Rekuperacja zimą

Bronek

Pionier e-mobilności
Z tego co wiem to mozna przy pomocy s3xy buttons ale ja nie widze tejpotrzeby wiec nie testowałem
Poniwaz ta funkcja nie bedzie pokazywana jak tez wiele innych. Ja mam ten dodatkowy telefon spejalnie do tego


Screenshot_20231123_140039_copy_768x1558.jpg


 
Last edited:

zibizz1

Pionier e-mobilności
LR i Performance normalnie przy lekkiej jeździe używa głównie jednej osi, dopiero przy pierwszym wiekszym zerwaniu przeczpności przełacza się w tryb śniegowy i wtedy nawet przy lekkiej jeździe używa zarówno do jazdy i rekuperacji 2 osi. Polecam po wyruszeniu przy małej prędkości wcisnąć mocniej pedał przyspieszenia żeby koła zabuksowały, wtedy odrazu przełączy sie w ten tryb śniegowy. s3xy buttons jeszcze pozwala to zauważyć czy auto używa 2 inwerterów czy jednego.

Polecam też włączenie dodatkowo opcji "ruszanie na śliskim" czy jakoś tak i jazda w trybie chill. No i pozostaje nauka operowania pedałem. Waro 3-7 dni sie przemęczyć. Moim zdaniem w śniegu nawet bezpieczniej bo jednak rekuperacja jest słabsza niż hamulce. Tryb chill wygładza input więc nawet jak zdejmiemy nogę to rekuperacja wchodzi płynnie. Jazda bez rekuperacji (0%) jest jak jazda spaliniakiem na luzie a nawet bardziej bo jeszcze troszke wolniej zwalnia, wydaje się że toczy się w nieskończoność. Można sobie przetestowac włączając neutralny w trakcie jazdy.
 

aadamuss

Pionier e-mobilności
Rekuperacji to nie zmienia, jedno chyba zatrzymuje auto do zera drugie cały czas się turla.
U mnie przy LR i zimowch oponach nie jestem w stanie wprowadzić auta w poślizg nawet wtedy kiedy jadąc z górki po śniegu gwałtownie odejmuje gaz. Jedzie stabilnie jak walec.
 

Riki83

Zadomawiam się
aaa to super! ja wlasnie tego sie balem... dzis byl test na sniegu i racja. Ani razu mi nie wpadl w poslizg..... a co do pelzania - to po wyhamowaniu jedzie tak odrobine szybciej jak przy funkcji toczenia. tylko opcja HOLD zatrzymuje auto do zera po puszczeniu gazu.
Fajna rzecz z mercedesa zessana - przy opcji pełzania lub toczenia - mocniejsze wciśnięcie hamulca uruchania AUTOHOLD. Dla mnie idealne rozwiązanie w korkach - a nie lubie w Tesli funkcji HOLD.
 

TomRS

Pionier e-mobilności
Akurat dzisiaj obejrzałem ciekawy materiał na temat rekuperacji. Jako przykład posłużyły Porsche Taycan i Fiat e 500. Różnica w efektywności spora na korzyść Porsche, ale tego można się było spodziewać. Ciekawa była też wzmianka inżyniera Porsche, że Taycan automatycznie co jakiś czas podczas hamowania zmniejsza udział rekuperacji, żeby wymusić udział hamulca hydraulicznego (żeby się nie zastał i cały czas był sprawny). Czy w Tesli też to tak działa, że jak lekko używamy pedału hamulca, to aktywna jest tylko rekuperacja a przy mocniejszym wciśnięciu pedału dochodzi do tego klasyczny hamulec ?

 

TomRS

Pionier e-mobilności
Masz o tym hamowaniu w instrukcji. Tak, Tesla też co jakiś czas wymusza użycia klocków, mimo, że mogłaby rekuperować dalej.
Nie mam jeszcze auta, jak kupię to zagłębię się w instrukcji. Takie czytanie na sucho niewiele daje wg mnie.
Ja z racji swoich korzeni wyścigowo/oesowych lubię używać dosyć konkretnie hamulca, do różnych celów. Ciekaw jestem, jak się odnajdę w Tesli na dłuższą metę ;) Na jeździe próbnej zwróciłem tylko uwagę, że TM3P zupełnie nie lubi dohamowania lewą nogą, zaraz się irytuje i wyświetla komunikaty o odcięciu mocy ;)
 

Michal

Moderator
W TM3P masz track mode do jazdy na torze i rekuperację możesz zupełnie wyłączyć. Wtedy też da się hamować lewa nogą. Tak się normalnie nie jeździ po drogach, więc dobrze się zachowuje bez tego.
 
Top