Realne zużycie energii na Autostradzie przy gpsowym 140km/h, jakieś linki do testów

Robur82

TM3 SR HL 24 Enyaq 80 23r
Skoro mam elektrykiem jeździć w trasy to potrzebuje danych z realnej jazdy, a nie naciąganych testów zakochanych użytkowników EV. Nie chcę słuchać, że zwolnisz do 120 czy 110 i niewiele później dojedziesz. Jak taka podróż 140 autostradą wygląda w warunkach zimowych, opadach śniegu. Na razie widzę, że jedyne auto w rozsądniej cenie którym da się tak jechać jest Tesla3 jakieś 25kwh/100 chyba. Tesla Y 30kwh/100, EV 6 i Loniq5 przy 140 grubo ponad 30kwh, Więc realnie przejadą 200k max 250km, więc w podrózy 1,5h jazdy i ponownie zwiedzanie stacji ładowania przez jakies 40min albo więcej.
Jest coś na rynku co zużyje na autostradzie podobną ilość energii co Tela 3, ale ma bagażnik do którego coś załaduje się?
Jak ktoś ma test elektryka z boxem na dachy lub rowerami chętnie obejrzę, oczywiście nie goscia co ciągnie się 90-100km/h, wiadomo że opory powietrza mocno skróca zasięg.
Jak przeglądam Youtuba i filmiki ludzi testujących elektryki to mnie krew zalewa, jeżeli jest to test auta która z założenia ma latać koło domu to jak najbardziej spoko. Ale jak gość pokazuje film o podróży set albo tysięcy km i jedzie z krakowa nad morze przez Wolbrom Koniecpol, póżniej wyjeżdża na A1 za Częstochową i ciągnie się w robotach do Łodzi, a następnie jedzie w rzędzie za tirami i tylko w jego lewej szybie widzę kolejne mijające go non stop pojazdy. Teksty stanołem na kawę ale nie musiałem, bo ładowałem się wcześniej, ale jestem zmęczony, a na porzednim parkingu nawet kawy nie można kupić.
Potrzebuje realnego/prawdziwego nienaciąganego tekstu obiektywnego gościa, a nie człowieka który ma zajawkę na EV i wszystko naciąga na korzyśc, albo obraca w małe niedogodności. Przepisowa prędkość na Autostradach w PL 140 , a 130 w całej Europie + niecałe 10km/h tolerancji i chciałbym jechać jak kążdy.
Jak pojadę dieslem o takiej wadze i taką prędkością jak elektryki w testch to 4l/100 nie przekrączę a niektórymi zejdę do 3l/100. Na długiej trasie będe tankował prąd po cenach komercyjnych z ładowarek, odpowiedź jest jasna
Wiem że w mieście i tankowaniu z domowego gniazdka albo fotowoltaiki elektryk jest nie do pobicia, pod warunkiem że przejedziesz w ten sposób ze 20tys/rok minimum
 

cooler

Pionier e-mobilności
Jakbyś miał się ładować tylko na DC, a tak jest w dalszej trasie to mi wychodzi podobnie do mego wielkiego paliwozernego 3.5lV6:
22kWh/100km przy cenie 2.85kWh na SC to jest 62.70pln
Przy cenie 6.5pln/l wychodzi prawie 10l, a tyle mniej więcej mi pali mój potwór.
Jak zaladujesz się na Ionity, to jest już dużo gorzej, bo odpowiednik 12l 95-ki.
A to wszystko zimą przy prędkościach ok 120-130, więc bez szaleństw.
 

Kuba K.

Posiadacz elektryka
Jakbyś miał się ładować tylko na DC, a tak jest w dalszej trasie to mi wychodzi podobnie do mego wielkiego paliwozernego 3.5lV6:
22kWh/100km przy cenie 2.85kWh na SC to jest 62.70pln
Przy cenie 6.5pln/l wychodzi prawie 10l, a tyle mniej więcej mi pali mój potwór.
Jak zaladujesz się na Ionity, to jest już dużo gorzej, bo odpowiednik 12l 95-ki.
Czemu mam ładować drogo w SuC a Ty taniej niż widze na pylonach stacji? W tym miesiącu na GW place max 1.82kWh
 

KKL

Posiadacz elektryka
Potwierdzam :)

Czytając to wszystko mam wrażenie jakby ktoś napisał „Kupiłem sobie Fiata Pandę, te auta sportowe to jednak są ****owe” oparte na doświadczeniach jazdy Panda.

