja miałem obawy, jednak 235/35/20 zmienić na 235/40/19 to taka mała zmiana, a 235/45 to jednak sporo chociaż długo myślałem, czy nie dać 19 cali. Na amerykańskich forach dają nawet 235/50/18, jednak ja chciałem zachować oryginalną średnicę koła.

Aha jeszcze jedna sprawa, Pirelli miały piankę, ale powiem Wam, że SF3 cichsze bez pianki. Ta pianka to tylko marketing. Gdzieś widziałem testy, że ona zbija o 1 decybel i to w częstotliwościach odpowiednich.
 

eimi

Pionier e-mobilności
Aha jeszcze jedna sprawa, Pirelli miały piankę, ale powiem Wam, że SF3 cichsze bez pianki. Ta pianka to tylko marketing. Gdzieś widziałem testy, że ona zbija o 1 decybel i to w częstotliwościach odpowiednich.
To przejedź się po betonowej nawierzchni na oponach z pianką i bez pianki. Różnica jest albo bardzo duża albo wcale, zależy od nawierzchni.
 

TomRS

Pionier e-mobilności
Ja dziś w pocie czoła założyłem 19 calowe zimówki Pirelli Winter T0. I samochód baaardzo zmiękł i zrobił się gumowy. I nie podoba mi się ta zmiana. Wiem, że na zimówkach zwykle tak się dzieje, ale tutaj jakoś mocniej niż zwykle to odczułem. Mam nadzieję, że na śniegu mi wynagrodzą tą swoją miękkość. Tylko gdzie ja śnieg znajdę w tych czasach ;). Profil 45 nie bardzo sobie wyobrażam, tam pewnie jest sekunda opóźnienia od ruchu kierownicy do inicjacji skrętu 🤪 Jedyny plus na razie, że w czołganym ruchu miejskim mniej doskwierają torowiska, czy inne niedoskonałości nawierzchni. Ale zdecydowanie wolę sztywniej i bardziej bezpośrednio.
 

eimi

Pionier e-mobilności
Wiele razy zmieniałem profil z mniejszego na większy i na odwrót i z moich obserwacji dużo większe znaczenie ma sztywność bocznych ścianek opony oraz twardość samej opony niż różnica dwóch rozmiarów w profilu.
 

Hubciak

Zadomawiam się
Dobry wieczór! Piszę dzisiaj do Was jako szczęśliwy człowiek, jak pisałem w innych tematach, a jest ich kilka (dotyczące felg, drgań, akcesoriów, itp.) gdzie poruszamy tematy felg 18 cali do TM3P 2024 postanowiłem zaszaleć i założyć nowy wątek, gdzie skupimy się ewidentnie na tym problemie, a raczej jego braku. Więc zaczynając moją podróż w tej nierównej walce czytałem całymi godzinami, chyba z 50 godzin na to poszło, wszystkie tematy na teslamotorsclub, na reddit odnośnie 18 cali, do tego google, no tragedia. Były jakieś tam felgi 18 cali, głównie z USA, które pasowały do naszej trójeczki, ale już mnie tak nosiło, że pojechałem pewnego dnia i zakupiłem po prostu za 800 zł jedną porysowaną felgę Photon 18 i pojechałem do wulkanizatora, na pierwszy rzut oka - wszystko pasowało więc w związku z tym, że w pobliżu była druga taka felga, podjechałem i kupiłem, z allegro zamówiłem trzecią i ogłaszając się na Facebook udało mi się dorwać czwartą (miałbym je pierwszego dnia, ale zbiła mnie z tropu moja luba mówiąc, że jestem przecież dorosłym facetem i zachowuję się jak głupek chcąc ni z tąd ni z owąd w czwartek o 12 jechać po felgi rozrzucone po dolnymśląsku i dałem się w to wkręcić, a w sobotę okazało się, że jedna z 4 została już niestety sprzedana...), szukałem na niemieckich forach, szukałem w austrii, czechach, jakaś masakra. Jednak bardzo zależało mi na tym, by to nie były zwykłe 18, ale Photony, do których można założyć dekle bo i chyba znów miałem rację to jednak jest mega duża różnica, dzisiaj pojechałem sobie na jazdę testową przed zmianą felg i tak 20 cali Warp na identycznym odcinku zjadło mi 21,6 kW energii, a jak zdjąłem te wszystkie plastiki (które o zgroza zajmują dobre dwie reklamówki z biedry) wyszło 27,9 kW! Ogromna różnica, test przeprowadzony na identycznym odcinku przy prędkości 140 km/h co dało mi do zrozumienia, że jednak te aero dekielki dużo dają, co prawda nie mam ich jeszcze do 18 cali i nie testowałem 18 cali bo już nie miałem czasu dzisiaj, ale dam znać jak wyjdzie. Także testy i porównania pomiędzy 18 i 20 cali odnośnie konsumpcji energii zostawiamy na kolejny dzień, ale mogę już śmiało powiedzieć jedno, Pirelli SF3 235/45/18 w porównaniu do Pirelli montowanych fabrycznie na 20 calach jest: cichsze! nie wibruje nic! nie hałasuje powyżej 110km/h! dziury wybiera po prostu cudownie! czuję się jakbym jeździł innym samochodem, z minusów jak tak agresywnie, ale to mega agresywnie z przyspieszeniem w podłodze chcemy zrobić jakieś wyminięcie samochodu to trakcja odpala i czuć, że to jednak profil 45, a nie 30/35, ale zaufajcie mi, nie jeździcie tak by to poczuć o ile jesteście normalni :). Zatem z całą pewnością mogę Wam polecić 18 do naszej trójeczki, nie zastanawiajcie się, nie martwcie się o dziury, o krawężniki, zmiana jest obłędna!

