przenośna ładowarka DC (CCS2)

szczur333

Zadomawiam się
Wręcz przeciwnie, specjalnie się cofnąłem do tego posta, żeby zobaczyć po co ten bezsens.
A jedyny jad jaki się pojawił, to w Twoim poście......

Reasumując - gdyby to miało dać 30-50 kW to inna bajka.
Dla dodatkowych 10 - gra nie warta świeczki totalnie.
A harleya i tak się nie da ponoć naładować....

Nie trzeba się zgadzać oczywiście, każdy patrzy ze swojego punktu widzenia.
Ja np. do Ionity mam ze 2 km, po asfalcie z 5.
Do tego z elektrycznych jednośladów tylko rowery.
no to jeszcze raz:

1. tesla 3 US spec - wymiana ładowarki z 1F na 3F to koszt 5-7k
2. w przyszlosci rivan bedzie - wiec ładowanie w PL warunkach to max 7kW

mimo ze powyzej moge ładowac 7kW to i tak przy nawet dobrej instalacji nie zawsze jest mozliwe - u mnie są słabe kable energetyczne na słupach i jest mega duzy spadek napiecia przy 7kW 1F - pół biedy spadek ale wtedy pozostale dwie fazy rosną o 5-6V a nawet bez tego ładowania napiecie osiąga 250-253V na liczniku wiec mimo ze mam 20kWp to nie moge ładowac ze słonca (mam stare zasady wiec moge miec to w nosie i ładowac w dzien, ale to bez sensu jak w dzien i tak auto stoi)

3. znajomi na e-moto - ktos przyjdzie i co ? ma stac na greenwayu jak kołek jak moze podjechac do mnie i za free naładowac i pobawic sie przy okazji z psem ;)


UPDATE

2 dni temu sciagalem owiewke z harleya do poklejenia i urwalem nic nie znaczacy czujnik (od blokady kierownicy) dzieki temu harley wogole nie jezdzi ani sie nie ładuje - zauwazylem to dopiero dzis jak probowalem ładowac AC

energica zaczela sie ładowac po zmianie max napiecia na z 750V na 410V
 

pmlody

Pionier e-mobilności


doszlo, w koncu -

ŁADUJE - na SoC 33% z racji napiecia osiagnalem 17kW, mysle ze kolo 19kW powinno byc przy lekko wyzszym SoC


najgorsze jest to ze niestety z harleyem livewire niedziała :( wiec idzie na sell i bede musial wziąć inny model
ile taki livewire ?
 

szczur333

Zadomawiam się
Czyli ma 50A max na DC? Dlatego np przy 340V w samochodzie osiąga tylko 17kW a dopiero przy 400V 20kW? Jaki ma zakres napięć?
moduł ma 150-750V

CCS sterownik 200-750v PONOC
ale jak widac przy 750V max tesle (340V ładowałem)
a energica (miala wysoki SoC i 315V nie chciala sie ładowac)

Po zmianie max na 410V energica dziala

50A zwykle podaja dla 400V wiec przy 75% tesla 3 leci w okolicac 18,5-19kW
 

szczur333

Zadomawiam się

szczur333

Zadomawiam się
ja nie sprzedaje raczej

PS ładowarka ma tryb manual gdzie mozemy ustawic napiecie docelowe i ampery i ładowac dowolny pakiet w zakresie 200-750 (mozliwe ze od 150V by działało ale pewny nie jestem)


nie musi byc po stronie auta sterownika CCS (jedynie kontaktor) bo przeciez nikt nie bedzie dawał VDC na piny bezposrednio

ewentulanie wywalic gniazdo i zlutowac na stałe do baterii
 

szczur333

Zadomawiam się
ludzie pisali ze przy DC tesla podgrzewa baterie bez wzgledu na moc ladowania

tesla 3 LR RWD 2018 - 72-80% ladowalem 20min wiec reanie weszlo okolo 17kWh
ikonki podgrzwania baterii nie widzialem wiec raczej sie nie podgrzewa
 

krzyss

Pionier e-mobilności
ludzie pisali ze przy DC tesla podgrzewa baterie bez wzgledu na moc ladowania

tesla 3 LR RWD 2018 - 72-80% ladowalem 20min wiec reanie weszlo okolo 17kWh
ikonki podgrzwania baterii nie widzialem wiec raczej sie nie podgrzewa
Podgrzewa :)
Chyba ze miales jakas bardzo ciepla.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
no to jeszcze raz:

1. tesla 3 US spec - wymiana ładowarki z 1F na 3F to koszt 5-7k
2. w przyszlosci rivan bedzie - wiec ładowanie w PL warunkach to max 7kW


3. znajomi na e-moto - ktos przyjdzie i co ? ma stac na greenwayu jak kołek jak moze podjechac do mnie i za free naładowac i pobawic sie przy okazji z psem ;)
Jasne, rozumiem punkt widzenia.
Nadal oczywiście uważam to za nieopłacalne, ale jako że to nie moja kasa, to wiadomo, że ktoś może mieć inne preferencje.

Osobiście raczej obniżam moc ładowania, żeby dopasować moc do produkcji ze słońca, nie kupuję też ładowarki 7 kW (żeby szybciej można ładować auta bez 3f), ale każdemu niech będzie wg jego własnych potrzeb i zachcianek.
 

szczur333

Zadomawiam się
Podgrzewa :)
Chyba ze miales jakas bardzo ciepla.
w nocy było 3*C, ładowałem jak było 10*C ale bateria pewnie była jakos pomiedzy, nie zauwazylem ikonki grzania baterii w apce, a nawet jak grzało to bardzo słabo

Jasne, rozumiem punkt widzenia.
Nadal oczywiście uważam to za nieopłacalne, ale jako że to nie moja kasa, to wiadomo, że ktoś może mieć inne preferencje.

Osobiście raczej obniżam moc ładowania, żeby dopasować moc do produkcji ze słońca, nie kupuję też ładowarki 7 kW (żeby szybciej można ładować auta bez 3f), ale każdemu niech będzie wg jego własnych potrzeb i zachcianek.
7kW 1F gdy mam 3F 20kWp PV to mało

dla ciebie moze bez sensu, tak jak dla mnie doplacanie 5-6k za czerwony lakier w tesli lub białe wnętrze itp
 
Top