Różnica w Auto pilocie zwykłym i rozszerzonym

Bronek

Pionier e-mobilności
Na razie nie zauważyłem zlej pracy wycieraczek, a pada i bywa mżawka i czasem syf spod kół. To w X. Nie sądzę aby kamery byly inne, inne może być ich ustawienie? Jeszcze nie było dziwnej pracy.
Jest opcja w SEXY Buttons wyłączenia zarówno automatycznych światel drogowych i wycieraczek w jezdzie AP/FSD ? Tego jeszcze nie sprawdziłem czy to dziala.
 

ATnet

Posiadacz elektryka
Czyli jednak dobrze to zrozumiałem, wywalenie radarów powoduję upośledzenie działania tempomatu, zwłaszcza w gorszych warunkach kiedy kamery mają nie najlepszej jakości obraz... to logiczne.. a X ma radar.. najlepsze jest w tym ze nie ja jeden mam takie spostrzeżenia.. własne prze myszkowałem internet i masa osób ma podobne wnioski... czyli po prostu znowu coś zbadziewili, no cóż jeśli ich myśl techniczna wyglada jak tylna półka w bagażniku to nie rozumiem fenomenu marki i zachwytu nad ich pomysłami...
 
Last edited:

Bronek

Pionier e-mobilności
Lol, jak z tego wątku wyciągnąłeś taki wniosek?
Wniosek.... teoretyczny ;-)
Niemniej nawet z radarem gdy w naprawdę syfiastych warunkach Tesla po ostrzeżeniu o utracie widoków z kamer ( jedna to za mało), wyłączała nie tylko AP ale i tempomat. I to jest zly moim zdaniem algorytm. Na ogół to ona widzi lepej od nas ale, rozumiem AP/Fsd, tylko bez likwidowania utrzymania prędkości. Niech juz nie będzie tempomatem adaptacyjnym, lecz zwykłym.
To wszystko są zabawy w wyniku oprogramowania i roznych oczekiwań itp na tak rozleglym rynku.
Kiedyś aktualizaje szły co tydzień, a byly jak w malej rodzinie po "sugestii szwagra" . Teraz to już ciężka sprawa.
Jestem generalnie zadowolony z jazdy na tempomacie i nawet na AP, oczywiście - jestem sztangistą tz z ciężarkiem. Tak szczerze to na cztery lata prawie jakiegoś groźnego numeru który by Tesla wywinęła, nie pamiętam. Wymaga to czasem pewnych działań jak dodanie gazu gdy do d.. y odczytuje znaki, czasem chwilowego wyłączenia itd.
Lecz to są sporadyczne przypadki i przecież nie śpimy kierując.
Przypuszczam, ze narasta liczba ludzi, co sobie nie radzą z jakąkolwiek technologią i dodatkowo widzą świat czarno/biało. To jak z elektrykami, gdy sie pojawily, od razu strach że im zabiorą ICE. A Semi ma jechać na raz do Chorwacji a jak nie to nie jest to ciężarówka.
 
Last edited:

Frunek

Fachowiec
w naprawdę syfiastych warunkach Tesla po ostrzeżeniu o utracie widoków z kamer ( jedna to za mało), wyłączała nie tylko AP ale i tempomat. I to jest zly moim zdaniem algorytm.
To jest dobry algorytm, podyktowany zapewne danymi z testów.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
To jest dobry algorytm, podyktowany zapewne danymi z testów.
Ale w praktyce wygląda to tak. : Nie ma deszczu jest po deszczu, słońce świeci i jest pięknie.
Jedziesz i Ci zachlapią inni z dwie kamerki, najpierw masz komunikat: że jedna g.. o widzi a potem siada Ci i AP (to, rozumiem) i tempomat,
Czyli jedziesz w dobrej, lub prawie dobrej pogodzie i musisz dusić gaz.
Owszem, to nie jest tragedia, ale wkurza. Mogli by zostawić sam Tempomat, kamera za szybą widzi..
Nie chcę sie spierac jak o cięzarek i modlenie się przed podróżą, że to wskazane i prawe jest i dla dobra ogólnego itd, ale jest to wkurzające i tyle.
Czasem po czasie Tesla odzyskuje wzrok ale jak droga jest mokra to do czasu jak znów, mgielka go ograniczy
 

ELuk

Pionier e-mobilności
Nie mogą zostawić samego tempomatu ludziom, którzy nauczyli się jazdy na adaptacyjnym, będą wjeżdżać w „kufry” i się pozabijają. 😀😉
A co do wyłączania w kiepskich warunkach, to mi mercedes wyłącza wcześniej niż tesla, a ma radar, który w Tesli wyłączyli 🤣 wiec jednak te kamerki się sprawdzają.
 

p0li

Pionier e-mobilności
Nie mogą zostawić samego tempomatu ludziom, którzy nauczyli się jazdy na adaptacyjnym, będą wjeżdżać w „kufry” i się pozabijają. 😀😉
tlumaczenie jak obajtka z cenami paliw :D

A co do wyłączania w kiepskich warunkach, to mi mercedes wyłącza wcześniej niż tesla, a ma radar, który w Tesli wyłączyli 🤣 wiec jednak te kamerki się sprawdzają.
to strasznie kiepski ten mercedes, dzis w opadach deszczu ze sniegiem lecialem gownianym stellartisem do pracy i wszystkie asystenty dzialaly
co prawda sugerowal zwolnienie do 70kmh no ale alleluja i do przodu....
 

ducarider

Posiadacz elektryka
Brak radaru moim zdaniem dyskwalifikuje jakąkolwiek możliwość autonomicznej jazdy. Nie da się tego zrobić na kamerach choćby pękli. Deszcz, brud, kurz, odbłyski. To jest NIEMOŻLIWE.
Np. BMW korzysta głównie z radaru.
W 5 był pierwszy radar z podgrzewaną głowicą, żeby śnieg nie zaklejał.
 
Top