Rodzinny elektryk do 225k? Czy Tesla Y jest bezkonkurencyjna?

SokolEV

Posiadacz elektryka
Cześć,

rozglądam się za elektrykiem rodzinnym z dopłatą do 225k. W ostateczności może być maks do 248k, bo biorę na firmę 50/50 ale Tesla mi się mieści w 225k, więc do tego porównuję. Oczekuję sporo miejsca w środku, sporo miejsca w bagażniku/ach, komfortowej jazdy. Jesteśmy wysoką rodziną, więc samochód musi przejść pozytywnie test dwumetrowca. Poza tym interesuje mnie to co wszystkich generalnie, czyli zasięg, prędkości ładowania itd.

Model Y mi się podoba, jeździłem, spełnia moje wymagania. Dodatkowo na plus atrakcyjny leasing. Tak się w niego zapatrzyłem, że nie widzę dla niego konkurencji. Pytanie czy takowej nie ma, czy jestem zaślepiony po prostu i jednak powinienem rozważyć jakieś inne auto?
 

qbcio

Zadomawiam się
Ja kilka miesięcy temu stałem przed podobnym zadaniem jak autor wątku. Założenie było takie, że autem mają wygodnie jechać 4 dorosłe osoby z bagażem w dalszą trasę (>=1000km w jedną stronę). Kupiłem ID.4 w wersji Special Edition z dodatkowym Assistance Plus i Style Plus (teraz nazwy pakietów są już inne). Zakup na osobę fizyczną, zapłaciłem 224.900. Auto odebrałem z końcem lipca i po tygodniu pojechałem w Alpy w 4 osoby. Jak chodzi o komfort jazdy i pojemność to auto spełniło oczekiwania.
Tesli generalnie nie brałem pod uwagę, bo mi się nie podobają, ponadto TMY jest za duża, TM3 ma niewygodne siedzenia i też jest za duża.
Ale to wszystko kwestia gustu.
 

kaktus

Posiadacz elektryka
Ja kilka miesięcy temu stałem przed podobnym zadaniem jak autor wątku. Założenie było takie, że autem mają wygodnie jechać 4 dorosłe osoby z bagażem w dalszą trasę (>=1000km w jedną stronę). Kupiłem ID.4 w wersji Special Edition z dodatkowym Assistance Plus i Style Plus (teraz nazwy pakietów są już inne). Zakup na osobę fizyczną, zapłaciłem 224.900. Auto odebrałem z końcem lipca i po tygodniu pojechałem w Alpy w 4 osoby. Jak chodzi o komfort jazdy i pojemność to auto spełniło oczekiwania.
Tesli generalnie nie brałem pod uwagę, bo mi się nie podobają, ponadto TMY jest za duża, TM3 ma niewygodne siedzenia i też jest za duża.
Ale to wszystko kwestia gustu.
Dokładnie tak jak mówisz - to wszystko jest kwestia gustu i indywidualnych preferencji. Dla mnie ID4 jest zdecydowanie zbyt mułowate jak na elektryka, ale Tobie to może zupełnie nie przeszkadzać. Komuś innemu za to przeszkadzać będzie dynamika w Tesli. Po to jest tyle modeli żeby wybrać coś dla siebie. Ale żeby to zrobić trzeba pojeździć testowo różnymi autami. Inaczej się nie da bo żadna opinia nie odpowie naszym potrzebom.
 

itguy

Posiadacz elektryka
Ja kilka miesięcy temu stałem przed podobnym zadaniem jak autor wątku. Założenie było takie, że autem mają wygodnie jechać 4 dorosłe osoby z bagażem w dalszą trasę (>=1000km w jedną stronę). Kupiłem ID.4 w wersji Special Edition z dodatkowym Assistance Plus i Style Plus (teraz nazwy pakietów są już inne). Zakup na osobę fizyczną, zapłaciłem 224.900. Auto odebrałem z końcem lipca i po tygodniu pojechałem w Alpy w 4 osoby. Jak chodzi o komfort jazdy i pojemność to auto spełniło oczekiwania.
Tesli generalnie nie brałem pod uwagę, bo mi się nie podobają, ponadto TMY jest za duża, TM3 ma niewygodne siedzenia i też jest za duża.
Ale to wszystko kwestia gustu.
Powiesz coś więcej o aucie? Ma pompę ciepła? Jaka użytkowa pojemność baterii, jakie zużycie na autostradzie? Jak jest max moc ładowania? Ile czasu ładujesz się 10%-80%?
 

