Rowery w TM3

Michal

Moderator

eimi

Pionier e-mobilności
Przy bagażniku dachowym?! Jakieś nowe prawa fizyki odkryli? Nie śledzę na bieżąco, ale przy takim odkryciu to by było o tym głośno.
Oczywiście że tak. Rowery z tyłu mają większa powierzchnie czołową - są w najbardziej niekorzystnym punkcie samochodu, a właściwie za samochodem, gdzie powstają przez nie dodatkowe zawirowania

Jakbyś miał na dachu i jechał cały czas bokiem to co innego... ;)

Testowałem oba bagażniki w arteonie i ten na hak nie dość że więcej palił to jeszcze rowery dużo bardziej upier....e. Na dach ładowałem 4 rowery i nawet jak padało w trasie to nie były upierdzielone całym syfem z tylnych kół.. I dostęp do bagażnika lepszy. I widok z kamery tylnej dobry. W tesli jeszcze dochodzi aspekt wygodniejszego ładowania w trasie. Tylko do garażu podziemnego nie wjedziesz. Miałem też pokrowiec na rowery na hak ale nie wytrzymał nawet jednej trasy i spalanie wtedy jeszcze większe

Może jakbym miał duże kanciaste kombi/suv gdzie rowery by były blisko tylniej szyby i nie wystawały poza obrys to byłoby inaczej. Ale tesla nie jest kanciastym kombi.

Ogólnie nie polecam rowerów na hak do sedana.
 
Last edited:

nabrU

Moderator
Da się założyć i nawet działa 😉

W LR RWD nie ma legalnej możliwości - to odpowiedź z Tesli UK po zgłoszeniu serwisowym o instalację. Nie mam nawet w zderzaku z tyłu klapki na hak. Poinformowano mnie, że założenie innego haka niż Tesli skutkowac będzie utratą gwarancji...
 

krzykar77

Zadomawiam się
W LR RWD nie ma legalnej możliwości - to odpowiedź z Tesli UK po zgłoszeniu serwisowym o instalację. Nie mam nawet w zderzaku z tyłu klapki na hak. Poinformowano mnie, że założenie innego haka niż Tesli skutkowac będzie utratą gwarancji...
To nie jest hak do ciągnięcia przyczepy, który widnieje w dowodzie rejestracyjnym tylko "akcesorium montażowe umożliwiające podpięcie platformy na rowery", coś jak bagażnik dachowy tylko o bardziej skomplikowanym montażu (choć teoretycznie do zrobienia samemu).

Nie potrafie sobie wyobrazić na co możnaby utracić gwarancję przy montażu tego "akcesorium"? Na osłonę podwozia wykonaną z tworzywa, w której wycięty jest otwór 10x30cm?
 

Jozin von Bazin

Posiadacz elektryka
Oczywiście że tak. Rowery z tyłu mają większa powierzchnie czołową - są w najbardziej niekorzystnym punkcie samochodu, a właściwie za samochodem, gdzie powstają przez nie dodatkowe zawirowania
Przecież to bzdura jest. Wszystko co przechodzi za samochodem jest w jego tunelu aerodynamicznym. Ile wystają po bokach koła rowerów , 30 cm max ? Takie większe lusterka i one odpowiadają za większe zużycie, plus masa.
Rowery na dachu nie powodują zawirowań, przecież to jest jedno wielkie zawirowanie.
Znajdź mi jeden test, artykuł który mówi, że jest inaczej.
 

daniel

Señor Meme Officer
To nie jest hak do ciągnięcia przyczepy, który widnieje w dowodzie rejestracyjnym tylko "akcesorium montażowe umożliwiające podpięcie platformy na rowery", coś jak bagażnik dachowy tylko o bardziej skomplikowanym montażu (choć teoretycznie do zrobienia samemu).
To mówisz, że jest szansa? Czyli zamówiłeś bez haka i dołożyłeś to "akcesorium"? Ile Cię to wyniosło i ile trwało?
 

Hue Zarri

Posiadacz elektryka
Akcesorium czy nie, jeżeli chcesz mieć trzecią tablice rejestracyjną musisz mieć wbite w dowód że jest hak. A żeby to było, musisz przejść badanie techniczne. Nie mówie że nie da się zrobić, tylko jeżeli to wyjdzie na samoróbę to gościu może nie podbić glejta.
 

eimi

Pionier e-mobilności
Przecież to bzdura jest. Wszystko co przechodzi za samochodem jest w jego tunelu aerodynamicznym. Ile wystają po bokach koła rowerów , 30 cm max ? Takie większe lusterka i one odpowiadają za większe zużycie, plus masa.
Rowery na dachu nie powodują zawirowań, przecież to jest jedno wielkie zawirowanie.
Znajdź mi jeden test, artykuł który mówi, że jest inaczej.
Zobacz jaki samochód bierze udział w teście, potem spójrz na TM3, a potem jeszcze raz przeczytaj mój post. Nie potrzebuje testów, skoro przetestowałem to na własnej skórze. Za każdym sedanem rowery na haku już nie są w "tunelu aerodynamicznym" jak to nazwałeś. Rower w poprzek to duże opory. Rower ustawiony na wprost do kierunku jazdy stawia zdecydowanie mniejszy opór. Zresztą spójrzcie na swoje zużycie energii w TM3 z rowerami na haku. Nie chce nikogo przekonywać na siłę, jak ktoś woli rowery na haku to przecież to jego sprawa.
 
Top