Warto to sprawdzić w wersjach z elektrycznym sterowaniem, ponieważ zauważyłem, że w Niemczech i US przybywa uszkodzeń klapy bagażnika. Gdy zadziałamy prewencyjnie wystarczy regulacja, gdy po fakcie czeka nas blacharz. U mnie szpara ma ok. 4 mm. Zobaczcie na załączonym filmie poniżej, który nagrałem w zwolnionym tempie jak w ostatnim stadium zamykania miota klapą, jeśli szpara jest mała to w końcu elementy mogą o siebie uderzyć.
Jeden z właścicieli zamieścił to zdjęcie wczoraj:
Inny wyjaśnia: „Podejrzewam, że szczelina między klapą a dachem jest za mała. Jeśli masz tylko 1 lub 2 mm, a samochód stoi na słońcu, a tylna klapa trochę się rozszerzy, to pojawia się ten problem podczas zamykania. Widziałem to u siebie. Szpara trochę się zmniejszyła, kiedy stanąłem w słońcu, a przedtem wyjechałem z chłodnego garażu.”
Ten, który zgłosił problem, odpowiada: „Wyjaśnienie wydaje się logiczne, u mnie różnica była bardzo mała od samego początku, chyba 1-2 mm. Zaparkowałem w cieniu, więc wykluczyłbym zmiany termiczne.”