Skoda elroq 85

breczus

Nowy na Forum
Witam, zastanawiam sie nad zakupem elroqa. Przymierzalem sie do mini countryman, ale skoda wygrywa cena i osiagami (bateria prawie 80kwh).

Zamysl elektryka poczatkowo byl na drugie auto tylko na dojazdy do pracy (60km w jedną stronę po drogach szybkiego ruchu).

Ale szczerze przy moim uzytkowania auta nie zdazylo mi sie nigdy robic trase wiecej niz 400km latem wiec taki elroq powinien wystarczyc jako auto glowne. Ladowanie w domu bez pv (w planach pv lub dynamicznie ceny gdyz mam duze roczne zużycie energii (wszystko na prad w domu dwurodzinnym 😉).

Ktos juz odebral takie auto? Jakies podpowiedzi co poza pompa ciepła jest must have do konfiguracji?

Zamysl jest kupno na własność.

I dosyc nietypowe pytanie, czy ktoś juz jezdzil elektrykiem z przyczepa kempingowa? Posiadam lekka przyczepe i zastanawiam się czy chociaz 250-300km na baterii bylbym w stanie zrobić 🙂

Ps. Obecnie do pracy jezdze Avensis t25 z lpg (9-10l lpg na tej trasie spala) plus troc 1.5dsg 2024 jako auto rodzinne 2+1+²(zwierzaki). Kierunki wakacyjne to max 400km po polsce kilka razy do roku wiec z ladowarek bede korzystał sporadycznie, czy warto w takim przypadku czekac na baterie o wyższej mocy ladowania czy 135 obecne wystarczy i nie warto czekac?
 

Esiak

Fachowiec
Poza tym szukam auta na własność prywatnie. Duze chinczyki wyjda mnie podobnie co elroq. Skoda ma obecnie fajne finasowanie na elektryki (0%) i opcje raty balonowej.
jakieś szczegóły tego finansowania? rozumiem, że oferta bezpośrednio od dilera, bo na stronie skody nie ma takiej oferty...
 

daniel

Señor Meme Officer
Czyli w teorii przy mojej przyczepie (750dmc) i elroq 85 powinien pod 300 zrobic, to by mi wystarczylo z jednym postojem na chwilę na kamping zajechać 😉
Myślę, że waga przyczepy nie ma aż takiego znaczenia jak opory powietrza.
W spalinówce wykonujesz pracę rozpędzenia masy, a potem energia kinetyczna przyczepy idzie w zużycie hamulców. Ewentualnie zwalniasz bardzo powoli i wykorzystujesz "hamulec aerodynamiczny".
W elektryku jesteś w stanie to odzyskać w sporej części dzięki rekuperacji.
Za to w obu przypadkach wykonanej pracy rozepchnięcia powietrza przed przyczepą nie jesteś w stanie odebrać z powrotem.
 

breczus

Nowy na Forum
jakieś szczegóły tego finansowania? rozumiem, że oferta bezpośrednio od dilera, bo na stronie skody nie ma takiej oferty...
Info od dilera, ale na stronie tez masz, jest info o specjalnych finansowaniach dla elektryków. Plus zobacz przy wyborze elroqa na tym malym druczkiem wyjaśnienia "reprezentowanego przykladu" na raty masz info o 0% oprocentowaniu a rsso na poziomie 5% bo doliczone jest oc/ac na 1 rok w racie.

Ostatnia strona cennika :

3
Škoda kredyt klasyczny - Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) wynosi 5,96%; całkowita kwota kredytu (bez kredytowanych kosztów) 88 000 zł, całkowita kwota do zapłaty 98 813 zł, oprocentowanie zmienne
0,00%, całkowity koszt kredytu 10 813 zł (w tym: 0 zł, ubezpieczenie komunikacyjne na 1. rok 4 800 zł, ubezpieczenie spłaty kredytu 6 013 zł), 48 miesięcznych rat równych po 2 059 zł. Kalkulacja została dokonana na dzień
14.11.2024 na reprezentatywnym przykładzie.
 
Last edited:

hevvrajczyk

Zadomawiam się
Problem z tym ID.4 52kWh jest niestety taki, że tam są te stare silniki APP 330 i stary infotainment na który wszyscy narzekali. W 2024 VW zaktualizował system i dał silnik APP550 i ID.4 stało się w końcu dobrym autem. Ale zmienili to tylko w tej wersji 77kWh w mniejszej zostało po staremu. Można łatwo rozpoznać, który silnik bo mają różne moce 170KM vs 286 KM.
Problem w tym że rozmawiamy o różnych pułapach cenowych.

Za ~150k do wyboru jest elroq 52kwh i id4 52kwh. Oba mają te same akumulatory i ten sam stary silnik APP310. W cenniku id4 dla wszystkich wersji jest wyszczególniony "ID. software 5.4", więc chyba soft powinien być wszędzie poprawiony, ale nie wiem nie jestem w temacie.

To że lepiej mieć 77kwh zamiast 52 i 286KM zamiast 170KM w dodatku z oszczędniejszym silnikiem to wiadomo 😉
Tylko tutaj zabawa zaczyna się od 190k w górę i konkurencja też jest już zdecydowanie ciekawsza.
 

breczus

Nowy na Forum
Problem w tym że rozmawiamy o różnych pułapach cenowych.

Za ~150k do wyboru jest elroq 52kwh i id4 52kwh. Oba mają te same akumulatory i ten sam stary silnik APP310. W cenniku id4 dla wszystkich wersji jest wyszczególniony "ID. software 5.4", więc chyba soft powinien być wszędzie poprawiony, ale nie wiem nie jestem w temacie.

To że lepiej mieć 77kwh zamiast 52 i 286KM zamiast 170KM w dodatku z oszczędniejszym silnikiem to wiadomo 😉
Tylko tutaj zabawa zaczyna się od 190k w górę i konkurencja też jest już zdecydowanie ciekawsza.
No ja podejmuje temat vag tylko dlatego ze posiadam zniżkę i finalnie te 77kwh bede mial w cenie 52, dlatego koncern vw jest brany pod uwagę. Do tego pelne dofinansowanie wjedzie i id4/elroq 85 wyjdzie podobnie jak kamiq/tcross
 
Top