qbcio

Zadomawiam się
Powiesz coś więcej o aucie? Ma pompę ciepła? Jaka użytkowa pojemność baterii, jakie zużycie na autostradzie? Jak jest max moc ładowania? Ile czasu ładujesz się 10%-80%?
Pompy ciepła nie ma. Dokładniejszy opis mojego wyjazdu z informacjami o zużyciu i różnych spostrzeżeniach wrzucę na forum w najbliższych dniach w dziale dla id.4, jeszcze szlifuję tekst :)
 

qbcio

Zadomawiam się
Pompy ciepła nie ma. Dokładniejszy opis mojego wyjazdu z informacjami o zużyciu i różnych spostrzeżeniach wrzucę na forum w najbliższych dniach w dziale dla id.4, jeszcze szlifuję tekst :)
W końcu doszlifowałem.
 

pate.schu

Nowy na Forum
Panowie, zastanawiam się nad modelem Y już po lifcie albo nad meganką etech, jazda głównie w około komina, auto będzie jako drugie, jako dzieciowóz służy rav4 którą użytkuję od 3 lat, co radzicie ?
 
Last edited:

Ev3

Pionier e-mobilności
Panowie, zastanawiam się nad modelem Y już po lifcie albo nad meganką etech, jazda głównie w około komina, auto będzie jako drugie, jako dzieciowóz służy rav4. Co radzicie ?
Że Twoje oczekiwania się nie spełnią.
Jak kupisz elektryka, to na hybrydę nie będziesz chciał patrzeć.
Więc od razu załóż, że to będzie pierwsze auto i do tego dostosuj swoje wymagania.
 

qb4hkm

Pionier e-mobilności
Megane to malutkie przy Y. Bierz Y, pozbędziesz się Toytoya szybko. Ja po zakupie nie ruszałem 2 miesiące spaliniaka z garażu, na szczęście trafił się znajomek który kupił moje Volvo.
 
S

Skasowane_na_zyczenie_2025-01-27

Gość
Panowie, zastanawiam się nad modelem Y już po lifcie albo nad meganką etech, jazda głównie w około komina, auto będzie jako drugie, jako dzieciowóz służy rav4. Co radzicie ?
właśnie tkwię w takim układzie i myślę jak się z tego wyrwać na rzecz tylko EV. "niestety" ten układ: EV wkoło komina i na wyjazdy 4x4 jest doskonały i ciężko znaleźć złoty środek z jednym EV. ale ma też swoje minusy, po prostu nie chce się jeździć spaliniakiem niezależnie jaki by był ;)
 

Wojtek Wawa

Tesla Model 3 LR RWD 2025
Buzz jest fajny. Jak ktoś chce wydać trochę więcej i mieć fajny (ale nie koniecznie "dobrze skrojony") samochód, jest fanem kreskówek ze Scooby Doo będzie więcej niż zadowolony. Nie zmienia to faktu, że jest to niszowy pojazd. Na 100% nie jest to samochód pierwszego wyboru dla rodziny 2+2. Od czasu do czasu różni producenci wypuszczają takie mające się sprzedawać urocze samochody i samochodziki:
- Fiat 500 we wszystkich odmianach i wielkościach.
- Mini (cała marka stworzona w oparciu o sentyment do pierdzikółka)
- Renault 5
- VW Garbus.
- Mustang e mach
Jednym to wychodzi lepiej, innym gorzej, ale zwykle jest to chłodno licząc wybór przepłacony.

