Rozładowanie aku 12V po rozładowaniu aku trakcyjnego

Cav

Pionier e-mobilności

Czy naprawdę te rzeczy są ze sobą powiązane w przypadku Tesli?
I że rozładowanie akumulatora trakcyjnego często powoduje również rozładowanie/uszkodzenie akumulatora niskiego napięcia?

I czy naprawdę w Tesli nie ma możliwości mechanicznego przestawienia skrzyni na N, żeby zepchnąć auto gdy tak się stanie?
 

vwir

Pionier e-mobilności
W żadnym aucie bez fizycznego kluczyka i bez manualnej skrzyni biegów (nie ma znaczenia czy elektryk czy nie) po rozładowaniu akumulatora 12V nie możesz wrzucić N, bo nie włączysz zapłonu.

W przypadku tej tesli stało się raczej coś dziwnego i podejrzewam, że akumulator 12V był już po prostu na wykończeniu albo miał bardzo niski poziom naładowania. Mój znajomy dał radę rozładować akumulator trakcyjny w leafie, później ktoś go holował (nie włączył D tylko holowali na N na włączonym zapłonie) i w trakcie holowania w końcu rozładował się akumulator 12V. Wtedy leaf stanął dęba, załączył hamulec i tyle. Wtedy już nie byli w stanie zrobić nic, dopóki nie naładowali akumulatora 12V.
 

Kuba K.

Posiadacz elektryka
Tytuł odcinka „największy problem elektryków”, już nie zasieg, nie prędkość ładowania a to ze nie da się zepchnąć ze skrzyżowania jak skończy się bateria… Zawsze można coś znaleźć…
 

consigliero

Pionier e-mobilności
Zawsze można też nie klikać i nie czytać, bo to woda na młyn
 

Cav

Pionier e-mobilności
W żadnym aucie bez fizycznego kluczyka i bez manualnej skrzyni biegów (nie ma znaczenia czy elektryk czy nie) po rozładowaniu akumulatora 12V nie możesz wrzucić N, bo nie włączysz zapłonu.
Nie do końca jest to prawda.
Skrzynię zazwyczaj można rozłączyć mechanicznie (aczkolwiek nie wiem czy również wtedy, gdy jest sterowana wyłącznie elektrycznie - dlatego pytam).

W Zoe ZE40 nawet był stosowny dział w instrukcji, mówiący o tym jak to zrobić.
Trzeba było podnieść mieszek przy lewarku i wcisnąć jakiś dyngs....
 
Last edited:

vwir

Pionier e-mobilności
Jesteś pewien, że to było do skrzyni a nie do ręcznego? Miałem kiedyś takiego dynksa w citroenie, ale to było do ręcznego zwalniania elektrycznego hamulca ręcznego.

Do skrzyni jeszcze takiego dynksa nie widziałem. Tym bardziej, że - tak jak pisałeś - w dzisiejszych czasach zdecydowana większość skrzyń automatycznych bądź 'joysticków' w elektrykach nie ma fizycznego połączenia z przekładnią. Jedynie elektryczne.
 

Cav

Pionier e-mobilności
Zawsze można też nie klikać i nie czytać, bo to woda na młyn
Kryterium miałby być podkręcony tytuł, czy nie klikać nic gdzie mówią o problemach z elektrykami?
Bo jeśli chodzi Ci o to, że to filmik elektohejtera, to jesteś w błędzie, gość sam ma m.in. Zoe i sobie chwali jazdę na prądzie.
Jesteś pewien, że to było do skrzyni a nie do ręcznego?
Tak.
Ręczny był mechaniczny.
 

p0li

Pionier e-mobilności
w elektrykach muszą być dwa niezależne systemy unieruchamiające auto podczas parkowania (wymóg prawny)
jednym jest "ręczny" - przeważnie elektryczny
drugim jest ParkLoc - czyli taka zapadka w skrzyni redukcyjnej - też elektryczna
bez prądu 12V raczej nie da się tego odblokować
 

p0li

Pionier e-mobilności
Tutaj jest odpowiednik tej czynności w volvo:
[wycięte przez moderatora]
w volvo odblokowujesz mechaniczną blokadę wybieraka skrzyni biegów a w elektryku nie ma czegoś takiego w postaci mechanicznej
jest elektrycznie sterowana zapadka - napędzania przez osobny silniczek i przekłądnię ślimakową - i nie ma tam możliwości odblokowania ręcznego - no chyba że położysz się pod auto, odkręcisz silnik ParkLocka i przekręcisz ręcznie wystającąośkę zapadki - tylko że podczas holowania musisz wisieć pod autem bo zapadka ma sprężynkę :)
 
Last edited by a moderator:
Top