To ze Kia Soul która jest ewidentnie autem miejskim Ci tyle spała w trasie to nie oznacza ze jazda elektrykiem jest mniej wygodna od ICE.

Jadąc Tesla równo z Tobą (Twoja Insignia) Ty będziesz mieć na liczniku 130 a ja Tesla 118 (różnica w CAN a GPS). Tobie komputer pokładowy pokaże 5.7 a realnie 6.5-7 litrów. Mi pokaże 20kwh a może i mniej. (Co do strat jak się ładujesz na 11kw to wynosi tylko 4%)

I nagle wszystkie Twoje wyliczenia idą o kant dupy rozbić.

A nawet jak wyjdzie Ci ze jazda ICE jest tylko ileś tam droższa od Tesli to nadal porównujesz Insignie, która zanim załapie ze ma
wystartować to Tesla już jest na następnych światłach. Jak wezmiemy inne auta które maja powyżej 300 koni i podobne osiągi to im spalanie na takiej trasie wychodzi powyżej 12 litrów.
Tak tak.. z komputerowego 5.7 robisz 7.. no sorry, ale nie przesadzaj. Nie ma rozjazdu między komputerem a realem na poziomie ponad 20%. W elektrycznym zaślepieniu już przestań głosić takie herezje.

Poza tym ja nie porównuje Insigni do Tesli. Jezu, bielmo na oczach zasłoniło ci postrzeganie świata. Napisałem tylko, że wg komputera moja Insignia spaliła 5.7l na 817km trasy w cyklu 2/3 trasa, 1/3 miasto. Do tego napisałem, że jadąc soulem musiałbym ładować co najmniej 2x na tej trasie, jak nie trzy. Tesle też byś dwa razy ładował plus prąd wywieziony z domu.

Nie odnoszę się do tego, ile ta Tesla ma do setki i nigdzie nie napisałem, że zostawiam Insignia elektryki na światłach. Poza tym w takim razie pokaż mi zima jadąc Tesla, te 20kWh jadąc tak samo komfortowo i w tym samym czasie co ja to przejechałem ICE. Latem, luz.. ale zima, zapomnij. Tesla to nie jest cud świata. Mam wrażenie, że niektórzy, oszaleli na jej punkcie tutaj. To że mam Soula to mój wybór, bo szukałem auta w maju na już,i to było jedyne auto elektryczne, które udało mi się znaleźć od ręki. Gdybym mógł wtedy od ręki mieć EV6 czy Teslę, to bym kupił takowa. Oddawałem sluzbowe 520d i potrzebowałem szybko drugie auto w rodzinie. Chciałem BEV i kupiłem i jestem zadowolony.

Radzę zdjąć klapki z oczu i spojrzeć na świat bez nich. Nie jest tak, że ICE jest beee.. a BEV idealne..i vice versa. Jazda każdym ma plusy, minusy i kompromisy. I obiektywnie stwierdzam, że zima w trasie kompromisów i minusów jest więcej w BEV. I tak, będę twierdził że zima jazda BEV jest mniej wygodna niż ICE. Na trasie. Twoje prawo twierdzić inaczej.

Aha, i strata 4% na ładowarce 11kW to też mit.. mam ładowarkę 11kWh w garażu i straty są bliżej 8-10% niż 4%. Tak samo, jak komputer Insigni nie zaniża spalania o 20% tylko prędzej 10%. Masz swoje dane.. to się ich trzymaj i bądź zdrów... Ja wiem ile za benzynę place i ile leje do baku. A tankuje bardzo rzadko, bo na co dzień głównie jeżdżę BEV :)
 
Last edited:

Kuba K.

Posiadacz elektryka
Ciekawe wyliczenie. Widzę jednak błąd: zakładasz maksymalną teoretycznie możliwą sprawność przez cały czas. Więc bezpieczniej by było może założyć 30%, wtedy masz już podobne zużycie - ok 18kWh przy średniej 87kmph i pewnie to jest realne.
ICE rzadko pracuje w idealnym zakresie prędkości i obciążenia
Właśnie na długiej trasie z równa prędkością samochód powinien pracowac w okolicach optimum. Po to ma wielostopniowa skrzynie biegów. Sprawności diesli na poziomie 40% to lata 00 zakładam ze jest postęp który pokryje suboptymalny punkt pracy
 

cooler

Pionier e-mobilności
Czemu mam ładować drogo w SuC a Ty taniej niż widze na pylonach stacji? W tym miesiącu na GW place max 1.82kWh
Tyle płace w mojej okolicy za 95
Jakim sposobem masz tak tanio na GW? Każdy bez opłacania jakiś abonamentów może mieć tak tanio?
 
