Scenic vs Tesla Y

qb4hkm

Pionier e-mobilności
Re4. Kto by chciał kraść renówkę? Chyba za dopłatą ;)) A tak serio trzeba by dojść do źródeł statystyk kradzieży ogólnie renault, bo scenic jednak jest mało popularny. Większość kradzieży aut i tak jest na wzmocnienie sygnału kluczyka, więc tutaj alarm też nic nie da bo odpalają jak swoje. Własna blokada mechaniczna będzie bardziej skuteczna.
Koledze z pracy 2 razy ukradli Megankę...
 

eimi

Pionier e-mobilności
120kmh (123 na liczniku) zużycie z trasy 400km (80% autostrada) 23.7kWh/100km opony zimowe temp 5-9C, to daje z 10% więcej niż Y w podobnych warunkach, więc zasięg ciut większy bo bateria ok 15% większa. To co zauważyłem to przy wyższej prędkości 140-160 zużycie moooocno idzie do góry, dużo bardziej niż w Y.

Do wad dopisuje niewygodne (twarde) podłokietniki.

Przy 120 GPS ok 66dB, na tym samym mierniku w Y 67dB. W Y słychać bardziej koła i szum opon, w Scenicu bardziej świsty powietrza od lusterek ale od drogi lepiej wyciszony (mimo zimówek)

W nocy ekrany można sciemnic, nie przeszkadzają bardziej niz w tesli, ale SAAB to nie jest, dla niewtajemniczonych jazda nocna saabem = wszystkie świecidełka i zegary całkiem wylaczone.
 

liet

Fachowiec
120kmh (123 na liczniku) zużycie z trasy 400km (80% autostrada) 23.7kWh/100km opony zimowe temp 5-9C, to daje z 10% więcej niż Y w podobnych warunkach, więc zasięg ciut większy bo bateria ok 15% większa. To co zauważyłem to przy wyższej prędkości 140-160 zużycie moooocno idzie do góry, dużo bardziej niż w Y.

Do wad dopisuje niewygodne (twarde) podłokietniki.

Przy 120 GPS ok 66dB, na tym samym mierniku w Y 67dB. W Y słychać bardziej koła i szum opon, w Scenicu bardziej świsty powietrza od lusterek ale od drogi lepiej wyciszony (mimo zimówek)

W nocy ekrany można sciemnic, nie przeszkadzają bardziej niz w tesli, ale SAAB to nie jest, dla niewtajemniczonych jazda nocna saabem = wszystkie świecidełka i zegary całkiem wylaczone.
Dzięki za kolejną porcję wrażeń. Już byłem prawie zdecydowany, ale druga jazda testowa (podczas której odkryłem to fatalne wyprofilowanie podłogi przed pasażerem) w połączeniu z faktem że celujemy w drugi samochód do miasta, przekreśliła Scenic'a. Uważam że to fajne auto, ale nie naprawdę fajne. Może w kolejnej generacji uda im się dopracować ten model.
 

eimi

Pionier e-mobilności
Dzięki za kolejną porcję wrażeń. Już byłem prawie zdecydowany, ale druga jazda testowa (podczas której odkryłem to fatalne wyprofilowanie podłogi przed pasażerem) w połączeniu z faktem że celujemy w drugi samochód do miasta, przekreśliła Scenic'a. Uważam że to fajne auto, ale nie naprawdę fajne. Może w kolejnej generacji uda im się dopracować ten model.
Co jest nie tak z tą podłoga? ;p
Z ciekawości, co masz teraz ja szczycie listy jak Scenic wypadł?

Na plus jeszcze bagażnik i przestronność, mimo mniejszych gabarytów auta. Wózek, rowerek dziecięcy, trzy torby mała walizka, wszystko weszlo do tyłu.

Na plus też drive assist. Żadnych pikaczy żadnego wyrywania kierownicy, przy zmianie pasa ruchu sam się bezinwazyjnie wyłącza i później jak wykryje pasy włącza z powrotem. Tempomat nie zamula. Jak puścimy na dłużej kierownicę to wystarczy już delikatnie pomiziac opuszkiem palca nie trzeba nią ruszać jak w tesli. Nie odbija autem od linii do linii jak w poprzednich renowkach. Na autostradzie w dużym ruchu jechało mi się tym dużo przyjemniej niż Tesla z podstawowym autopilotem + s3xy buttons (które automatycznie dezaktywuje/aktywuje autopilota przy zmianie pasa). Komfort wyższy tylko trochę mocy brakuje przy wyższych prędkościach.
 
