Tłumaczenie z GT z moimi poprawkami“Dear ID. Drivers,
In the past few weeks, we have received many similar questions on essential topics. In the following, we have summarized the most important information according to the current status and hope that it will answer most of your questions. Further questions on these or other topics are welcome, and we will continue to make every effort to provide you with answers as quickly as possible. We ask for your understanding that we will not be able to provide more precise information on specific dates until later.
Enhancements to the We Connect ID. App
We are continuously working on improving and enhancing the app. Some new functions have already been added, most recently, for example, the preconditioning timer and the possibility of activating charging stations via the app. From the beginning of next year (2022), the app will receive additional functions that are also strongly based on your feedback (e.g. Car Finder).
Updatability of already produced vehicles from the ID. Family
Of course, we are also constantly optimizing the hardware of the ID.s - but in less finely timed steps than the software (usually with new model years or major product upgrades). It is our goal to design software updates during the year in such a way that existing ID. vehicles benefit from software improvements for as long as possible. This is possible because not all updates dig deep into the operating system or depend on new hardware.
Increasing the charging capacity via Over-the-Air (OTA) update
At the moment, the control units (ECU = electronic control unit) responsible for this are not yet updateable over-the-air. However, we are currently preparing a service campaign to which your Volkswagen partner will invite you and from which you will benefit in several ways:
You will receive a new, technologically updated 12 V battery - the actual reason for the service campaign.
At the same time, further ECUs will be made OTA updateable.
Improvements in winter performance and improvements in the experience of future OTA updates.
Please note that the prerequisite for the installation of these is ID.Software2.3.
Retrofittability of hardware (for subsequent activation of additional functions)
There are very strong technical dependencies between the vehicle components. Therefore, a partial hardware exchange does not usually lead to a securely functioning system. Of course, we will look at the possibility of subsequent hardware installation individually for each hardware update.
Errors in the use of the function - "Preferred charging times"
Various measures are currently being prepared for this and will be part of one of the upcoming update campaigns.
Range optimization at low outside temperatures
With the upcoming ID. Software update, we are introducing improvements through optimized thermal management. This reduces consumption and thus increases the range by adjusting the activation threshold of the battery heating, especially in short-haul operation. At the same time, the charging performance in winter is improved by adjusting the heating threshold for DC charging.
In a further step, the preconditioning of the high-voltage battery during AC charging is also improved. The maximum charging power will also be increased. The optimization of the heating curves for the interior in the new climate software also contributes to increasing efficiency on short journeys in winter.
As you can see, many of the improvements are based on your feedback and ideas!
Thank you very much and best regards,
Your Volkswagen ID. Team
Co z tego wynika:„Drodzy Kierowcy ID,
W ciągu ostatnich kilku tygodni otrzymaliśmy wiele podobnych pytań na istotne tematy. Poniżej podsumowaliśmy najważniejsze informacje zgodnie z aktualnym stanem i mamy nadzieję, że odpowiedzą na większość twoich pytań. Dalsze pytania dotyczące tych lub innych tematów są mile widziane, a my dołożymy wszelkich starań, aby jak najszybciej udzielić odpowiedzi. Prosimy o wyrozumiałość, jeżeli dokładniejszych informacji na temat konkretnych dat nie będziemy mogli podać w tym momencie.
Ulepszenia Aplikacji We Connect ID
Nieustannie pracujemy nad ulepszaniem aplikacji. Dodano już kilka nowych funkcji, ostatnio na przykład timer kondycjonowania i możliwość aktywacji stacji ładowania za pomocą aplikacji. Od początku przyszłego roku (2022) aplikacja otrzyma dodatkowe funkcje, również mocno oparte na Waszych opiniach (np. odnajdywanie samochodu).
Możliwość aktualizacji już wyprodukowanych pojazdów z rodziny ID
Oczywiście stale optymalizujemy również sprzęt ID - ale w mniej precyzyjnych krokach niż oprogramowanie (zwykle z nowymi latami modelowymi lub dużymi aktualizacjami produktów). Naszym celem jest projektowanie aktualizacji oprogramowania w ciągu roku w taki sposób, aby istniejące ID. korzystały z ulepszeń oprogramowania tak długo, jak to możliwe. Jest to możliwe, ponieważ nie wszystkie aktualizacje zagłębiają się głęboko w system operacyjny lub zależą od nowego sprzętu.
Zwiększanie pojemności ładowania poprzez aktualizację Over-the-Air (OTA)
W tej chwili jednostki sterujące (ECU = elektroniczna jednostka sterująca) odpowiedzialne za to nie są jeszcze aktualizowane bezprzewodowo. Obecnie przygotowujemy jednak akcję serwisową, do której zaprosi Cię Twój partner Volkswagen i z której skorzystasz na kilka sposobów:
Otrzymasz nową, zaktualizowaną technologicznie baterię 12 V - faktyczny powód akcji serwisowej.
W tym samym czasie kolejne ECU zostaną udostępnione do aktualizacji OTA.
Ulepszenia wydajności zimowej i ulepszenia wrażenia z przyszłych aktualizacji OTA.
Należy pamiętać, że warunkiem wstępnym instalacji jest ID.Software 2.3.
Możliwość doposażenia sprzętu (w celu późniejszej aktywacji dodatkowych funkcji)
Pomiędzy podzespołami pojazdu istnieją bardzo silne zależności techniczne. Dlatego częściowa wymiana sprzętu zwykle nie prowadzi do bezpiecznego funkcjonowania systemu. Oczywiście przyjrzymy się możliwości późniejszej instalacji sprzętu indywidualnie dla każdej aktualizacji sprzętu.
Błędy w korzystaniu z funkcji - „Preferowane czasy ładowania”
Obecnie przygotowywane są w tym celu różne środki, które będą częścią jednej z nadchodzących kampanii aktualizacyjnych.
Optymalizacja zasięgu przy niskich temperaturach zewnętrznych
Z nadchodzącą aktualizacją oprogramowania, wprowadzamy ulepszenia poprzez zoptymalizowane zarządzanie temperaturą. Zmniejsza to zużycie, a tym samym zwiększa zasięg, dostosowując próg aktywacji nagrzewania akumulatora, szczególnie w pracy krótkodystansowej. Jednocześnie poprawia się wydajność ładowania zimą, dostosowując próg nagrzewania do ładowania prądem stałym.
Na kolejnym etapie poprawiono również wstępne przygotowanie akumulatora wysokiego napięcia podczas ładowania prądem przemiennym. Zwiększona zostanie również maksymalna moc ładowania. Optymalizacja krzywych ogrzewania wnętrza w nowym oprogramowaniu klimatyzacyjnym również przyczynia się do zwiększenia wydajności podczas krótkich podróży zimą.
Jak widać, wiele ulepszeń jest opartych na Waszych opiniach i pomysłach!
Dziękuję bardzo i serdecznie pozdrawiam,
Twój Volkswagen ID. Zespół
Myślę, że sens jest robić max 2 razy w roku lub gdy auto zaczyna pokazywać dziwnie niskie wartości. U mnie ten proces był stopniowy, ale jako że dużo jeżdżę autostradą to wiązadłem spadek zasięgu z dużym zużyciem przy wysokiej prędkości. Ale jak przyszły niskie temperatury to zacząłem myśleć co jest nie tak ..Jak często należy robić tę kalibrację baterii ?