Last edited:

Kuba K.

Posiadacz elektryka
Tyle płace w mojej okolicy za 95
Jakim sposobem masz tak tanio na GW? Każdy bez opłacania jakiś abonamentów może mieć tak tanio?
A czemu bez opłacania abonamentu? Ja mówię o realnym koszcie który ponoszę.
I tak praktycznie każdy może taki mieć.
 

nabrU

Moderator
Czytam sobie ten wątek i uśmiecham się pod nosem: dorośli faceci a sprzeczają się jak dzieci w piaskownicy :ROFLMAO:.
Już tu kiedyś pisałem: co mnie interesuje ile Kowalskiemu pali jego ICE czy BEV, czy to spalanie realne czy spod 'grubego palca', czy jedzie 2 godziny czy 10 bez przerwy. Nic mi do tego... i nie ma co tu udowadniać, że 'moje jest mojsze'.
Ludzie w PL za bardzo interesują się życiem innych, zamiast zająć się swoimi sprawami....
 

Michal

Moderator
Niby tak ale takie przykłady anegdotyczne zostają później w necie na wieki i szerzą głupoty. Podchwyci jakiś syfny portal w stylu antyweb i będzie artykuł, a jednak to nie prawda.
 

KKL

Posiadacz elektryka
A tak z ciekawości, jakie głupoty do podchwycenia przez antyweb tu padły? Ja zauważylem tylko durna rozmowę, że niemożliwe by Insignia spaliła 5.7l 😂. Spoko, niemożliwe. Kropka.

Co więcej? Bo że elektrykiem się taniej (przy ładowaniu z gniazdka w domu) jeździ po mieście to prawda.. w trasie? Jak się odpowiednio ja zaplanuje, ma się abo i akurat jest promocja na GW z Visa na -30% i na dodatek jedzie się delikatnie, max 130km/h Tesla (innym BEV być może już się tak nie da) wywożąc z domu 350km zasięgu przy tej prędkości.. tez prawda.. ale zauważ ile masz przy jeździe elektrykiem warunków by to się zadziało. Będzie luty, koniec promki w GW i już model się wywraca. Ale od kwietnia będzie cieplej to i zasięgi zaczną rosnąć...

Ja osobiście bardzo lubię jeździć elektrykiem. W mieście i latem w trasy jest super. W trasę też nim jeździłem zima, dwukrotnie do Szczecina. Ale jak ostatnio wyciągnąłem swojego ICE w trasę pierwszy raz od ponad roku, to zwyczajnie było mi wygodniej. Nie myślałem o ładowaniu, nie myślałem, że jak zwiększę temperature w aucie to mi spadnie zasięg.. czy było taniej? Pewnie nie (mimo spania 5.7 czy niech to będzie nawet i 7, jak niektórzy sugerują,że aż o tyle się komputer myli).. ale wygodniej, tak..

Zresztą sam tu wrzucałem ostatnio artykuł z Auto Świata kolegi, co Tesla w grudniu do Hiszpanii pojechał.. i to był pozytywny artykuł. Ale sam go nauczyłem JuicePassa i doradziłem, by olał SuC... Dzięki temu przejechał trasę wygodnie na Ionity z cena 38zl za 100km. Ale Polska to inny świat i inny komfort jazdy. Szczególnie zima..
 

Kuba K.

Posiadacz elektryka
A tak z ciekawości, jakie głupoty do podchwycenia przez antyweb tu padły? Ja zauważylem tylko durna rozmowę, że niemożliwe by Insignia spaliła 5.7l 😂. Spoko, niemożliwe. Kropka.
Ja bym powiedział ze może tyle palić w takich warunkach, to nie jest naginanie fizyki i np. 12kWh/100.
Zastanawiam się natomiast czy w warunkach gdzie trzeba mieć dwa auta i obydwa jeżdżą po 40km dziennie i czasem gdzieś dalej trzeba mieć „dla wygody” trzecie ICE albo zrezygnować z jednego BEV. Bo dla mnie właśnie te dwa BEV są wygodą, oszczędnością czasu i nerwów.
 

Najnowsze dyskusje

Top