Ranking kart / aplikacji roamingowych do ładowania EV

lookash_c

Pionier e-mobilności
Elocity wypowiedziało jednostronnie roaming firmie Equay.
Już się tanio kartą Equay na Elocity/Budimexie/Noxo nie naładujemy...
Przy okazji ostatniego wyjazdu miałem okazję spróbować i faktycznie kicha. W aplikacji stacja widoczna, ceny podane, ale uruchomić się nie da. Napiszę do Equay w tej sprawie.
 

Adonis

Nowy na Forum
mobility+ , Taryfa S 59ct/kWh, moja apk z Niemiec, konto bankowe ING-DiBa.
Przykłady cenowe, nie sprawdziłem bo tym razem do Polski przyjechałem spalinówką.
GreenWay, Francuska 11 44-240 Żory, CCS 50kW, 89ct/kWh
Noxo, Katowicka 10 44-240 Żory, CCS 60kW, 69ct/kWh
Power Dot, Malinowa 44-240 Żory, CCS 187,5 kW, 69ct/kWh
Tauron, Wodzisławska 3A 44-240 Żory, Typ2 22kW, 89ct/kWh
Mapa ładowarek
 

nabrU

Pionier e-mobilności
EnBW tanie nie jest plus zapewne nieosiągalne dla Polaka (vide polskie problemy z Shell Recharge). SuC i Ionity chyba są cenowo nie do pobicia.
 

lookash_c

Pionier e-mobilności
Przy okazji ostatniego wyjazdu miałem okazję spróbować i faktycznie kicha. W aplikacji stacja widoczna, ceny podane, ale uruchomić się nie da. Napiszę do Equay w tej sprawie.
Dostałem odpowiedź:
"(...) Potwierdzam jednostronne wyłączenie usługi roamingu (od 01.03.2024) przez Elocity uniemożliwiające ładowanie pojazdu przez karty Equay.
Po nieudanych próbach polubownego załatwienia sprawy pracujemy and usunięciem widoczności stacji Elocity i powiązanych podmiotów z naszej aplikacji. (...)"

Szkoda, ale czułem że tak atrakcyjne stawki nie mają w dłuższej perspektywie szans na utrzymanie :)
 

chris89

Fachowiec
Przeleciałem ten temat bo dzisiaj się niemiło zaskoczyłem przy DKV, otóż na Lidl jest 1,99 brutto, a przez DKV 2,52 :) więc zacząłem szperać i tak myślę, taki np. Shell Recharge.. niby fajne bo ma tyle firm pod jedną kartą, ale przecież przez niego na zwykłym Tauron 11kw to 2,53 zł, a bezpośrednio 1,6. Ten sam Lidl 3,64 (!!!). Przy takiej różnicy to lepiej mieć jednak 10 różnych kart i aplikacji bo ładując 40kw przepłacamy dobre 40-60 zł to na księgową wystarczy kilkukrotnie. Tymbardziej Ci, którzy na firmę nie biorą.

Zastanawia mnie jednak to podejście Wasze do wakacji, dlaczego nie ładować na SC Tesli? Chyba najtaniej i w zasadzie w trasy chyba wystarczające? Sprawdziłem sobie kilka wycieczek i generalnie pokazuje, że wszystkie obskoczę na SC. Jest jakiś inny powód czy po prostu chodzi o latanie w miejsca gdzie nie ma dostępu do SC Tesli?
 

KrzysztofFly

Moderator
Zastanawia mnie jednak to podejście Wasze do wakacji, dlaczego nie ładować na SC Tesli? Chyba najtaniej i w zasadzie w trasy chyba wystarczające? Sprawdziłem sobie kilka wycieczek i generalnie pokazuje, że wszystkie obskoczę na SC. Jest jakiś inny powód czy po prostu chodzi o latanie w miejsca gdzie nie ma dostępu do SC Tesli?
Pewnie dlatego, że nie wszyscy mają Teslę ;) Druga rzecz, że nie we wszystkich krajach jest "gęsto" od lokalizacji SuC, a także nie wszędzie i nie wszystkie SuC są otwarte dla nie Tesli.
 

nabrU

Pionier e-mobilności
Jak zwykle wszystko zależy od kierunku wyjazdu: jeśli byłe demoludy - to gorzej, jeśli stara Europa tzw. Zachodnia - to można po samych SuC nawet nie Teslą.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Przeleciałem ten temat bo dzisiaj się niemiło zaskoczyłem przy DKV, otóż na Lidl jest 1,99 brutto, a przez DKV 2,52 :) więc zacząłem szperać i tak myślę, taki np. Shell Recharge.. niby fajne bo ma tyle firm pod jedną kartą, ale przecież przez niego na zwykłym Tauron 11kw to 2,53 zł, a bezpośrednio 1,6. Ten sam Lidl 3,64 (!!!). Przy takiej różnicy to lepiej mieć jednak 10 różnych kart
Było do przewidzenia.
Dlatego te wszystkie zagraniczne karty można sobie w buty wsadzić, bo w ten sposób koszty tylko podwyższasz, zamiast ograniczać.

Na dziś na dalsze podróże tylko abo od Ionity lub Tesli (tam gdzie zadziała).
Albo oba naraz na wszelki wypadek.
 
Top