Skandaliczna jakość samochodu

adamjttk_1

Posiadacz elektryka
Dlatego zaproponowałem, aby założyć kontrwątek, ale okazuje się, że nie ma chętnych, a sam wątek jest bez sensu, chociaż osobiście mam odmienne zdanie. Mógłby być bardzo ciekawy.
Ja taki watek o ktorym piszesz zalozylem na forum BMW 1,5 roku temu.
Ma 151 stron i 80 tysiecy wyswietlen.
Tyle ze tam dyskutanci (uzytkownicy spalinowych BMW) sa duzo trudniejsza widownia niz na elektrowozie ;)
Staram sie _w miare_ obiektywnie punktowac mocne i slabe strony TM3 ale wiadomo, szydery trzeba sie najesc duzo - dopoki 1000km do Chorwacji EV nie dojedzie (najlepiej 200km/h) dopoty spalinowego R6 nie oddamy ;)
 

v460

Fachowiec
O, a to jest ciekawe, nie wiedziałem. Możesz zrobić zdjęcie w taki sposób, aby tą folię było widać. Na przykład miejsce w którym się ona zaczyna lub kończy. Niektórzy piszą, że progi są twarde, inni, że miękkie. Nie czytałem nigdzie o fabrycznej folii. U mnie folia przy tylnym kole sięga od dołu progu do tego miejsca, które zaznaczyłem na zdjęciu.

View attachment 1203
Niestety nie mogę 🤷‍♀️ Bo moje auto cały czas pełni funkcję, do której zostało zaprojektowane czyli… jeździ ;) Aktualnie żona nim pojechała. Może później.
 

krist

Posiadacz elektryka
Ja taki watek o ktorym piszesz zalozylem na forum BMW 1,5 roku temu.
Ma 151 stron i 80 tysiecy wyswietlen.
Tyle ze tam dyskutanci (uzytkownicy spalinowych BMW) sa duzo trudniejsza widownia niz na elektrowozie ;)
Staram sie _w miare_ obiektywnie punktowac mocne i slabe strony TM3 ale wiadomo, szydery trzeba sie najesc duzo - dopoki 1000km do Chorwacji EV nie dojedzie (najlepiej 200km/h) dopoty spalinowego R6 nie oddamy ;)
robiłem dzisiaj porównanie przyśpieszeń Tesli do między innymi poprzedniej generacji M3 (F80), i jak obrobię wyniki to będzie coś co może przekonać malkontentów z forum bmw ;)
 

Michal

Moderator
Nie używam YT, dla mnie może nie istnieć. Pokazuję jak to wyglada w rzeczywistości. Napisać można wszystko, natomiast fakty w każdej kwestii są jakie są.
Oj już już - napisałem 5 sekund, bo naprawdę ostatnio było tak szybko, że oceniłem na oko następnego dnia, że chyba 5 sekund. Żeby być 100% fair, idę teraz w gaciach w środku nocy do auta i zmierzę czas ładowania YT i Netflix i wstawię dokładne czasy, ale wybacz, że filmów nie będę nagrywał.
To, że nie wstawiłem tutaj swojego zdjęcia, to chyba moja prywatna sprawa, bo może nie mam ochoty wśród całego światowego internetu chwalić się tym, że stac mnie na drogie auto, bo jeszcze jakiś dekiel mi gotów szybę wybić w domu w poszukiwaniu kosztowności, których nie ma. Nie trzeba mi od razu na tej podstawie zarzucać kłamstwa.
 
Last edited:

Michal

Moderator
Właśnie tylko dlatego ten filmik wstawiłem, aby pokazać, że ludzie piszą różne rzeczy. Natomiast ja pokazuje jak jest i co jak co, kłamstwa nikt zarzucić mi nie może. To prawda większość osób jest tutaj anonimowa, natomiast ja nie ukrywam swojej tożsamości i odpowiadam za to co piszę. Dlatego zaproponowałem, aby założyć kontrwątek, ale okazuje się, że nie ma chętnych, a sam wątek jest bez sensu, chociaż osobiście mam odmienne zdanie. Mógłby być bardzo ciekawy.
Zmierzyłem czasy z zegarkiem w ręku:
* pierwsze uruchomienie YT - 14 sekund, kolejne uruchomienie - 12 sekund
* pierwsze uruchomienie Netflix - 6 sekund, kolejne uruchomienie - 7 sekund

