przygotowania do zimy e-C4

KrzysztofFly

Moderator
W ramach przygotowań do sezonu zimowego, mój e-C4 w ubiegłą sobotę otrzymał:
Komplet opon zimowych 195/60R18 SEMPERIT SPEED-GRIP 5, wraz z kompletem nowych oryginalnych felg Crosslight 18", czyli dokładnie tych samych które używane są na pierwszy montaż.
53.736.400.jpg
Pierwsze wrażenia bardzo pozytywne, bardzo dobra trakcja na śniegu (a napadało go u nas trochę w weekend)
Dodatkowo zamontowałem również oryginalne dywaniki "zimowe" zamiast materiałowych.
IMG_20221119_140426.jpg
 

p0li

Pionier e-mobilności
wanienkowe dywaniki i opony caloroczne to byly moje pierwsze zakupy (no i dashcam)
i w sumie tyle jesli chodzi o wydatki
a w temacie przygotowan do zimy - jeden z kolegow przyslonil chlodnice kawalkiem tworzywa w kolorze - czekam na opinie czy cos pomoglo :)
 

KrzysztofFly

Moderator
Zakupów dokonałem już dawno, po prostu dopiero w sobotę zamontowałem w samochodzie. Felgi zamówiłem 5 lipca, nie było nigdzie dostępności, jednak mi się nie spieszyło, dostałem je 23 sierpnia. W sumie cały czas jest problem z dostępnością, tak więc wcześniejszy zakup był dobrym pomysłem. Opony zakupiłem 25 sierpnia, tu z dostępnością nie ma problemów, jednak cena jest w tej chwili o 100zł wyższa.
 

Jarecki

Zadomawiam się
Też mam jakieś dywaniki gumowe w prezencie od ASO :) i nowe zimówki założyłem Alpin 6, w dedykowanym rozmiarze - na razie super!
Ale dla odmiany, zawsze można coś próbować udoskonalić w ogrzewaniu.
Nie mam grzanej kierownicy więc po odparowaniu szyb i podgrzaniu dupki, ustawiam 20 st. i nawiewy na siebie i nogi, (szyba juz nie zaparuje). Jest przyjemne ciepełko a nie spieprzają tak kilometry. Obecnie przy normalnej jeździe zużycie kilometrów x1,5 a nie x2.
Testuję również przesłonę dodatkową (foto), uprzednio zapoznawszy się z układem chłodzenia, co i Wam polecam. Są żaluzje!!!, więc ok 70% układu jest zimą zasłonięte, więc założyłem, że poniżej +10 można ograniczyć nieco przepływ powietrza i wlot błota, w czasie jazdy.
Dobrze byłoby znać parametry układu, przy jakich temp. się otwiera/zamyka, jaką temp ma bateria itd... ale skąd to brać???
 

Attachments

  • cooling ec41.jpg
    cooling ec41.jpg
    88,5 KB · Liczba wyświetleń: 26
  • przesłona ec4.jpg
    przesłona ec4.jpg
    75 KB · Liczba wyświetleń: 29
  • cooling ec4.png
    cooling ec4.png
    330,4 KB · Liczba wyświetleń: 34

KrzysztofFly

Moderator
Dobrze byłoby znać parametry układu, przy jakich temp. się otwiera/zamyka, jaką temp ma bateria itd... ale skąd to brać???
Temperaturę baterii i wiele innych parametrów sprawdzisz w aplikacji Car Scanner, tylko do tego potrzebujesz interfejs do OBD. Znajdziesz na ten temat więcej informacji np. tu:
 

Jarecki

Zadomawiam się
Czy zauważyłeś poprawę (zmniejszenie zużycia) po założeniu osłony?
Jeślil nawet, to jest to trudnomierzalne :). Nie mam czasu na eksperymenty, ale nie wykluczam, że kiedyś spróbuję.
 

Jarecki

Zadomawiam się
Temperaturę baterii i wiele innych parametrów sprawdzisz w aplikacji Car Scanner, tylko do tego potrzebujesz interfejs do OBD. Znajdziesz na ten temat więcej informacji np. tu:
Niestety, nie mogę się połączyć moim ELMem z autem, nie wiem dlaczego, moje inne auta łączą się ładnie. Poza tym wymaga to rozbierania plastików, a w zimie to się zazwyczaj kończy złamaniami...
 

p0li

Pionier e-mobilności
bey stresu - ten plastik jest mocowany w takich sprytnych metalowych zatrzaskach
a jak się boisz częstego rozbieraia to kup za parę dudków przedłużkę do OBD 15cm i powieś pod kolumną - ja tak zrobiłem i już nie walczę z plastikami :)
 

KrzysztofFly

Moderator
bey stresu - ten plastik jest mocowany w takich sprytnych metalowych zatrzaskach
a jak się boisz częstego rozbieraia to kup za parę dudków przedłużkę do OBD 15cm i powieś pod kolumną - ja tak zrobiłem i już nie walczę z plastikami :)
Ja u siebie wypiąłem gniazdo z mocowania i mam podpięty interfejs na stałe, a jak ostatnio byłem na przeglądzie w serwisie, to wpiąłem gniazdo OBD na swoje miejsce na czas przeglądu. Mam przejściówkę jednak po jej wpięciu i tak nie można było zamknąć klapki, więc takie rozwiązanie było prostsze.
 
Top