Skoda Elroq - ZAKUP GRUPOWY z dobrym rabatem w Polsce - sprzedaż rozpoczęta!

mattmd

Zadomawiam się
Przed chwilą byłem na jeździe próbnej elroqiem z kierownicą po prawej stronie.
Odpalanie jak w Teslach, wsiadasz i jedziesz.
Bardzo przyjemnie i pewnie się prowadzi. W środku dużo miejsca. Jak siadłem sam za sobą (180cm wzrostu) to mogłem swobodnie nogi wyciągnąć tak, że podudzia spoczywały na siedzeniu.
Bagażnik sensowny, choć na pewno mniejszy niż w Y.
Ekran responsywny, widok z kamer wyraźny. Było info o jakiejś aktualizacji ale nie zgłębiałem szczegółów. Ostrzeżenia o prędkościach niby były włączone ale jakoś nie przeszkadzały jak to ma miejsce w Hyundaiach.
Ogólnie kupiłbym z chęcią.
Dzięki za opnie z pierwszej ręki? Jaka wersja jeździłeś? Jakie ceny u naszych brytyjskich przyjaciół?
 

miv

Posiadacz elektryka
Dzięki za opnie z pierwszej ręki? Jaka wersja jeździłeś? Jakie ceny u naszych brytyjskich przyjaciół?
Wersja Edition 85, wnętrze Suite. Pan sprzedawca mówił, że jest w nim wyposażenie za 7k GBP. Czyli razem około 46k GBP
 

jarry

Zadomawiam się
Zgadzam się też, że w Tesli nie ma negocjacji cen, ale zawsze możesz coś urwać za referal.
@liet Z tego co ludzie piszą (nie wiem jak to sprawdzić) NIE działają referral'e na Y Junipera na ten moment.
 

nabrU

Moderator

Attachments

  • 1740253249062.png
    1740253249062.png
    91,7 KB · Liczba wyświetleń: 8

Szaruś

Peugeot e208, 10.2022
ad1. Zgoda, ale wpisałem to co podaje producent. Poza tym, jak by na to nie patrzeć Y ma największy bagażnik ze wszystkich aut z listy.
Ad1. Zamiast danych producenta lepiej wziąć dane od Bjorna z jego banana box test. Dane bardziej miarodajne, bo każdy samochód mierzony tą samą miarą.
 

Arrczi

Fachowiec
No ale osoba, która celuje w Elroqa raczej igrekiem jest mało zainteresowana. Tesla to wielka krowa w porównaniu ze zwrotną Skodą.
Niekoniecznie, zawsze musisz wybrać kompromis. Ja celuję w elroq, ale Y też ma szanse. Zwłaszcza, że nie musisz się prosić o rabaty, aktualizacje itp.
 

liet

Fachowiec
Jestem po jeździe testowej Scenic'iem.
Wersja Iconic Long Range + Okno dachowe.
Subiektywnie z zewnątrz auto całkiem atrakcyjne. Na plus duży kąt otwarcia tylnych drzwi, więc nie ma problemu z włożeniem fotelika. Drzwi dochodzą prawie do samego spodu, więc ślady brudu na spodniach będą symboliczne ;)
Jeżeli chodzi o wnętrze, to nic poza oknem dachowym mnie specjalnie nie zachwyciło (okno z cyfrową roletą naprawdę fajne). Jest poprawne. Tam gdzie powinno być miękko, jest miękko, tam gdzie może być twardo, jest twardo. Fotele w miarę wygodne, kształt kierownicy (kwadratura koła) mi za bardzo nie odpowiadał, ale do przyzwyczajenia się. W porównaniu do EV3 miałem wrażenie że siedzę niżej. Na plus duży, wygodny podłokietnik i w miarę wygodne sterowanie temperaturą (fizyczne przełączniki). Do ekranu nawigacji musiałbym się chwilę przyzwyczajać. Sam ekran responsywny, konfigurowalny. Fajnie, że system jest oparty o Android Automotive. Nie jestem przekonany, że tryb portretowy to najlepszy wybór. Nie miałem problemu z widocznością cyfrowych zegarów. Zakładałem że będzie mi brakować HUDa, ale po jeździe testowej zmieniłem zdanie. Zawieszenie jest komfortowe, ale mniej pontonowe niż Kia. W środku przy 120 km/h wyraźnie słychać było szum powietrza opływający samochód. Nie wiem czy było głośniej niż w EV3, ale w porównaniu do Y to przepaść na niekorzyść Scenic'a.
Zużycie energii na zimowych oponach to ~15 kWh po mieście i ~22 kWh w trasie (~120 km/h).
Brak podwójnej podłogi bagażnika to spory minus (po złożeniu kapany tworzy się olbrzymi próg, porównywalny z progiem załadunkowym. Kamera cofania miała parszywą jakość (ponoć pakiet vision i kamery 360 są dużo wyższej jakości). Dużą zaletą jest olbrzymi podłokietnik z tyłu z uchwytami na napoje, portami ładowania i uchwytami na telefony / tablety (po jednym dla pasażerów tylnej kanapy). Z tyłu, miejsca na nogi było pod dostatkiem. Nad głową, przy 190 cm, już szału nie ma, ale źle też nie jest.
Dodatkowa zaleta to czerwony kolor, który nie wymaga dopłaty.
Trochę zaskoczyła mnie "jakość" wykonania. Auto miało 10k nalotu, a drzwi kierowcy otwierały się z wyraźnym oporem (ponoć wina tej sztuki...).
Mój ranking po tej jeździe to:
EV3 -> Scenic -> TMY.
Na jazdę testową Elroq'iem umówiony jestem na przyszłą środę.
 

liet

Fachowiec
Tylko i wyłącznie podgrzewana szyba czołowa, niestety tylko w pakiecie występuje.

Otrzymałem dzisiaj kolejne 6 odpowiedzi na zapytanie ofertowe, 4 wyceny ZERO opustowe, jedna 6000zł opust i jedna 9000zł opust. To tak dla ciekawych danych statystycznych :)
Taka ciekawostka - pakiet Winter w/g cennika to wydatek 2850 zł, ale z pakietem Max, po dodaniu pakietu Winter cena wzrasta o 1600 zł. Zapewne dlatego, że Max zawiera już 3 strefowy Climatronic.
Wersja którą skonfigurowałem wychodzi 230 700 zł. Ciekawe jaką ofertę dostanę po jeździe testowej.
Edit: awansem dostałem ofertę, szału nie ma: 218 900 zł czyli rabat wyniósł 5.1% wyjściowej wartości pojazdu.
Chyba pora założyć wątek o grupowym zakupie EV3 :D
 
Last edited:

mattmd

Zadomawiam się
Na otomoto są ciekawe oferty- np bardzo ladna za 109 900zł- myślę sobie za tyle to warto kupić- niestety okazało się że cena samochodu ze zdjęć to 173 000zł a cena z ogłoszenia to tak tylko - niezły cyrk :)
 
Top