Nie ma w tym nic złego, bo gdybyśmy kupowali samochody jedynie kalkulatorem, to dacia-cośtam z fabrycznym LPG byłaby jedynym modelem na ulicach, bo nie ma samochodów lepszych w kategorii środek do przemieszczenia się z A, do B tanio.
Tesla to inna półka cenowa i nie będzie tak tanim środkiem do przemieszczania się jak Dacia Sandero LPG za 70k, ale moim zdaniem wręcz wali po oczach ta sama koncepcja produktu - wrzucić wszystko co się mieści w założonym budżecie, żeby jak największa grupa klientów nie uciekła do konkurencji. W rezultacie w tym samochodzie znalazły się rzeczy względnie tanie w produkcji i względnie oczekiwane przez nabywcę samochodu za 200 - 250k:
- Bardzo dobry system infotainment, bo koszt software rozkłada się na wszystkie egzemplarze i wszystkie modele.
- Niezły design, trochę mdły, bo ma się podobać każdemu i być względnie tani. Przy okazji ergonomia tych samochodów jest może nie na 5, to na solidne 4+. Kolejna rzecz, która kosztuje raz, a sprzedaje się w milionach.
- Bardzo dobra efektywność (zużycie energii). Bo też, wystarczy raz zaprojektować nadwozie z przyzwoitym Cx, przyłożyć się do silników, inwerterów, wprowadzić trochę trików w sofcie (np. przygotowanie samochodu do jazdy) i ma się duży zasięg bez płacenia za baterię.
- Bardzo wydajna klimatyzacja, która dzięki pompie ciepła jest też efektywna energetycznie. Jedna z największych zalet tego samochodu. Zostawiam go w słońcu, samochód się nagrzewa, 5 minut przed wejściem do samochodu odpalam klimatyzację i jedyny element, który mnie grzeje, to kierownica.Wnętrze schłodzone, fotele schłodzone (w Y pewnie to działa gorzej). Zimą identycznie - odpalam grzanie, robię sobie kawę, wypijam, wsiadam do komfortowego wnętrza.
- Bezkluczykowy dostęp z aplikacją mobilną jako sterownikiem. Musieli nad tym trochę popracować, ale jak wyżej - zrobili raz i dobrze, oszczędzają na kupowaniu bezkluczykowej elektroniki od poddostawców, a klienci się cieszą, bo to bardzo fajne rozwiązanie, chociaż 100% softwareowe.
- Lampy - może nie są "wybitne", ale na 100% bardzo przyzwoite, chociaż zrobione po taniości. Kupują z tego co wiem same lampy na zewnątrz, ale bez najdroższej części, czyli sterownika matrixów. Ten napisali sami (trochę im zajęło).

Ok, jak się zaczniemy przyglądać z bliska, to okaże się, że zamsz jest plastikiem, skóra jest plastikiem, nie ma kierunkowskazów, czy biegów, schowka na okulary, schowki pomiędzy fotelami trzeba uzbrajać chińskimi gadżetami, żeby zyskały trochę użyteczności, obsługa sprzedaży jak w dyskoncie, serwis daleko, asystent parkowania dziwny (chociaż zaczynam się do niego przekonywać). Tylko jeżeli mamy do wydania te 230k, jesteśmy w stanie zaakceptować wady, to "nie ma konkurencji". Zanim się odpalą fani innych marek - tak, jak mamy mniejszy budżet, to jest Dacia Spring, MG4, albo z drugiej strony Taycan, EQS. Jak koniecznie potrzebujemy dużego kombi, to jest ID.7, a jak chcemy koniecznie coś małego, to jest oferta Stellantis. Nadal, na tej konkretnej półce cenowej 200-250k znalezienie EV będzie bardzo trudne.
Ja tylko chciałem dopytać - masz asystenta parkowania i LR AWD za 230 k zł? Bo mi wychodzi tyle dokładnie za czerwonego RWD z tym parkowaniem...
 
Top