Prędkość ładowania - czy zwolniło??

krzyss

Pionier e-mobilności
Ja dalej twierdzę, że coś nie tak jest z Twoim autem. Jak już pisałem ja mam wysokie moce ładowania, co prawda na DC ladowałem latem, ale Ty wtedy też już miałeś z tym problem. Ja mam jak pisałem baterie panasonic Ty LG.
Zarek by chciał żeby baterie do 85% na SuC ładowało 200kW, a nawet moj panasonic przy 65% laduje sie w okolicach 100-110kW a zaraz potem spada na 85kW.
LG laduje sie w cyklu 5-80% chyba o 8 minut dluzej od pansonica na SuC V3 (nie moge znalezc gdzie to widzialem).
 

Zarek1988

Posiadacz elektryka
Zarek by chciał żeby baterie do 85% na SuC ładowało 200kW, a nawet moj panasonic przy 65% laduje sie w okolicach 100-110kW a zaraz potem spada na 85kW.
LG laduje sie w cyklu 5-80% chyba o 8 minut dluzej od pansonica na SuC V3 (nie moge znalezc gdzie to widzialem).
Nie oczekuję 200kW. Chciałbym chociaż podobnie tak jak u ciebie. To co dostałem od Tesli vs to co tesla obiecuje bardzo się rozjeżdża. W moim przypadku napewno…
 

krzyss

Pionier e-mobilności
płacę mniej. A podjeżdżamy np na greenway 100kw i płacę za 100kW a dostaję np 50 lub 60.

Zakładając że GW jest sprawny i ma 90kW (mało jest GW 100kW).
To ta stacja w szczycie jest w stanie podac 78kW do tesli.
A masz 60kW bo 7kW idzie w strate na grzanie przez 30 minut (zimą) a reszta gdzies ucieka. Dawałem Ci przykład jak to działa. Po podgrzaniu baterii idzie juz normalnie 78kW (testowalem czesto w Mławie tam jest GW 90kW).

Naogladales sie YT gdzie ludzie koloryzują i nie mowia całej prawdy.
 

JareG

Pionier e-mobilności
(...) To co dostałem od Tesli vs to co tesla obiecuje bardzo się rozjeżdża. W moim przypadku napewno…
IMO problem jest nie tyle z Teslą (chociaż być może Twoja jest jakaś.. specyficzna ;)) ale z infrastrukturą w PL. Gdybyś miał SC jak u Niemców, to nie zwracałbyś uwagi na szybkość ładowania bo zawsze byłoby dość szybko - po prostu przy spadku poniżej 100kW odłączałbyś wtyczkę i napierał dalej, do kolejnego SC (albo nie-teslowej ładowarki 350kW) :) Tak ja to widzę.

Pozdrawiam
 

Zarek1988

Posiadacz elektryka
IMO problem jest nie tyle z Teslą (chociaż być może Twoja jest jakaś.. specyficzna ;)) ale z infrastrukturą w PL. Gdybyś miał SC jak u Niemców, to nie zwracałbyś uwagi na szybkość ładowania bo zawsze byłoby dość szybko - po prostu przy spadku poniżej 100kW odłączałbyś wtyczkę i napierał dalej, do kolejnego SC (albo nie-teslowej ładowarki 350kW) :) Tak ja to widzę.

Pozdrawiam
Tylko że u nie rzadko kiedy było nawet 100kW na SuC w Niemczech i pl również. Dlatego uważam że coś jest nie tak. Chciałbym kiedyś spotkac się z kimś kto ma TM3 Q3 2021 z tą samą slecyfikacją na v3 i fizycznie porównać prędkości. Wiem że jest wiele zmiennych ale trzeba to jakoś porównać.
Co do YouTube. Jeśli widzisz, jak dla większości SuC ładuje z prędkościami ponad 100kW a u ciebie tylko dwa razy przez moment wskoczyło na moment powyżej 100kW a reszta ładowań jest pomiędzy 90-60kW to ja się naoglądałem czy mam coś z autem? 😳 ciężko to ocenić… dlatego porównanie konieczne! Jeśli ktoś z Was byłby w Szczecinie na ładowarce ccs Np Felczaka lub kaufland na struga podeslijcie screeny z prędkości ładowania.
 

