Przygotowanie instalacji elektr/montaż wallboksa w domu przed zakupem samochodu elektrycznego

Michal

Moderator
Niestety po dotknięciu słupka pojawia się tylko informacja o jego sumarycznej wartości - nie da się sprawdzić dokładnie ilości naładowanych kWh w podziale na poszczególne źródła i w związku z tym określić ile naładowaliśmy danego miesiąca / dnia z Wall Chargera..
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Ilu to tak doklaenie analizuje ? Znam kilku posiadaczy elektryków, dosyć blisko... I nikt z nich, po za ogolnymi danymi, nie drąży tematu . C
Więc te dane są dla pasjonatów i dla nich niektóre z walboksy je oferują. Też sami zainteresowani sobie coś rzeźbią.
To jak z paliwem zawsze są tacy co prowadzą zeszyty tankowań, lub bawią się w jazdę super oszczedną. OK to fajne i nic mi do tego. Ale naprawdę to niewielu interesuje, aż tak dokładnie.

Wracając do tematu, przygotowania instalacji, zawsze polecam. ZRÓB SOBIE GNIAZDO SIŁOWE Minimum 3x 16A lub lepiej 3x32A ( to rozwojowo), a resztę się zobaczy jak auto stanie obok.
Evese Tesli i inne tu polecane można kupić szukając jak najtaniej, reszta to jak z funkcjami mikrofalówki. Jest ich wiele a korzystamy najczęściej z jednego przycisku. I kilku ustawień Pstryczek na kablu jest przydatny, ale są i kable z pryczkami i ekstra breloki itp. Niemniej Teslowskiej evse ma to w dobrej cenie, jeśli tym autem ma być Tesla

Tesla ma sredni timer ale dobre ustawianie mocy . Do tego apke, która zawsze załatwi sprawę Idzie to ogarnąć a tylko dla super ciekawskich przyda się rozbudowane evse..
Gdy się nie da to zwykle mocne dobrze skręcone dla 230cv, najlepiej natynkowe, z grubymi kablami
 
Last edited:

KrzysztofFly

Moderator
Mam pytanie odnośnie wallboxa Tesli 3 generacji. Czy po sparowaniu go z telefonem można zobaczyć jaka jest aktualna moc ładowania i ile zostało pobrane energii dla tego cyklu ładowania oraz czy jest dostępne łączne zużycie energii ładowania w danym miesiącu i roku? A jeśli nie to czy inne wallboxy dają takie informacje?
W sumie po sparowaniu WC ze swoją siecią WiFi, zyskujesz dostęp do danych statystycznych oraz parametrów zasilania. Są to niestety podstawowe dane, takie jak: ilość energii zużyta podczas ostatniej sesji ładowania, całkowita ilość cykli ładowania od początku użytkowania, całkowita ilość energii doładowana przez WC, całkowity czas ładowań, temperatura WC i wtyczki, całkowity czas pracy, oraz napięcia i amperaż na poszczególnych fazach.
365385125_1340039663561405_1919273876359530074_n.jpg365402225_1014635429898030_5118703172312514372_n.jpg

Oczywiście aby podejrzeć te dane, musisz skorzystać z aplikacji na telefon, np. dla Androida będą to WallConnector Plus oraz Wall-e Wall Connector. Temat obu aplikacji poruszany był tu na forum, o ile mnie pamięć nie myli, to autor tego drugiego jest tu obecny na forum.
Zapewne są także inne aplikacje na Androida i Iphona, które maja zapewne zbliżone funkcje.
Więc jeśli ktoś bardzo chce, to może sobie np. raz w miesiącu spisać stan licznika w aplikacji i użyć go do swoich statystyk.
Fakt jest taki, że w Tesli olali całkowicie temat statystyk, mój poprzedni Wallbox BS20, w wersji z WiFi przechowywał zdecydowanie więcej informacji o każdej poszczególnej sesji ładowania.
 