W załączeniu fotografie, czas podróży bez dekli jest dłuższy bo jeszcze ciężarówki się wyprzedzały, poważnie jak zacząłem podróż to było coś około 34kW wiec ogromna różnica, wiatr sprawdzałem był ten sam, temperatura ta sama, odcinek ten sam.

Do tego zakupiłem z JR dystanse 25mm tak na oko z moich wyliczeń w kalkulatorach i u wulkanizatora przymierzyłem, z przodu jednak wystaje 1cm, jednak z tyłu jest idealnie, z przodu zamawiam 15 mm i będzie zgrane z nadkolem tak samo jak z tyłu.

Jutro zrobię dokładne testy i chyba tylko pozostaje obniżenie o jakieś 1,5 cm i patrząc na fotografię podobnych samochodów na 18 calach idzie to tak zgrać, że wygląda lepiej jak 20 cali bez obniżania.
Cześć!

Po Twoim poście zamówiłem te koła :D zamówiłem również dystanse z JR. powiedz mi proszę tylko jakie śruby zamontowałeś ? Te które były na felgach WARP oryginalnie?
 
Last edited:

bart

Zadomawiam się
Dobry wieczór! Piszę dzisiaj do Was jako szczęśliwy człowiek, jak pisałem w innych tematach, a jest ich kilka (dotyczące felg, drgań, akcesoriów, itp.) gdzie poruszamy tematy felg 18 cali do TM3P 2024 postanowiłem zaszaleć i założyć nowy wątek, gdzie skupimy się ewidentnie na tym problemie, a raczej jego braku. Więc zaczynając moją podróż w tej nierównej walce czytałem całymi godzinami, chyba z 50 godzin na to poszło, wszystkie tematy na teslamotorsclub, na reddit odnośnie 18 cali, do tego google, no tragedia. Były jakieś tam felgi 18 cali, głównie z USA, które pasowały do naszej trójeczki, ale już mnie tak nosiło, że pojechałem pewnego dnia i zakupiłem po prostu za 800 zł jedną porysowaną felgę Photon 18 i pojechałem do wulkanizatora, na pierwszy rzut oka - wszystko pasowało więc w związku z tym, że w pobliżu była druga taka felga, podjechałem i kupiłem, z allegro zamówiłem trzecią i ogłaszając się na Facebook udało mi się dorwać czwartą (miałbym je pierwszego dnia, ale zbiła mnie z tropu moja luba mówiąc, że jestem przecież dorosłym facetem i zachowuję się jak głupek chcąc ni z tąd ni z owąd w czwartek o 12 jechać po felgi rozrzucone po dolnymśląsku i dałem się w to wkręcić, a w sobotę okazało się, że jedna z 4 została już niestety sprzedana...), szukałem na niemieckich forach, szukałem w austrii, czechach, jakaś masakra. Jednak bardzo zależało mi na tym, by to nie były zwykłe 18, ale Photony, do których można założyć dekle bo i chyba znów miałem rację to jednak jest mega duża różnica, dzisiaj pojechałem sobie na jazdę testową przed zmianą felg i tak 20 cali Warp na identycznym odcinku zjadło mi 21,6 kW energii, a jak zdjąłem te wszystkie plastiki (które o zgroza zajmują dobre dwie reklamówki z biedry) wyszło 27,9 kW! Ogromna różnica, test przeprowadzony na identycznym odcinku przy prędkości 140 km/h co dało mi do zrozumienia, że jednak te aero dekielki dużo dają, co prawda nie mam ich jeszcze do 18 cali i nie testowałem 18 cali bo już nie miałem czasu dzisiaj, ale dam znać jak wyjdzie. Także testy i porównania pomiędzy 18 i 20 cali odnośnie konsumpcji energii zostawiamy na kolejny dzień, ale mogę już śmiało powiedzieć jedno, Pirelli SF3 235/45/18 w porównaniu do Pirelli montowanych fabrycznie na 20 calach jest: cichsze! nie wibruje nic! nie hałasuje powyżej 110km/h! dziury wybiera po prostu cudownie! czuję się jakbym jeździł innym samochodem, z minusów jak tak agresywnie, ale to mega agresywnie z przyspieszeniem w podłodze chcemy zrobić jakieś wyminięcie samochodu to trakcja odpala i czuć, że to jednak profil 45, a nie 30/35, ale zaufajcie mi, nie jeździcie tak by to poczuć o ile jesteście normalni :). Zatem z całą pewnością mogę Wam polecić 18 do naszej trójeczki, nie zastanawiajcie się, nie martwcie się o dziury, o krawężniki, zmiana jest obłędna!

W załączeniu fotografie, czas podróży bez dekli jest dłuższy bo jeszcze ciężarówki się wyprzedzały, poważnie jak zacząłem podróż to było coś około 34kW wiec ogromna różnica, wiatr sprawdzałem był ten sam, temperatura ta sama, odcinek ten sam.

Do tego zakupiłem z JR dystanse 25mm tak na oko z moich wyliczeń w kalkulatorach i u wulkanizatora przymierzyłem, z przodu jednak wystaje 1cm, jednak z tyłu jest idealnie, z przodu zamawiam 15 mm i będzie zgrane z nadkolem tak samo jak z tyłu.

Jutro zrobię dokładne testy i chyba tylko pozostaje obniżenie o jakieś 1,5 cm i patrząc na fotografię podobnych samochodów na 18 calach idzie to tak zgrać, że wygląda lepiej jak 20 cali bez obniżania.
@chris89 Podzielisz się pierwszymi wrażeniami po kilku dniach użytkowania czy może nie było jeszcze okazji? Pzdr
 
Top