Rekuperator - B działanie.

Kuba K.

Posiadacz elektryka
To jest ciekawy temat w samochodach stelantis i dla mnie zupełnie niepojęte dlaczego nie mogą domyślnie mieć tego włączonego albo chociaż zapamiętywać ustawienie pomiędzy jazdami. Żona się wkurza, że musi to włączać pomiędzy jazdami żeby chociaż trochę przypominało jazdę Teslą. A już zupełnie nie rozumiem jaki jest problem zaimplementować one-pedal ....
Tak samo jest w Renault i grupie VW zawsze domyślnie D zamiast pamiętać ostatnie ustawienie
 

KrzysztofFly

Moderator
Nie mam doświadczenia z one pedal, jednak z mojego doświadczenia powiem tak, jak jeżdżę sam to lubię jeździć w trybie B, jednak kiedy pasażerem jest moja żona, to ona strasznie nie lubi jak rekuperacja jest w trybie B, ponieważ ma odczucie zbyt gwałtownego zwalniania, takiego mało płynnego. Więc jeśli już, to najczęściej tylko podczas jazdy w mieście włączam B. Ona sama nigdy nie używa B, tylko dozuje siłę hamowania pedałem hamulca. Ciężko więc ocenić czy to dobrze czy źle, że nie zapamiętuje tego ustawienia.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Rozwiązaniem są profile kierowców ;)

P.S. W leafie I też nie pamiętał rekuperacji B, tylko zawsze startował na D. Nissan tłumaczył się wtedy tak, że to jest bezpieczniejsze dla kierowców bo leaf I w trybie B na lodzie mógł rekuperacją zablokować przednie koła. Nie wiem jak jest w innych autach.
P.S.2 Przez 6 lat jazdy różnymi elektrykami i ponad 100tys km nimi zrobionymi w życiu nie straciłem panowania nad przednią osią z powodu rekuperacji kół na lodzie/śniegu/wodzie.
 

KrzysztofFly

Moderator
Rozwiązaniem są profile kierowców ;)
Ale to chyba tylko w Tesli by zadziałało ;) U nas profile kierowcy niewiele zmieniają. Do tego nawet nie idzie ich powiązać z kluczykiem.
 

slaveq

Pionier e-mobilności
Ale to chyba tylko w Tesli by zadziałało ;) U nas profile kierowcy niewiele zmieniają. Do tego nawet nie idzie ich powiązać z kluczykiem.
Jakby to ktoś normalny robił to by można w opcjach mieć przełącznik "zachowaj ustawienia rekuperacji pomiędzy podróżami" no ale to legacy automotive tutaj co by nie robili to im wyjdzie passat w turbodieslu :). Rozwiązania w stylu przycisku włącz silnik dalej w formie :).
 

KrzysztofFly

Moderator
Jakby to ktoś normalny robił to by można w opcjach mieć przełącznik "zachowaj ustawienia rekuperacji pomiędzy podróżami" no ale to legacy automotive tutaj co by nie robili to im wyjdzie passat w turbodieslu :). Rozwiązania w stylu przycisku włącz silnik dalej w formie :).
Przecież oni nawet w aplikacji nie potrafią zachować ustawień logowania. Ja na przykład dzisiaj musiałem się trzy razy od nowa logować do aplikacji (email/hasło/PIN) bo zapomniał. Kiedyś wystarczyło raz na kilka/kilkanaście dni podać PIN przy uruchamianiu. W sumie to i tak nie jest jeszcze tak źle, może niedługo będziemy się przed każdym użyciem aplikacji od nowa rejestrować na serwerze ;);););)
 

slaveq

Pionier e-mobilności
Przecież oni nawet w aplikacji nie potrafią zachować ustawień logowania. Ja na przykład dzisiaj musiałem się trzy razy od nowa logować do aplikacji (email/hasło/PIN) bo zapomniał. Kiedyś wystarczyło raz na kilka/kilkanaście dni podać PIN przy uruchamianiu. W sumie to i tak nie jest jeszcze tak źle, może niedługo będziemy się przed każdym użyciem aplikacji od nowa rejestrować na serwerze ;);););)
Tak wiem, mam apkę od Peugeota. Może i nie za szybka ale za to ma mało funkcjonalności :). Mogliby dodać jeszcze takie reklamy darmowych gier mobilnych wyskakujące na cały ekran, to przynajmniej by umiliło niemiłosierne czasy oczekiwania na aktualizację poziomu baterii :).
 

p0li

Pionier e-mobilności
Z całym szacunkiem, dopiero od dwóch tygodni jeżdżę swoim e-c4 - wraz z trybem B maleje bezwładność toczącego się pojazdu. Nie mierzyłem tego (nie mam jak tego zrobić), ale pierwsze prawo Newtona daje tam odpowiedź.
jak juz rzucasz tu fizycznymi haslami to wiesz ze bezwladnosc zalezy (upraszczajac) od predkosci i masy obiektu - wiec guziczkiem B nie zmienisz bezwladnosci auta
B po prostu pozwala mocniej rekuperowac czyli potocznie mowiac - na wiekszy odzysk energii - co przeklada sie na wieksza sile hamowania
 
Top