Przetwornica dwukierunkowa

wojtekp

Nowy na Forum
czy istnieje coś takiego gotowego w sprzedaży? Chodzi o sytuacje, gdy jest awaria sieci energetycznej, mam naładowany samochód, i żeby ładowarka działała w drugą stronę jako inwerter i zapewniała zasilanie awaryjne domu z akumulatora tego samochodu, który jest przecież niemały.
40KWh, gdy w domu nie będe używał elektrycznych sprzętów kuchennych, to jak się będzie oszczędny to i na tydzień da rade.
A ja mam w planie zrobienie zasilania awaryjnego w domu. Dość dużo kasy na to wychodziło a tu przecież akumulator mam.
A jak trzeba będzie gdzieś samochodem pojechać to wtedy stary diesel jest jeszcze.
 

Norbert

Posiadacz elektryka
czy istnieje coś takiego gotowego w sprzedaży? Chodzi o sytuacje, gdy jest awaria sieci energetycznej, mam naładowany samochód, i żeby ładowarka działała w drugą stronę jako inwerter i zapewniała zasilanie awaryjne domu z akumulatora tego samochodu, który jest przecież niemały.
40KWh, gdy w domu nie będe używał elektrycznych sprzętów kuchennych, to jak się będzie oszczędny to i na tydzień da rade.
A ja mam w planie zrobienie zasilania awaryjnego w domu. Dość dużo kasy na to wychodziło a tu przecież akumulator mam.
A jak trzeba będzie gdzieś samochodem pojechać to wtedy stary diesel jest jeszcze.
Tak istnieje coś takiego - przy czym powstaje pytanie czy któreś auto obecnie obsługuje funkcję V2G czy coś w tym stylu.

Natomiast za "chwilę" opiszę rozwiązanie magazynu energii dla 'siebie' z kilkoma fajnymi funkcjami, w tym zwiększeniem mocy przyłącza z ZE, pracą wyspową, funkcją pracy PV w czasie gdy nie ma prądu z ZE itd, oraz magazynem energii w cenie ok. 2400zł za 8kW. :)

Wracając do auta - szkoda męczyć je na zasilanie domu, bo jakby nie było to skraca to żywotność.
 

p0li

Pionier e-mobilności
To ma być zasilanie awaryjne. Nie żadna ekoideologia z panelami.
Więc na żywotność większego wpływu mieć nie będzie.
jest cos takiego - jak na razie obsluguja to tylko samochody z chademo - poszukaj informacji pod haslem V2H
na forum tez cos juz o tym bylo

ewentualnie jesli zadowala cie awaryjne podanie 1 fazy o mocy do 1500W to auta na 800V rolce z korei poludniowej maja takie smieszne wtyczki podpinane do zlacza ladowania
 

p0li

Pionier e-mobilności
Wracając do auta - szkoda męczyć je na zasilanie domu, bo jakby nie było to skraca to żywotność.
wprost przeciwnie - dla akumulatora trancyjnego warunki pracy na zasilaniu domu to wakacje na Majorce
 

Norbert

Posiadacz elektryka
To ma być zasilanie awaryjne. Nie żadna ekoideologia z panelami.
Więc na żywotność większego wpływu mieć nie będzie.
Nigdzie nie napisałem, że musisz mieć do tego panele PV. Napisałem jedynie, że system pozwoli na ich prace (jeśli ktoś ma) w czasie gdy nie ma prądu od strony ZE.
 

wojtekp

Nowy na Forum
Nigdzie nie napisałem, że musisz mieć do tego panele PV. Napisałem jedynie, że system pozwoli na ich prace (jeśli ktoś ma) w czasie gdy nie ma prądu od strony ZE.
a to dobra rzecz. Paneli nie mam ale niewielką ilość może bym i kupił. Nie żeby być "eco" i "oszczędzać prąd" ale w razie awarii prądu
żeby troche jednak doładowały.
Czasy idą jakie idą. Wszystko jest możliwe.
 
Top