Last edited:

liet

Fachowiec
Co jest nie tak z tą podłoga? ;p
Jest ustawiona pod bardzo dziwnym, dla mnie nienaturalnym kątem. Żeby usiąść wygodnie, muszę mocno cofnąć fotel, przez co ginie całe miejsce, które zyskujemy przez większy rozstaw osi.
Z ciekawości, co masz teraz ja szczycie listy jak Scenic wypadł?
W zasadzie to już zdecydowałem się na EV3.
I nie żebym uważał Scenic'a za nieudany samochód, ale:
- podsufitka sprawia na mnie wrażenie wręcz tandetnej
- podobnie tunel środkowy z nawiewami od strony kanapy (jak z auta za 30 patyków...)
- niby wszystko jest "plush", ale jakieś takie byle jakie (głównie mam na myśli wykończenie drzwi, deski rozdzielczej itp.)
- o drzwiach kierowcy w testówce, które trzeba było mocno pchnąć po użycia cięgna chyba już wspominałem (niby wina uszczelki...)
- bagażnik, w teorii świetny, w praktyce niezbyt ustawny. Wielki minus za ogromny próg załadunkowy i za to, że żeby go zmniejszyć (ale nie w pełni zniwelować) trzeba wydać 1200 zł za styropianową formę...
- sam projekt konsoli jest... taki sobie. Największe wątpliwości mam do półeczki z ładowarką indukcyjną, która ani nie jest specjalnie wygodna w użyciu, ani nie poprawia ergonomii usadowienia kierowcy
- nie mogę zrozumieć, dlaczego fotel pasażera nie jest sterowany elektrycznie
- nie mogę zaakceptować tego, że fotel pasażera nie ma regulacji podparcia odcinka lędźwiowego
- pomimo użycia android automotive, nie ma szans na youtube / netflixa, bo pakiet danych to tylko 3GB na miesiąc (i nie, nie chcę tworzyć hotspotu z telefonu i korzystać z android auto, skoro mam mapy google wbudowane w infotainment)
- pakiet connected na 5 lat i w sumie nie wiadomo co potem (bezpłatny, płatny, off?)
- kiepska (jak dla mnie) oferta finansowania

I pewnie byłbym w stanie zaakceptować te wady, ale EV3:
- jest o ~12k tańsza
- w pełni wyposażona (GT-Line + COM + PNS + lakier)
- dostępna jest w kredo 50/50 z RRSO 0%
- w cenie dostanę ładowarkę HABU SE
- którą schowam, jak należy, do frunka, a nie do trumienki pod podłogą bagażnika (dlaczego nikt nie stosuje patentu Skody z Elroq'a?)
- subiektywnie jej wnętrze bardziej do mnie przemawia (pomimo większej ilości twardego plastiku mam wrażenie, że projekt jest bardziej spójny)
- ma jeszcze mniejszy promień skrętu
- ma zaledwie 4.3m długości (a głównie będzie śmigała po mieście)
- ale jest na tyle pakowna, że od święta nada się na wypad poza miasto
- jej krzywa ładowania jest bardziej płaska, przez co pomimo niższej szczytowej mocy ładowania, ładuje się podobnie (a może nawet szybciej)

Jeżeli nic się nie zmieni, to pomęczę się z nią kilka lat i kto wie, może będę rozważał zakup kolejnej generacji Scenic'a - a nóż poprawią to, co mi przeszkadza.

P.S.
Za Solarbay będę tęsknił ;)

Na plus jeszcze bagażnik i przestronność, mimo mniejszych gabarytów auta. Wózek, rowerek dziecięcy, trzy torby mała walizka, wszystko weszlo do tyłu.

Na plus też drive assist. Żadnych pikaczy żadnego wyrywania kierownicy, przy zmianie pasa ruchu sam się bezinwazyjnie wyłącza i później jak wykryje pasy włącza z powrotem. Tempomat nie zamula. Jak puścimy na dłużej kierownicę to wystarczy już delikatnie pomiziac opuszkiem palca nie trzeba nią ruszać jak w tesli. Nie odbija autem od linii do linii jak w poprzednich renowkach. Na autostradzie w dużym ruchu jechało mi się tym dużo przyjemniej niż Tesla z podstawowym autopilotem + s3xy buttons (które automatycznie dezaktywuje/aktywuje autopilota przy zmianie pasa). Komfort wyższy tylko trochę mocy brakuje przy wyższych prędkościach.
 

eimi

Pionier e-mobilności
Jest ustawiona pod bardzo dziwnym, dla mnie nienaturalnym kątem. Żeby usiąść wygodnie, muszę mocno cofnąć fotel, przez co ginie całe miejsce, które zyskujemy przez większy rozstaw osi.

W zasadzie to już zdecydowałem się na EV3.
I nie żebym uważał Scenic'a za nieudany samochód, ale:
- podsufitka sprawia na mnie wrażenie wręcz tandetnej
- podobnie tunel środkowy z nawiewami od strony kanapy (jak z auta za 30 patyków...)
- niby wszystko jest "plush", ale jakieś takie byle jakie (głównie mam na myśli wykończenie drzwi, deski rozdzielczej itp.)
- o drzwiach kierowcy w testówce, które trzeba było mocno pchnąć po użycia cięgna chyba już wspominałem (niby wina uszczelki...)
- bagażnik, w teorii świetny, w praktyce niezbyt ustawny. Wielki minus za ogromny próg załadunkowy i za to, że żeby go zmniejszyć (ale nie w pełni zniwelować) trzeba wydać 1200 zł za styropianową formę...
- sam projekt konsoli jest... taki sobie. Największe wątpliwości mam do półeczki z ładowarką indukcyjną, która ani nie jest specjalnie wygodna w użyciu, ani nie poprawia ergonomii usadowienia kierowcy
- nie mogę zrozumieć, dlaczego fotel pasażera nie jest sterowany elektrycznie
- nie mogę zaakceptować tego, że fotel pasażera nie ma regulacji podparcia odcinka lędźwiowego
- pomimo użycia android automotive, nie ma szans na youtube / netflixa, bo pakiet danych to tylko 3GB na miesiąc (i nie, nie chcę tworzyć hotspotu z telefonu i korzystać z android auto, skoro mam mapy google wbudowane w infotainment)
- pakiet connected na 5 lat i w sumie nie wiadomo co potem (bezpłatny, płatny, off?)
- kiepska (jak dla mnie) oferta finansowania