Idź rano, wybudź auto z głębokiego snu, zmierz - wyjdzie Ci to samo. Ja pisałem o 5 sekundach na podstawie netflixa i to nadal podtrzymuję ale zmienię opis i wyróżnię, że YT 12 sek.
[edit] - zmienione - wstawię nawet tutaj link, żebyś nie musiał szukać: https://forum.elektrowoz.pl/threads/skandaliczna-jakosc-samochodu.720/post-8851
[edit 2] - nie wiem, czy dobrze zrobiłem, bo teraz Twój wpis o tym, że masz wadliwe oprogramowanie, bo Tobie YT ładuje się 15 sek, a mi 5 jest bez sensu (niestety nie miał cytowania). Może powinienem cofnąć zmianę i dopisać sprostowanie?
[edit 3] - dopisałem jednak sprostowanie - tak będzie bardziej fair
 
Last edited:

slaveq

Pionier e-mobilności
Staram sie _w miare_ obiektywnie punktowac mocne i slabe strony TM3 ale wiadomo, szydery trzeba sie najesc duzo - dopoki 1000km do Chorwacji EV nie dojedzie (najlepiej 200km/h) dopoty spalinowego R6 nie oddamy ;)
Dodać można, że dziś konstruktorzy silników spalinowych trochę jak komuniści, śmiało rozwiązują problemy nieistniejące w innych ustrojach. Pięć turbin odpowiednio chlodzonych (z systemem zabezpieczeń przed przegrzaniem na postoju), bezpośredni wtrysk z ciśnieniem miliona atmosfer z odpowiednio dobranym olejem żeby zapobiec spalaniu stukowemu. Elektronika sterująca przedzapłonem, zapłonem, zazaplonem i zazazapłonem. Zmienne fazy rozrządu sterujące zaworami zrobionymi z odpowiednio dobranych stopów żeby tylko nie przepalić gniazd i nie dopuścić do osadzania się nagaru. To wszystko zestrojone z przecież jakże banalną konstrukcją skrzyni biegów DSG, CVT lub CIA przez proste, niedrogie sprzęgło z kołem szesciomasowym :). Nie wspominając już o systemach chłodzenia, odprowadzania spalin, przenoszenia napędu na cztery koła i tak dalej i tak dalej. Zaczyna to wyglądać jak dzieło jakiegoś barokowego mistrza co chce pokazać jak w najdziwniejszy sposób pokręcić kółkami:). Elektryki mają jeden problem - baterie, w ciągu ostatnich 10 lat skok jest ogromny, o silniku nikt nic nie mówi bo jest prosty i elegancki, bez zbędnego rozbuchania, jak ceny spadną (a spadają) to zostanie już tylko snucie opowieści że kiedyś to było i że silnik spalinowy to miał duszę.
 

gim-kg

Pionier e-mobilności
Ty też powinieneś to „czuć” - jeździłeś C5 a citroen też nie jest „niemieckim premium”, ale ma fantastyczne zawieszenie hydrauliczne (miał, już nie ma) i wiele nowinek technicznych na koncie.
Ale z tego co wiem, to kolega miał C5 na sprężynach, a to nie to samo co hydropneumatyka.
 

Bartosz

Pionier e-mobilności
Ja pisałem o 5 sekundach na podstawie netflixa i to nadal podtrzymuję ale zmienię opis i wyróżnię, że YT 12 sek.
Nie chodzi o jakieś sekundy tylko o rzetelność tego co się pisze, ponieważ jeśli ta informacja okazała się błędna to inne także takie mogły być, a nie można wszystko zweryfikować.
Gdzie jest ta nakleja? W czwartek mam oklejanie progów dziś sprawdzałem i żadnej naklejki nie widzę a może zaoszczędzę trochę kasy.
Oczywiście nie ma żadnej naklejki. Kolega popłynął. Zaczął mierzyć lakier razem z podkładem i powłoką ochronną na progach którą uznał za folię. Napisał o tym szerzej na FB.

„Obleciałem TM3LR 2021 biała perła z miernikiem lakieru i nie jest tak, jak niektórzy piszą, że lakier ma 50 mikronów. Ma tyle co inne marki: od 120 do 150. A na progach to i z 200 oraz do połowy po całej długości chyba jakąś naklejkę. Widać wyraźne zgrubienie i miernik pokazuje ponad 300 mikronów.”

I tak to jest. Ehh…
 
Last edited:
Top