JareG

Pionier e-mobilności
(...) Jeśli ktoś z Was byłby w Szczecinie na ładowarce ccs Np Felczaka lub kaufland na struga podeslijcie screeny z prędkości ładowania.
Ja ładowałem się oczojebem przy tym Kauflandzie, i szło równo 46kW. Bardzo sprawna ładowarka :)

Pozdrawiam
 

Michal

Moderator
Jeśli ktoś z Was byłby w Szczecinie na ładowarce ccs Np Felczaka lub kaufland na struga podeslijcie screeny z prędkości ładowania.
Napisz do kogoś, kto ładuje się tam często na plugshare - tam w aplikacji da się pisać wiadomości. Poproś o screena albo jakiś kontakt.
Ja niestety nie wybieram się przez najbliższe pół roku w Zach.-Pom., więc nie pomogę.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Tylko że u nie rzadko kiedy było nawet 100kW na SuC w Niemczech i pl również. Dlatego uważam że coś jest nie tak. Chciałbym kiedyś spotkac się z kimś kto ma TM3 Q3 2021 z tą samą slecyfikacją na v3 i fizycznie porównać prędkości. Wiem że jest wiele zmiennych ale trzeba to jakoś porównać.
Co do YouTube. Jeśli widzisz, jak dla większości SuC ładuje z prędkościami ponad 100kW a u ciebie tylko dwa razy przez moment wskoczyło na moment powyżej 100kW a reszta ładowań jest pomiędzy 90-60kW to ja się naoglądałem czy mam coś z autem? 😳 ciężko to ocenić… dlatego porównanie konieczne! Jeśli ktoś z Was byłby w Szczecinie na ładowarce ccs Np Felczaka lub kaufland na struga podeslijcie screeny z prędkości ładowania.

Kilka razy o tym juz pisalismy, ty sie podpinasz jak masz 45% baterii... pod V3, wtedy byc powinno powiedzmy 130-140kW ale podpinasz zimna baterie i pierwsze 10 minut tesla ja grzeje w tym czasie dobijasz do 60% wiec zanim sie rozgrzala to juz sie nie mogla rozpedzic bo ma 60% i wtedy jest 95kW....
Zacznij jezdzic tak ze dojezdzasz do SuC na 10% albo mniej i ladujesz do 60%. Wtedy zobaczysz wyniki ladowania.
 

Michal

Moderator
Kilka razy o tym juz pisalismy
Ja już zaczynam tracić nadzieję, że da się wytłumaczyć o co chodzi...

Przyznam, że sam miałem taki moment braku zrozumienia, bo jak pierwsze dwa razy byłem na SuC w Lućmierzu, to sądziłem, że te cztery pierwsze ładowarki z grubym kablem to V3 (no bo przecież większe moce = grubszy kabel), więc podłączałem się tam i dziwiłem się dlaczego do baterii wchodzi mi "tylko" 140kW... Dopiero za trzecim razem skapnąłem się, że zawsze inne TM3 ładują się na tych z cienkim i doczytałem, że on jest chłodzony cieczą i dlatego nawet cieńszy :p
Już prawie pisałem paszkwile na Teslę na Twitterze i tutaj na forum... Człowiek całe życie się uczy i umiera głupi.

@Zarek1988, jeśli będziesz się wybierał kiedyś w stronę Lućmierza, to daj znać wcześniej na priv - jak będę mógł to zmarnuję 4 godziny (1,5h w jedną stronę) i podjadę, żeby się z Tobą naładować, przy czym ja mam 2020Q4 i baterie Panasonic, więc u mnie na bank ładuje się 250kW.
 
Top