I pewnie byłbym w stanie zaakceptować te wady, ale EV3:
- jest o ~12k tańsza
- w pełni wyposażona (GT-Line + COM + PNS + lakier)
- dostępna jest w kredo 50/50 z RRSO 0%
- w cenie dostanę ładowarkę HABU SE
- którą schowam, jak należy, do frunka, a nie do trumienki pod podłogą bagażnika (dlaczego nikt nie stosuje patentu Skody z Elroq'a?)
- subiektywnie jej wnętrze bardziej do mnie przemawia (pomimo większej ilości twardego plastiku mam wrażenie, że projekt jest bardziej spójny)
- ma jeszcze mniejszy promień skrętu
- ma zaledwie 4.3m długości (a głównie będzie śmigała po mieście)
- ale jest na tyle pakowna, że od święta nada się na wypad poza miasto
- jej krzywa ładowania jest bardziej płaska, przez co pomimo niższej szczytowej mocy ładowania, ładuje się podobnie (a może nawet szybciej)

Jeżeli nic się nie zmieni, to pomęczę się z nią kilka lat i kto wie, może będę rozważał zakup kolejnej generacji Scenic'a - a nóż poprawią to, co mi przeszkadza.

P.S.
Za Solarbay będę tęsknił ;)
Dobra wiadomość jest taka że w końcu jakaś realna konkurencja robi się na rynku i jest w czym wybierać ;) widać kazdy musi pojeździć potestowac i pod swoje preferencje dopasować

Jeszcze jedna wada scenica jak trochę po mieście z małymi prędkościami pojeździłem - dźwięk z głośnika dla pieszych. Niby jakiś Jean Michel jerre, okej oryginalne, ale cholera jasna, nie po to się kupuje elektryka żeby poniżej 30kmh mi muzyczka grała jak jadę. Wolę zupełna ciszę jaka jest w Tesli, a tylko podczas cofania coś tam gra.
 

liet

Fachowiec
Dobra wiadomość jest taka że w końcu jakaś realna konkurencja robi się na rynku i jest w czym wybierać ;) widać kazdy musi pojeździć potestowac i pod swoje preferencje dopasować

Jeszcze jedna wada scenica jak trochę po mieście z małymi prędkościami pojeździłem - dźwięk z głośnika dla pieszych. Niby jakiś Jean Michel jerre, okej oryginalne, ale cholera jasna, nie po to się kupuje elektryka żeby poniżej 30kmh mi muzyczka grała jak jadę. Wolę zupełna ciszę jaka jest w Tesli, a tylko podczas cofania coś tam gra.
Mi się to akurat całkiem podobało :)
 

eimi

Pionier e-mobilności
Jestem po pierwszej dłuższej trasie Scenicem i powiem tak - poczułem mega satysfakcje i ulgę jak z powrotem wsiadłem do Y ;)

Wymęczył mnie trochę przy powrocie - dwa wypadki na autostradzie i korki. Ładowanie na GW z połową deklarowanej mocy (to wina akurat GW a nie auta). Jak dzieciaki już nie dawały rady i żona musiała robić kursy przód/tył to brakuje trochę tej przestronności, która jest w Y. Szacowanie poziomu akumulatora to chyba jest jakieś losowanie ze szklanej kuli. Pokazuje 6%, potem -5%, potem +10%, potem znów 1% - finalnie nie ryzykowałem i zrobiliśmy jeden bonusowy postój na doładowanie +10% po to żeby dojechać z 14%, więc ten postój był niepotrzebny.
 

macieeq

Fachowiec
Jestem po pierwszej dłuższej trasie Scenicem i powiem tak - poczułem mega satysfakcje i ulgę jak z powrotem wsiadłem do Y ;)
U mnie trochę inaczej - dzięki możliwości dłuższej jazdy Megane e-Tech i nowym Scenic przekonałem się do elektryków i zamówiłem nowego Y 😜

Na pewno nie powiem, że elektryczne modele Renault są złym wyborem, ale czy odpowiednim, to już każdy musi sobie sam odpowiedzieć. Osobiście ani razu się nie zawiodłem, ale przy podejmowaniu decyzji wybór padł na nowego Y, głównie z powodu chęci spróbowania i doświadczenia czegoś innego - SuC, Software, aktualizacje, wielkość.
 
Top