Attachments

  • 365385125_1340039663561405_1919273876359530074_n.jpg
    365385125_1340039663561405_1919273876359530074_n.jpg
    64,9 KB · Liczba wyświetleń: 2
  • 365402225_1014635429898030_5118703172312514372_n.jpg
    365402225_1014635429898030_5118703172312514372_n.jpg
    62,9 KB · Liczba wyświetleń: 2

Robur82

TM3 SR HL 24 Enyaq 80 23r
Nie chcą pewnie żeby użytkownicy wiedzieli ile faktycznie energii idzie z licznika do auta, bo pewnie rozjechały by sie rachunki z tym ile zuzycia pokazuje tesla na tablecie
typu przejachane 400km, zyżycie na tablecie 15kwh/100, a ze słupka w garażu zeszło 72kwh
Pewnie teraz latem nie ma tragedii, dopiero zimą będą rozbieżności
 

aadamuss

Posiadacz elektryka
Nawet jak policzysz ze stratami to niech będzie 25 kWh. Za możliwość zdalnego ogrzewania/klimatyzowania w zamkniętym garażu i tak warto :)
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Nie chcą pewnie żeby użytkownicy wiedzieli ile faktycznie energii idzie z licznika do auta, bo pewnie rozjechały by sie rachunki z tym ile zuzycia pokazuje tesla na tablecie
typu przejachane 400km, zyżycie na tablecie 15kwh/100, a ze słupka w garażu zeszło 72kwh
Pewnie teraz latem nie ma tragedii, dopiero zimą będą rozbieżności
Badałem, sprawdzałem na "przedliczniku ", ładując różnymi mocami gdzie w garażu było ok 10 st C i strat u mnie nie było. Samochód nie po jeździe a stojący normwlnie. Oczywiście nie stosując przygotowania i klimatyzacji gdy jest podłączony. Ale nawet wtedy chyba Tesla pokazuje że bierze?

Gdzie tu są o tym posty.
 

EPI Energia Invest

Zadomawiam się
kupują TMY, mam w garażu gniazda 3 fazowe 16a, potrzebuje jeszcze coś? Czy wszystko jest na wyposażeniu auta, bo gdzieś czytałem że tesla ma tylko ładowarkę 1 fazą.
W garażu mam załóżmy to 3 fazowe gniazdo 16a, biorę nocną taryfę c12n w godzinach 1h-5h za 1,05 brutto, w tym czasie prąd pobierają 2 lampy 165w, mogę jakoś obniżyć prąd ładowania z poziomu tableta tesli lub jakieś aplikacji np na 15a, żeby korków nie wywaliło?
Podejrzewam, że muszę kupić jakiś kabel którym podłącze teslę z 3 fazowym gniazdem.
Najpierw sprawdź jakim przewodem jest zasilane to gniazdo 3f ,jak jest zabezpieczone i długość tej trasy kablowej .
Przy ładowaniu elektryka punkt zasilania będzie obciążony przez wiele godzin to nie jest chwilowe obciążenie twojej sieci tylko długotrwałe i dużą mocą.
 

EPI Energia Invest

Zadomawiam się
Tesla Y daje jednofazową ładowarkę mocy 7,4kw, wieć żeby to wykorzystać musze mieć bezpiecznik 32a (230vx32A)
Jeżeli mam bezpiecznik 16A. x230v=3,7A
Czy ta przejściówka o której piszesz coś pomoże?
Jeżeli nie to taryfa c12n 1h-5h rano nie da rady.
4godziny ładowania x 3,7KW= niecałe 15kwh w taniej stawce
Tak jak pisałem wcześniej sam bezpiecznik(odpowiednio większy) nie załatwi sprawy był na elektrowozie nawet ost. artykuł o ładowaniu i minimalnej mocy ładowania. Upewnij się jaki jest stan instalacji ,jakie przekroje i jakie długotrwałe obciążenie takim prądem jest dla niej bezpieczne .
 

nnnnn

Pionier e-mobilności
Mam podobnie, dom wybudowany w 2019/20, wprowadzałem zmiany, rozmawiałem z wykonawcą, że bedzie fotowoltaika że będzie EV, że gniazdo 32A siłowe potrzebuję. Wszystko pięknie tylko na jakich kablach ta duża siła? Na 2.5mm2.... Dobrze że nie odpaliłem ładowania z pełną mocą. Dorzuciłem drugie gniazdo na 32A i przewodzie 6mm2.
 

nabrU

Moderator
Mam podobnie, dom wybudowany w 2019/20, wprowadzałem zmiany, rozmawiałem z wykonawcą, że bedzie fotowoltaika że będzie EV, że gniazdo 32A siłowe potrzebuję. Wszystko pięknie tylko na jakich kablach ta duża siła? Na 2.5mm2.... Dobrze że nie odpaliłem ładowania z pełną mocą. Dorzuciłem drugie gniazdo na 32A i przewodzie 6mm2.

Wszystko zależy jaka jest długość kabla z rozdzielni do gniazda / EVSE. Ja mam jakieś 25m kabla z rozdzielni za licznikiem głównym do wolnostojącego garażu i mam to zrobione na kablu zbrojonym SWA o przekroju żył 10mm2 + Cat6.
 
Top