Rozwój SuC w Polsce

ELuk

Pionier e-mobilności
Dla mnie jednym z kluczowych argumentów za Teslą, była sieć ładowarek.
Korzystałem z nich bardzo często przez 4lata używania auta, ale..,
Głównie na „zachodzie”, w Polsce sporadycznie bo było to cokolwiek upierdliwe.
Auto użytkuje głównie moja Żona, no i niestety wygoda używania SCh jest na tyle atrakcyjna w porównaniu z innymi sieciami, że nie uznaje innych ładowarek, więc..,
Aktualnie auto w Polsce jeździ w promieniu zasięgu ładowania domowego. 🤷🏻‍♂️
 

ELuk

Pionier e-mobilności
Wygoda użytkowania jest na tyle atrakcyjna... że nie używasz SuC. W sumie to chyba adekwatne podsumowanie pasujące do większości użytkowników Tesli w Polsce.
Prostota i wygoda użycia SCh jest tutaj kluczem, nie jestem w stanie przekonać Żony do używania jakichś aplikacji, czy kart itp. Więc jak ma zamiar jechać gdzieś gdzie trzeba kombinować, bo nie ma sensownych SCh po drodze, to temat odpada. 🤣
 

marco_25

Pionier e-mobilności
Trochę nie rozumiem lamentu i zgadzam się z @zibizz1 że w narzekaniu pretendujemy do mistrzów świata ;) W Polsce mamy dwie fazy rozwoju SuC, pierwsza to te super lokalizację jak Warszawa dwa stanowiska w hotelu albo Radom gdzie trzeba zwiedzać przepiękny Radom. W sumie to szacun dla wcześniejszych użytkowników bo wtedy jeżdżenie Teslą to był wyczyn co niejednokrotnie było poruszane na forum.

Teraz jest już zupełnie inne podejście, pierwsze dwie duże lokalizacje (Ząbki i Kraków) były już z normalną ilością ale ze słabą lokalizacją ale potem Szczecin i Gliwice to już użyteczne huby z duża ilością i naprawdę dobrym dojazdem z trasy. Następne w kolejce - Odolin (zaraz przy trasie i na dodatek jeszcze z McDonalds), Poznań i Rumia też już nie ma do czego się doczepić, jedynie ładowarki na MOP mogą konkurować.

Mamy dwie duże globalne sieci: Tesla i Ionity które już obecnie akceptowalnie pokrywają kraj, plany Tesli są ambitne i jak widać sukcesywnie realizowane na całej powierzchni. Trochę słabo wygląda to na wschodzie kraju ale pamiętajcie że producenci mają dane telemetryczne i to nie przypadek że najwiecej inwestycji jest na zachodzie i w centrum kraju.

Dodatkowo kibicuje Ekoen który też się rozbudowuje i ma ciekawe podejście do cen. Dla tych którzy uważają że ceny są za wysokie to polecam zajrzeć do cenników dostawców energii (taryfa dla przedsiębiorstw) i jej dystrybutorów (moc przyłączeniowe ponad 1MW). Ceny jakie tam widnieją nie są małe i płacić je trzeba niezależnie czy ktoś z nas będzie się tam doładowywał czy nie a przyszła nowelizacja prawa dodaje przepadek zaliczki na przyłącze przy braku realizacji inwestycji w 12 miesięcy (i to jest chore).

Na sam koniec zachęcam zapoznać się ze stronami kolegów z forum, fantastyczna robota @Michal i @sh95 (y)
https://ev.warszawa.pl/map.php?minP=3&maxP=9&T2=T2&T2C=T2C&operator=0
https://pomidor.io/mapa.php
możecie tam sprawdzić jakie było obłożenie na ładowarkach w Polsce oraz wiele innych ciekawych danych. Podsumowując, nie wygląda żeby z dostępnością na głównych trasach był problem a nawet jest w miarę luźno co idealnie pasuje do pierwszego akapitu i smerf maruda czułby się w Polsce idealnie ;)

Dostępności!, mocy i wtyczek ;)
 

eSUBA94

Posiadacz elektryka
W pół roku? Pytanie ile z nich otworzy się w ciągu 2025 roku w ogóle. Na 40 mln. kraj to jest tępo żółwia. Na razie nie udało się Tesli obstawić głównych szlaków tak, by nie trzeba było ładować się do 100% aby dojechać do następnego SuC jadąc z maksymalną dozwoloną prędkością. Coś się ruszyło, ale nadal są zacofani w stosunku do konkurencji w PL.

cięzko porównywać to do populacji
ja mijam tesle bardzo rzadko w określonych trasach i lokalizacjach a w innych są już normalnie co parę minut spotykane (mam nawet takie trasy co jak widzę tesle tam co 3 miesiące to jest to ten sam wiecznie model X z 2017/18 roku i nic innego nie jeździ)
są regiony w PL które są bardziej sceptyczne co do EV i tym bardziej Tesli, żyją ciągle legendami, dopowiadaniem sobie teorii i innego szamba, im większe miasto tym więcej Tesli nawet na jej obrzeżach

na dobry przykład jak tesla tTraktuje klientów z PL podam przykład - Niemcy wschodnie - na tle zachodu SuC pokazują dosłownie jakby mur Berliński dalej nie padł i było NRD i RFN, na autostradzie do Berlina która wychodzi od naszej A18 przez 9 lat dołożyli tylko 2 słupki z 4 do 6 i dali tylko 150kW


z tych lokalizacji trzeba się cieszyć bo możemy przebić kraje typu Czechy i Słowacja razem wzięte, Litwa i inni mają przesrane mocniej.
 

EVJerry

Fachowiec
Przez całe lato Polska jeździ między Gdańskiem a Zakopanem. Ci, którzy nie jeżdżą tak, to jadą przez Czechy na południe Europy. Zakładam, że statystycznie Tesle jeżdżą podobnie - i na tych trasach jest pustynia SuC.
Niech pierwszy rękę podniesie ten, któremu nawigacja Tesli nie wyznaczyła trasy z Warszawy do Katowic przez Lućmierz.
 

marco_25

Pionier e-mobilności
Prostota i wygoda użycia SCh jest tutaj kluczem, nie jestem w stanie przekonać Żony do używania jakichś aplikacji, czy kart itp. Więc jak ma zamiar jechać gdzieś gdzie trzeba kombinować, bo nie ma sensownych SCh po drodze, to temat odpada. 🤣
Mam to samo i czasami telefon od żony: wysłałam Ci zdjęcie - uruchom ładowarkę! :)
Zostaje tylko ekoen, polenergia i SuC reszta to magicznie się uruchamia po wysłaniu zdjęcia.
 

marco_25

Pionier e-mobilności
Przez całe lato Polska jeździ między Gdańskiem a Zakopanem. Ci, którzy nie jeżdżą tak, to jadą przez Czechy na południe Europy. Zakładam, że statystycznie Tesle jeżdżą podobnie - i na tych trasach jest pustynia SuC.
Niech pierwszy rękę podniesie ten, któremu nawigacja Tesli nie wyznaczyła trasy z Warszawy do Katowic przez Lućmierz.
Dlatego tam używa się Ionity która jest wprost idealna dla tego kierunku. Oddawany Odolin za dużo nie zmieni ale na pewno będzie mocno używany z uwagi na idealną lokalizacje.
 
Top